Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Tips gezocht

Joep

Verbannen
Hallo allemaal,

Ik kan een compleet interieurtje overnemen, grijs/beige achtig leder in goede staat.

Er stond nog meer tekst, maar ik zoek tips om alles in goede banen te leiden om het in te bouwen en schoon te maken. Heb al vele malen het topic van Jacco's verbouwing doorgenomen. Maar om het mooi te houden ben ik wel benieuwd naar. Heb nog nooit iets met leder gehad namelijk haha! :)

De eigenaar van het interieur is niet vies van interieurtjes uitbouwen en inbouwen, dus ik ga met hem alles uitbouwen, dan opslaan en schoonmaken, en daarna inbouwen.

Tegen die tijd vraag ik misschien wat hulp van personen die hier ervaring mee hebben.

Alvast bedankt! :*)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Hulp gezocht

Weet waar je aan begint...

Joep zei:
Ik heb een Business Edition, en dus weet ik niet of er veel veranderd moet worden en of alles voorbereid is in mijn Omega.

Hou er maar rekening mee dat er minder ligt voorbereid in je 2002'er dan in een eerder model en dat daar dus aardig wat extra werk in zit.


Ik moet alleen nog een datum prikken om alles te demonteren. Het liefst doe ik alles tegelijk, de mijne en die met het lederen interieur tegelijk demonteren, en dan gelijk het lederen interieur met alles erop en eraan inbouwen in mijn Omega.
...
Ik lijk misschien wel gek om dit in 1 dag te willen doen, maar ik denk dat het met een man of 4 tot 5 best te doen is, zelf help ik ook mee uiteraard! ;)

Vergeet dat maar, dat red je niet in 1 dag. Netjes demonteren kost je een uur of 4 waarbij het eigenlijk geen enkele zin heeft met meer dan 2 a 3 personen te zijn, je zit mekaar alleen maar in de weg. Ik ga er niet vanuit dat iedereen zo gek is als ik en elk onderdeeltje helemaal schoon gaat staan maken, maar je gaat het altijd wel even netjes maken. Dat kost ook weer wat tijd. Inbouwen daar moet je zeker een volle dag voor rekenen. Ik had er met Sjors 2,5 dag voor nodig, daar zaten ook wel wat extra modificaties bij maar ik had een hoop zaken al wel voorbereid waardoor dat plug&play was.

Tussendoor moet je de onderdelen ergens kwijt, al gedacht hoe je dat gaat doen? En hoe je het spullekes van de plaats waar de auto waar het uitkomt staat naar de plaats van inbouw? Ter referentie: ik heb mijn set destijds in een Agila gedaan waarbij niet eens alles meekon.

Verder is er die dag dan ook tijd wat te ouwehoeren en om elkaar eens te leren kennen. :)

Daar heb je geen tijd voor.


Even mijn ongezouten maar goed bedoelde mening: ik weet dat je niet helemaal zeker bent over wat je B2 wilt doen, waarom ga je dan nu met dit soort dingen aan de gang? Een paar dagen geleden zat je nog te twijfelen een andere te zoeken om diverse redenen. Kun je dan niet beter een Omega opzoeken die alles heeft wat je wilt? Wat je hier nu beschrijft is een hele klus, kost je een berg geld aardig wat geld... ik vind het zonde van de euro's en de tijd en moeite van zo'n ombouw.

Uit ervaring kan ik wel zeggen dat, als je zoiets wilt en er tijd voor maakt, het een heel leuk project is. Maar volgens mij heb je niet echt in de gaten wat hier allemaal bij komt kijken. Ik zou er dan toch eens goed over nadenken of je niet beter een leuk uitgeruste B2 kunt opzoeken die de opties heeft die je eigenlijk wilt hebben. Denk ook aan de navigatie waar je een ander topic over hebt lopen. Met de huidige aanschafprijzen kun je er leuk op vooruit gaan.
 

Joep

Verbannen
Re: Hulp gezocht

B-Buster zei:
Weet waar je aan begint...

