Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Toch maar weer een Omega..

Na heel wat andere auto's en m'n laatste 3.2 Omega toch maar eens gegaan voor een Vectra 2.8 V6 turbo.Die werd weer vervangen voor een Mazda 626 waar ik een jaar mee heb gereden en vond het nu weer eens tijd voor een nette Omega.Dus vanaf vandaag weer eigenaar van een mooie zilvergrijze B2 Omega 3.2 V6 met 96.000 kilometers!Originele hollandse auto en ben nu 3e eigenaar met zwart leer,navi(ncdc 2015)en een verse APK.Ik ben dus weer een gelukkig mens met een lekker roffelende V6.. _/-\o_

Greetz Erik.
 

Joep

Verbannen
Als dit de Omega is waar Wybe naar is wezen kijken een tijdje terug dan valt de algemene staat volgens hem wat tegen van wat hij had verwacht bij zo'n kilometerstand.

Al met al leuk dat je weer een Omega hebt gekocht. Oude liefde roest niet. :P
 
als dat die Omega is wat ik wel denk, want heb hem weer tekoop zien staan.
Dan is het rechter achter paneel bij gespoten en kun je de schuur krassen nog zien,
ook zit er een roest plek op het rechter achter paneel, en zal er een stukje in gelast moeten worden wil je het goed doen.
want zover was hij al wel heen.
En van het linker achter paneel is de rand ook al aardig dik aan het worden van roest tussen de plaat delen,

verder is de auto echt als nieuw van binnen en de rest van buiten.
Maar heb toen besloten hem niet te kopen omdat ik voor die prijs een smetteloze omega verwachte wat te dealer me aan de telefoon toen ook vertelde.

Aangezien de omega die ik nu heb ook nog nooit is aangelast wil ik dat bij een andere die ik koop ook niet!
want wil er niet op achteruit gaan!
omdat je toch altijd kleur verschil ziet, en ik ben misschien iets te kritisch! (wat ik wel vaker hoor van anderen :P)

Ga je de plekken nog laten bijwerken dan?
 
Ik heb het maar ff via tinypic gedaan..oke de foto's:

m9901i.jpg

23kb0ht.jpg

25ywtc0.jpg

r1bvid.jpg

1z39jdi.jpg

w9tq4i.jpg

259bqix.jpg

3010abl.jpg

i1n39f.jpg

2myygw.jpg

14tu1hs.jpg

2j4x3rq.jpg

14lsn7m.jpg
 
In het echt issie naar mijn mening ook erg mooi hoor.Deze heeft inderdaad op het rechterachterscherm een klein roestplekje zitten maar welke omega heeft(of krijgt)dit nu niet.Het is nu eenmaal algemeen bekend dat Opels op deze plaatsen graag roesten.Wat ik belangrijker vind is dat de 1e eigenaar een oudere man is geweest en de 2e eigenaar een verkoper van Broekhuis(Opel).Dus geen auto die van eigenaar naar eigenaar is verhuisd.Dan hebben we nog de sluitende onderhoudshistorie met alle rekeningen van de laatste 7 jaar van wat er allemaal vervangen is.Zo hebben we recentelijk de accu,achterschokbrekers(niveauregeling),compressor van de airco,middendemper en einddemper,zonnerollo en elk jaar z'n beurt(ook al reed de 1e eigenaar maar 5K per jaar).Mag deze Omega dan een heeel klein beetje roest hebben...van mij wel hoor.En mocht het dezelfde zijn als die jij bedoelt Wybe dan ben je qua roest wel een hele erge mierenneuker en dat is dan bedoeld in de meest positieve zin van het woord!Een stukje plaatwerk lassen voor dit plekje..no way maar er word zeker wat aan gedaan.Aan de onderkant is nog geen druppeltje olie of zweetplekje te zien dus zowel motor,bak en diff zijn kurkieuidroog!Het rijgedrag is prima en hij zoeft er heerlijk vandoor.Wat er wel staat te gebeuren zijn 4 nieuwe banden want wat er opzit is rommel(daar ben ik dan weer een mierenneuker in)en de voorschijven met remblokken worden vervangen.Onder de kap en in het interrieur ziet het er allemaal bijna als nieuw uit dus al met al ben IK er gewoon erg blij mee. :9

Greetz Erik.
 
