Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Toerenteller & slecht starten

Iedereen,

Sinds geruime tijd ondervind ik wat hinder van de 2 onderstaande problemen, beide zijn niet echt levensbedrijgend

-De toerenteller van mijn omega blijft geregeld 'hangen' op een bepaalde stand, waaraan kan dit liggen? hij blijft enkel plakken in het optrekken, nooit in het vertragen, 't is niet extreem storend, maar aangezien deze aangestuurd wordt door de boordcomputer dit deze info van de krukaspositiesensor krijgt heb ik toch wat 'bang' hiervan.

-De auto start slecht bij warme motor, bij koude motor is hij steevast van de 1e tik op gang, maar bij warme motor moet ik geregeld een 10-tal seconden demarreren vooraleer hij aanslaat, waaraan kan dit liggen?

gaat om een 2.0 DTH motor.

niet helemaal in de juiste categorie, maar ik heb ook al enige tijd last van het feit dat de auto naar rechts trekt bij het remmen, stabilisatorstangen zijn vervangen, triangels vooraan zijn vervangen, uitlijning is perfect in orde en ik heb rondom nieuwe banden zitten, iemand nog enig idee? Heb tevens wat last van shimmy bij +- 95km/u.
Begin er een beetje gek van te worden dat dit maar niet opgelost raakt ondanks alle vernieuwingen al aan de auto.
 

Joep

Verbannen
Je hangende teller had ik afgelopen winter ook last van. Nu is het al een tijdje niet meer aanwezig. Misschien weer als t kouder wordt.

Dat trekken bij het remmen kan komen door kromme schijven of versleten draagarmrubbers alsmede versleten stuurkogels. Heb je last van trillingen tijdens het rijden op een bepaalde snelheid? Dan zijn het vaak de stuurkogels.
 
triangels = draagarmen, dus die zijn reeds vervangen, nog geen 15.000km geleden, ik mag toch wel hopen dat ze iets langer als 15.000km meegaan ;)

ik kijk straks de stuurkogels even na, de schijven zijn ook wel aan vervanging toe merk ik, als ik héél zachtjes rem voel ik dat de schijven lichtjes krom getrokken zijn, dus da's ook wel iets voor een van de komende weken..

dat van de teller is echt continu, als ik stevig doortrek gaat hij vlot mee, maar als ik bvb eventjes een bepaalde snelheid aanhoud en dan terug optrek komt hij altijd pas enkele seconden te laat in gang en gaat het met hokken en stoten.. Maar zoals ik al zei, 't is niet iets echt storend, maar ik heb bang dat het onderliggende probleem wel eens erger zou kunnen zijn (bv kurkaspositiesensor)
 
Re: Toerenteller & slecht starten

Milord zei:
triangels = draagarmen, dus die zijn reeds vervangen, nog geen 15.000km geleden, ik mag toch wel hopen dat ze iets langer als 15.000km meegaan ;)

Imitatie of origineel? Ik heb met m'n imitatie draagarmen de 10.000km niet eens gehaald dus alles kan zou ik zeggen ;-).

Gr. Paul
 
Slecht starten kan aan de start motor liggen. Heb vorig jaar bij een diesel die slecht starte de startmotor vervangen door een nieuw iets sterker exemplaar en het probleem was opgelost.
 
Draagarmen zijn vervangen door 'n setje dat hier op het OOP aangeraden werd, gekocht via Ebay... zou dus goed spul moeten zijn.

Als de startmotor te zwak is, zou hij het dan niet vooral moeten hebben bij een koude motor en minder bij een warme?

Iig ga ik zo snel mogelijk de voorste schijven eens vervangen en hopen dat het getril daarmee al minder is, wat de toerenteller betreft heb ik toch maar een nieuwe krukaspositiesensor gekocht (niet zo gek duur!) m'n garagist raadde ook aan hiermee te beginnen.
 
Dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar het heeft te maken met het voorgloei systeem. Met koude motor wordt deze opgewarmt door de gloeibougies met warme motor niet.
 
Bovenaan