Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

trekhaak perikelen

Onder mijn 'nieuwe' omega wil ik graag een trekhaak. Nou dat valt nog niet mee zeg. De gebruikelijke fabrikanten, Brink, Thule en Westfallia kunnen geen vaste of afneembare trekhaak meer leveren voor de omega. Uiteindelijk kon Bosal nog een uitvoering met afneembare kogel vinden dus wordt die het. Iets boven het geplande budget maar het moet maar.
Nu nog de trekhaak onder de auto zien te krijgen want in deze vakantietijd hebben maar weinig garages tijd. Mijn caravan staat inmiddels op een camping te wachten totdat ik hem kom ophalen.
Ik zal dus gaan proberen de trekhaak zelf te monteren. Nog iemand tips m.b.t de montage van de trekhaak?

gr. Arjan
 
Hey Arjan,

Heb je de trekhaak al?

Onze Berry heeft er ook nog eentje namelijk als het goed is:

Klikkerdeklik

FF PB'tje sturen en je kan weer pesos besparen ;)

Als je in het Te koop Aangeboden kijkt, kun je veel vinden van slopers en onze OOPérs die er zeg een stuk of 5 voor de deur hebben staan ;)

Klik
 
Bedankt IN2thaDO,

Helaas ik heb de trekhaak al. gloednieuw. en dinderdaad veel meer pesos dan bij Berry. Vanavond onder de Omega gelegen en gemonteerd. Morgen weer afmaken. Bumper er weer op ed.
Het hele slechte weer gooide vanavond roet in het eten.

groeten Arjan.
 
R

Ralph

Gast
zelf plaatsen? laat dat even door iemand doen! misschien kan berry jou wel helpen.
 
R

Ralph

Gast
moet je beter lezen, waarschijnlijk de eerste keer misschien en hij vraagt om tips en trics.
voor een van ons is het makkelijk, voor een leek een nachtmerrie, in het lood en in het midden.

er zijn verschillen tussen ervaring (monteurs dagelijks werk) en de eerste keer doen.
 
Met als gevolg een misschien klein foutje maar catastrofale afloop. ( kan hoeft niet)

Een trekhaak bij een omega mag max 1600 kg trekken dan wil je niet weten wat er gebeurd als iets niet goed zit.
 
Ik begrijp jullie zorgen. Maar de trekhaak zit er al netjes onder. De plaats van de bouten zit gewoon voorgestanst dus er valt weinig uit het lood te monteren. Bovendien was het niet de eerste trekhaak die ik monteerde. Had het bij mijn Vectra ook al een keer gedaan. Omdat ik voor het eerst onder een Omega lag had ik om tips gevraagd. Ik had wel wat ongeplande hulp trouwens van een ervaren automonteur die de crusiale gaten heeft (door)geboord.

gr. Arjan.
 
Is de plek van de trekhaak niet gemerkt toevallig?

Ik weet dat bij een kadett er in de kofferbak verschillende deuken inzitten als merkteken waar je moes boren voor de bevestiging. En in de balken die onder de auto doorlopen zitten al gaten.


Ik heb er ook een trekhaak onder zitten en die is "afneembaar"

Ff de 2 bouten eruit en ik haal het gedeelte met kogel eronderuit, en de stekkerdoos zet ik met tyraps achter de bumper vast aan een mooi oog :)

Je ziet alleen 2 stukjes metaal onder de bumper uitkomen waar de kogel normaal tussenzit
 
Zowel bij de B1 als bij de B2 zijn de boorplekken al gestanst.
Kan niet mis gaan. Enige wat mensen wel eens vergeten is dat er (wanneer er achteraf een genotsknots wordt gemonteerd) een bitumen laag in de kofferbak moet worden verwijdert.
Dit is een vies en doch wel enigzins precies klusje, als je het niet goed doet, dan past de plaat die in de kofferbak wordt gelegd niet goed.

Verder kan het niet misgaan als je de handleiding volgt.



groetjes

Lars
 
Bovenaan