Het is inderdaad dezelfde auto!
Ja kwa roest ben ik een mierenneuker! :P
Ik wil een smetteloze auto, helemaal voor die prijs!
maar dat doet er niet toe mooi dat jij er wel blij mee bent! ;)
 
Net de auto helemaal gewassen en de achterwielkasten he-le-maal schoongemaakt...daar zat wel een paar kilo zand in.De randen vallen echt in mijn ogen gelukkig mee en van enige verdikking van de buitenste en binnenste plaat is (bijna) geen sprake.Ik ben blij Wybe dat je zo kritisch bent anders had ik em nu niet gehad! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Greetz Erik.
 
Tja,hoe kritisch moet of mag je inderdaad zijn op een auto van 14 jaar oud.Vanmiddag weer bezig geweest om alle deursponningen schoon te poetsen alsmede van de kofferdeksel...moet zeggen dat ie er steeds beter uit gaat zien.Van schuurkrassen op het rechter achterscherm is absoluut geen sprake en is ook zeker NIET overgespoten!!Wel zitten er over de auto wat gebruikerssporen van bv een jas of broek van over de achterkant heenhangen.Nee,ik moet zeggen dat ie me steeds meer gaat bevallen.OOh ja,kan ook wel ff zeggen dat ie 1 op 20 rijd........maar dat doet ie natuurlijk niet. :N

Greetz Erik.
 

Vega

Medewerker
Administrator
[mod]Ik heb gezwets over hoe duur een Omega mag zijn en zo weggehaald, heeft niets te maken met de aankoop die Erik gedaan heeft.
Iedereen moet zelf bepalen wat hij een auto waard vindt en of hij het er voor overheeft en/of wil betalen. Dit geld voor elke auto of het nu een Omega, BMW of Mercedes (blijft een Taxi) is.
Voor de een is het iets wat hij altijd wilde hebben voor de ander is het handel en sommige gaan er met een krukje naast zitten en tilt af en toe de autohoes weg.
Laat iedereen in zijn waarde en ga niet bepalen wat iemand voor zijn Omega had moeten betalen.[/mod]
 
Vega zei:
[mod]Ik heb gezwets over hoe duur een Omega mag zijn en zo weggehaald, heeft niets te maken met de aankoop die Erik gedaan heeft.
Iedereen moet zelf bepalen wat hij een auto waard vindt en of hij het er voor overheeft en/of wil betalen. Dit geld voor elke auto of het nu een Omega, BMW of Mercedes (blijft een Taxi) is.
Voor de een is het iets wat hij altijd wilde hebben voor de ander is het handel en sommige gaan er met een krukje naast zitten en tilt af en toe de autohoes weg.
Laat iedereen in zijn waarde en ga niet bepalen wat iemand voor zijn Omega had moeten betalen.[/mod]

Prima! d:)b
is ook niet mijn bedoeling om ruzie te maken!! ;)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mooie aanwinst Erik! Hopelijk heb je er lang plezier van. Dat beetje roest komt vast goed. Ben je er op tijd bij is dat allemaal niet zo spannend.

Maaruhm, die Mazda, hoe zit dat? :P
 
B-Buster zei:
Mooie aanwinst Erik! Hopelijk heb je er lang plezier van. Dat beetje roest komt vast goed. Ben je er op tijd bij is dat allemaal niet zo spannend.

Maaruhm, die Mazda, hoe zit dat? :P

Tja,die mazda..dat was weer zo'n "tussendoor" autootje.Wel altijd starten en lopen maar dat gaat bij deze Omega ook wel lukken.Net nog ff 4 nieuwe banden(Hankook) erop laten leggen dus we kunnen weer heeeeerlijk cruisen.Verder heb ik nog een setje voorschijven en remblokken gekocht dus die gaan er binnenkort ook op.De distririem is vervangen in 2012 bij 82K kilometers en staat nu op 96K dus misschien wellicht deze ook maar laten vervangen door Ralph zodat ie er weer 4 jaar tegenaan kan.Je zou bijna zeggen dat er dan niks meer fout kan gaan... :P

Greetz Erik.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het is je vergeven. >:)

Dan kun je eerst nog lekker een jaar rijden voor de riem vernieuwd moet worden. ;)
 
Bovenaan