Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Tik in de motor

Hallo,

Ik heb sinds 2 dagen een omega X30Xe mv6 Automatic 122.000 op de teller :) .
Nu heb ik het probleem dat deze een tik laat horen en versnelt bij het rijden en niet weg gaat als de motor warm is.
De auto is gebruikt om hele korte afstanden te rijden of helemaal niet ik denk dat er per week hoog uit 10-40 km mee gereden werd.
Zouden het de kleppen kunnen zijn en is dit te verhelpen met een motor flush of denken jullie aan iets anders.
Weet wel dat de auto goed onderhouden is was een kenis van me schoonvader van wie ik de auto overgenomen heb.

Bij Voorbaat dank _/-\o_

Michel

Edit:

Welke olie moet ik erin doen 5-10 of 15w40 van de laaste 15w40 heb ik nog 5 liter staan :)
 
zijn het niet de injectors die je hoort van de inspuiting, of is het een echte hardere tik, met zo n lage km stand kan er toch eigenlijk niets ergs zijn
 
Welk bouwjaar is de omega?? Kan zijn door de lage km stand en de einige km per week dat de olie niet fatsoendelijk warm gereden is waardoor de klepstoters niet goed gevuld werden met olie.
 
Ik verdenk toch de hydraulische stoters ervan. Ik heb toen bij mij een beetje atf olie bij de motor olie gedaan. vervolgens een tijdje gereden en daarna de heel olie ververst. Hielp wel maar het tikken krijg je nooit helemaal eruit.
 
R

Ralph

Gast
volgens mij hoor ik ze alle 24 klepperen en lijkt erop dat de oliedruk te laag is of is geweest.
in het laatste geval alle 24 wisselen.
 
Ik hoorde laatst dat een nieuwe motor rond de €1000 is met montage, olie en alles.
Ik denk dat je met 24 kleppen ook een eind komt als je het zelf niet kunt of aandurft.
 
Niet zo dramatisch gelijk heren ,ik heb ook geluisterd en ja het lijk er op dat je de klepstoters hoor,
Ik zou eerst een beginnen met de motor te flushen en dan eens kijken na een paar honderd km wat hij dan doet.
 
R

Ralph

Gast
de stoters zuigen zich zelf niet vol, zitten vast. kan komen door lak/ glas vorming op de stoters. ik zou eerst ook flushen en later kijken wat er over is van het verhaal.
je kan de stoters ook testen d.m.v. indrukken. je moet dan wel de kleppen deksels eraf halen.
 
R

Ralph

Gast
lekker, dit moet je erin doen 20 min stationair verhoogd laten lopen en wisselen met nieuwe carter olie en filter.
en niet mee rond blijven rijden i.v.m. schade.
 
Bovenaan