Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Toch de dynamo (PECH!)

Zoals te lezen in dit topic had ik wat problemen met een leeglopende accu:
viewtopic.php?f=44&t=4575

Vanochtend wilde ik een nieuwe accu kopen maar ik was net te laat bij de groothandel, die sluit hier om 12:00.
Vandaag dus de Omega lekker schoongemaakt en ik wilde vanmiddag wegrijden bij mijn ouders maar weer hetzelfde gezeik, accu plat.
Afijn, met de kabels eraan tikkie en lopen.

Weggereden bij mijn ouders en ik kwam de snelweg af bij Rotterdam-Zuid en in een keer een hele kerstboom op mijn dashboard.
Verlichting deed het ook niet meer en als je dan 130 rijdt op de linker baan wordt je niet echt vrolijk.
Motor liep nog wel dus had nog rem- en stuurbekrachtiging.

De auto naar rechts gestuurd en gelijk de bak in N gezet, met uitrollen kon ik gelukkig veilig bij een bushalte stoppen.
Motor viel toen ook uit omdat de accu echt leeg was.
Daar Route-Mobiel gebeld en die is met een oprijwagen en starthulp gekomen.

Starthulp erop en gelijk aanslaan.
Daarna de kabels van de starthulp eraf en de motor viel gelijk weer uit

Auto staat nu bij het bergingsbedrijf en wordt maandag of dinsdag naar Eef en Huub in Rotterdam-Noord gebracht, daar gaan ze de dynamo dan vervangen.
Ik kan het eventueel zelf maar heb geen brug en volgens mij is dit beter van onder te doen.
Ben gelukkig goed verzekerd voor dit soort geintjes dus we hebben vervangend vervoer.

JrWH9.jpg
 
[mod]Quote weggehaald zie viewtopic.php?f=138&t=4559[/mod]

pfff kostbaar grapje, denk zo rond de 400 a 500 euro incl montage Marcel, Ralph heeft hem bij mij een maand of 3 geleden vervangen voor een nieuwe Bosch 140 ampere !

gr Hugo
 
Bij de v6 is dit makelijk te doen. Kun je via de onderkant goed bij. Aan de bijrijderskant boven zit de spanrol die je met een ringsleutel ontspant waarna de multiriem erafkan. Vervolgend kun je via de onderkant de 2 bevestigings punten losmaken samen met de kabels. Moertje m8, moertje m6, moertje m4 en dan kan die er zo onderuit.
 
Marcel3.2 zei:
Het is niet anders Hugo, volgens mij is het echt een klote klus bij de V6 dus dit mag de dealer lekker doen.

Ja Marcel, niet echt een prettig werkje, moet inderdaad vanaf de brug gebeuren, ik had de mazzel dat Ralph de dynamo van Bosch met een fikse korting kreeg, een nieuwe en geen gereviseerde , was iets van 250 euro kwijt !

gr Hugo
 
jack-omegax3.0xe zei:
Bij de v6 is dit makelijk te doen. Kun je via de onderkant goed bij. Aan de bijrijderskant boven zit de spanrol die je met een ringsleutel ontspant waarna de multiriem erafkan. Vervolgend kun je via de onderkant de 2 bevestigings punten losmaken samen met de kabels. Moertje m8, moertje m6, moertje m4 en dan kan die er zo onderuit.

Vanaf de onderkant wat ik al dacht, dat gaan we niet vanaf de straat doen.
Ik kom al jaren bij Eef en Huub in Rotterdam-Noord en wordt daar erg netjes geholpen!

Eerst met mijn Bravo, en daarna ook met de lease Astra.

Ik ga er dus vanuit dat alles netjes wordt opgelost :).

De eerste paar dagen moet ik het helaas met de huurauto doen:

5427915-3-640.jpg


Best een straf als je een Omega Executive bent gewend :'(
 
Zo dat is ff wa anders idd. Moest je niet wennen aan die bekrachtiging van deze leenauto? Ik vind dat ze ontzettend licht sturen.
 
Mijn Omega stuurt lichter hoor, zeker bij lage snelheden.
Nog nooit een auto gehad die zo licht stuurt als mijn 1633 kg zware Omega :)
 
Vandaag bericht gehad, dynamo volledig dood.
Accu was sowieso al te laag amperage en was ook niet helemaal meer fris.

Nieuwe accu + dynamo en worden morgen gemonteerd dus morgenavond rijd ik weer fris rond, geen goedkope grap overigens :)

-- 18 dec 2012 19:40 --

rockfordbreda zei:
De leen auto is toch een hyundai i20 ? Ik kreeg een keer zo'n ding mee. Vond het erg licht en gevoelloos sturen.