Joep zei:
Ik heb een Business Edition, en dus weet ik niet of er veel veranderd moet worden en of alles voorbereid is in mijn Omega.

Hou er maar rekening mee dat er minder ligt voorbereid in je 2002'er dan in een eerder model en dat daar dus aardig wat extra werk in zit.


Ik moet alleen nog een datum prikken om alles te demonteren. Het liefst doe ik alles tegelijk, de mijne en die met het lederen interieur tegelijk demonteren, en dan gelijk het lederen interieur met alles erop en eraan inbouwen in mijn Omega.
...
Ik lijk misschien wel gek om dit in 1 dag te willen doen, maar ik denk dat het met een man of 4 tot 5 best te doen is, zelf help ik ook mee uiteraard! ;)

Vergeet dat maar, dat red je niet in 1 dag. Netjes demonteren kost je een uur of 4 waarbij het eigenlijk geen enkele zin heeft met meer dan 2 a 3 personen te zijn, je zit mekaar alleen maar in de weg. Ik ga er niet vanuit dat iedereen zo gek is als ik en elk onderdeeltje helemaal schoon gaat staan maken, maar je gaat het altijd wel even netjes maken. Dat kost ook weer wat tijd. Inbouwen daar moet je zeker een volle dag voor rekenen. Ik had er met Sjors 2,5 dag voor nodig, daar zaten ook wel wat extra modificaties bij maar ik had een hoop zaken al wel voorbereid waardoor dat plug&play was.

Tussendoor moet je de onderdelen ergens kwijt, al gedacht hoe je dat gaat doen? En hoe je het spullekes van de plaats waar de auto waar het uitkomt staat naar de plaats van inbouw? Ter referentie: ik heb mijn set destijds in een Agila gedaan waarbij niet eens alles meekon.

Verder is er die dag dan ook tijd wat te ouwehoeren en om elkaar eens te leren kennen. :)

Daar heb je geen tijd voor.


Even mijn ongezouten maar goed bedoelde mening: ik weet dat je niet helemaal zeker bent over wat je B2 wilt doen, waarom ga je dan nu met dit soort dingen aan de gang? Een paar dagen geleden zat je nog te twijfelen een andere te zoeken om diverse redenen. Kun je dan niet beter een Omega opzoeken die alles heeft wat je wilt? Wat je hier nu beschrijft is een hele klus, kost je een berg geld aardig wat geld... ik vind het zonde van de euro's en de tijd en moeite van zo'n ombouw.

Uit ervaring kan ik wel zeggen dat, als je zoiets wilt en er tijd voor maakt, het een heel leuk project is. Maar volgens mij heb je niet echt in de gaten wat hier allemaal bij komt kijken. Ik zou er dan toch eens goed over nadenken of je niet beter een leuk uitgeruste B2 kunt opzoeken die de opties heeft die je eigenlijk wilt hebben. Denk ook aan de navigatie waar je een ander topic over hebt lopen. Met de huidige aanschafprijzen kun je er leuk op vooruit gaan.
Eigenlijk heb je ook helemaal gelijk als ik heel eerlijk ben. Jij hebt hier erg veel ervaring mee omdat je het ook daadwerkelijk hebt gedaan bij je eigen Omega. Ik ben nu ook veel dingen door elkaar aan het doen (vaak in een opwelling) aan de Omega en ik heb inderdaad geen enkel benul van wat er allemaal bij komt kijken met zo'n ombouw. Een andere Omega is nu uitgesloten, ik ben met deze al zo ver gekomen en verder heb ik er nog nooit (nu toevallig de nokkenassensor.. ) wat aan gehad. Hij is technisch netjes onderhouden en heb 'm al redelijk ''eigen'' gemaakt. De volgende Omega word zoiezo 1 met een automaat EN beige leder, dat staat vast.

Soms moet ik even met de neus op de feiten gedrukt worden (zoals jij nu doet) zodat ik dingen die ik in een opwelling wil doen de kop in kan drukken. :)

Kun je dit topic verwijderen Jacco? Het is niet meer nodig.
 