Vergeleken bij mijn Omega vind ik het zwaar sturen, maar mijn Omega stuurt wel erg licht hoor!
I20 idd.
 

yoyo

The UK brothers
Marcel3.2 zei:
Weggereden bij mijn ouders en ik kwam de snelweg af bij Rotterdam-Zuid en in een keer een hele kerstboom op mijn dashboard.
Verlichting deed het ook niet meer en als je dan 130 rijdt op de linker baan wordt je niet echt vrolijk.

Links rijden als je de rijksweg afga kan niet zeker niet met 130.
En dan de busthalte (spinozaweg) waar jij hem neer kon zetten is twee verkeerslichten van Vaanweg (rijksweg waar je maar 70 mag)
Maar goed, toch goed dat je hem daar toch maar stil kon zetten. ;)

rockfordbreda zei:
De leen auto is toch een hyundai i20 ? Ik kreeg een keer zo'n ding mee. Vond het erg licht en gevoelloos sturen.

Maar wel 1 op 20 dat is dan ook het enige voordeel, maar het zet je wel aan het denken.
 
yoyo zei:
Marcel3.2 zei:
Weggereden bij mijn ouders en ik kwam de snelweg af bij Rotterdam-Zuid en in een keer een hele kerstboom op mijn dashboard.
Verlichting deed het ook niet meer en als je dan 130 rijdt op de linker baan wordt je niet echt vrolijk.

Links rijden als je de rijksweg afga kan niet zeker niet met 130.
En dan de busthalte (spinozaweg) waar jij hem neer kon zetten is twee verkeerslichten van Vaanweg (rijksweg waar je maar 70 mag)
Maar goed, toch goed dat je hem daar toch maar stil kon zetten. ;)

rockfordbreda zei:
De leen auto is toch een hyundai i20 ? Ik kreeg een keer zo'n ding mee. Vond het erg licht en gevoelloos sturen.

Maar wel 1 op 20 dat is dan ook het enige voordeel, maar het zet je wel aan het denken.

Jah sorry, ik trapte hem even goed op zijn staart en op de bult daar reed ik 130 links.
Dat stuk is volgens mij wel 70 idd O-)

Maar dat heeft me wel gered om die bushalte bij het Albeda te halen, anders had ik dat niet gered hoor ;)<br /><br />-- 18 dec 2012 20:40 --<br /><br />
B-Buster zei:
Die zal inderdaad best licht sturen met die maat wielen/banden. :P

Haha dat zal wel een stuk schelen idd ;)
 
Had je nog mazzel dat je de stoplichten mee had naar de Spinozaweg anders had je daar gestaan midden op de weg of je had rood moeten pakken.
 
Willem70 zei:
Had je nog mazzel dat je de stoplichten mee had naar de Spinozaweg anders had je daar gestaan midden op de weg of je had rood moeten pakken.

Moet ik ook eerlijk vertellen dat ik daar rood heb gepakt, het was knalrood maar stilstaan is daar echt gevaarlijk.
Helemaal geen stroom dus geen optie om de alarmlichten aan te zetten.
 

yoyo

The UK brothers
Marcel3.2 zei:
Willem70 zei:
Had je nog mazzel dat je de stoplichten mee had naar de Spinozaweg anders had je daar gestaan midden op de weg of je had rood moeten pakken.

Moet ik ook eerlijk vertellen dat ik daar rood heb gepakt, het was knalrood maar stilstaan is daar echt gevaarlijk.
Helemaal geen stroom dus geen optie om de alarmlichten aan te zetten.

Maar jij rijdt zo meteen weer in een perfecte omega!
 
Vandaag weer opgehaald en alles is weer in orde.
Originele ruildynamo van 120Ah en een originele accu van 70Ah.

Alles loopt dus weer als een trein!

In totaal 2,5 manuren en die maken het geintje wel duur.
Onderdelen bij elkaar 360 euro in de btw.
Accu is even duur als de dynamo maar kreeg op de accu 25% korting gelukkig.
 

yoyo

The UK brothers
En heb je niet om een OOP korting gevraagt?
(Wel de bon goed bewaren, opel accu's kunnen soms wel eens raar doen (bepaalde lichtingen)

Eef & Huub (noord) schijnen daar ook op onderdelen en eventuele reparatie korting te
kunnen geven.
(maar dan moet je het wel aangeven en eventueel het debitereurennummer bij de hand hebben)
 
Ik kreeg pas 30% korting op m'n expansievaatje bij E&H op zuid en zei alleen maar dat ik lid was van het OOP.
Dus haal voortaan al m'n onderdelen daar.

Gr. Willem
 
Dat forumgedeelte kan ik niet in Yoyo.
Maar ik heb 25% korting op de accu gekregen en bij mijn vorige bestelling heb ik op de hele bestelling 25% korting gekregen.
Ze vroegen zelf al of ik lid was van het OOP :)
 
Bovenaan