R

Ralph

Gast
Re: Hulp gezocht

Niets is onmogelijk, maar zeker niet makkelijk. Maar te doen!
De mijne is is ook omgebouwd. Een dag is kort maar krachtig. twee beter.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Hulp gezocht

Laat het niet meteen een ontmoediging zijn Joep. Als je met deze auto lekker verder wilt hobby'en dan kun je het alsnog uitvoeren. In dat geval even realiseren dat het een wat grotere klus is dan gedacht en plan van aanpak maken.

Topic nog maar even laten staan? ;)
 

Joep

Verbannen
Re: Hulp gezocht

B-Buster zei:
Laat het niet meteen een ontmoediging zijn Joep. Als je met deze auto lekker verder wilt hobby'en dan kun je het alsnog uitvoeren. In dat geval even realiseren dat het een wat grotere klus is dan gedacht en plan van aanpak maken.

Topic nog maar even laten staan? ;)
You got me, laat maar staan haha! Ik heb me gewoon enorm vergist in het werk. Dat is het ook een beetje, ik wil zo veel, maar zelf kan ik bijna niks. (misschien kan ik het wel, maar heb faalangst met dat soort dingen.) Velgjes en alles en een grilletje hier en daar is allemaal niet zo spannend, een heel interieur overzetten is andere koek.

Wel wil die meneer van dat leder ook een antwoord van me, dus het interieur moet er wel uit bij hem op korte termijn. Als dat voor elkaar is dan is het begin al gemaakt natuurlijk. Stap 1 dichter bij de droom. Maar ook het eruit halen gaat me niet alleen lukken.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Hulp gezocht

Verstandigste lijkt me even te kijken of je zo'n compleet interieur ergens kwijt kunt. Eenmaal uitgestald is het.. best een berg onderdelen.
 

Joep

Verbannen
Re: Hulp gezocht

B-Buster zei:
Verstandigste lijkt me even te kijken of je zo'n compleet interieur ergens kwijt kunt. Eenmaal uitgestald is het.. best een berg onderdelen.
Dat moet geen probleem zijn, heb een grote berging in mn nieuwe onderkomen.
Ook goed nieuws, die meneer is zelf Opel monteur en bouwt zelf ook interieurtjes en alles om. Hulp is dus niet meer nodig voor het uitbouwen. :) Ik ben blij! :+
 
gewoon doen joep zo moeilijk is t niet gewoon goed nadenken als je geen memory inbouwen wilt in een on voor bereide auto is t wel te doen
 

Joep

Verbannen
henri zei:
gewoon doen joep zo moeilijk is t niet gewoon goed nadenken als je geen memory inbouwen wilt in een on voor bereide auto is t wel te doen
Ik ga het zeker halen, even een afspraak maken nog en dan moet het goedkomen. :) Alles moet werkend worden, maar ook dat blijft niet zo spannend te zijn als dat ik denk. ;)
 

yoyo

The UK brothers
Ik heb het allemaal niet goed gelezen, maar het is toch helemaal kompleet he?
(hoedenplank, dashboordkastje, deurpanelen, vloerbedekking en uiteraard de stoelen en wat er nog meer aan beige in zit)
 

Joep

Verbannen
yoyo zei:
Ik heb het allemaal niet goed gelezen, maar het is toch helemaal kompleet he?
(hoedenplank, dashboordkastje, deurpanelen, vloerbedekking en uiteraard de stoelen en wat er nog meer aan beige in zit)
Uiteraard Aard. :)
 
Goed bezig Joep! Inderdaad rustig een plan de Campagne opzetten, maar wel mooi dat je je beige interieur op de kop heb getikt! Zelf wezen kijken voor een zwart lederen sportinterieur wat helaas tegenviel, maat wat Jacco zegt het is best een berg bij mekaar hahaha!

Succes en hou ons op de hoogte!
 
Bovenaan