Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

trekhaak

Andrew

600.000
Mijn vrouw wil een twinnyload fietsendrager, maar ik heb er geen trek in om zo'n montagedeel van die drager vast op de afneembare trekhaak te zetten, want de trekhaak ligt nu fraai in het reservewiel opgeborgen. Ik vraag me ook af of het er sowieso oppast.

De trekhaak is een Oris afneembare trekhaak. Het afneembare deel heeft vlak onder de kogel links en rechts een tweetal uithollingen van voor naar achter (vanuit rijrichting bezien) met daarin dwars op de rijrichting een gat van 10 mm. Ik heb al wat gegoogled maar kan er niks over vinden. Is dit een soort aansluiting voor een fietsendrager? Zo ja, waar vind ik die? Zo nee, waar is het dan wel voor?

Groetjes,

Andrew
 
Ha Andrew,

Zoals sommigen hier wel weten is mijn andere hobby (naast de Omega ;) ) 's zomers de racefiets en 's winters de MTB. Ik heb daarvoor een fietsendrager van Hawk. Die bevestig je zo op de trekhaak, dus zonder hulpstuk. Dat Hawk bestaat kennelijk niet meer maar dit is volgens mij dezelfde.

Ik heb een exemplaar voor drie fietsen en die blijft ook onder vrij ruige omstandigheden prima op de trekhaak zitten.

Groet,

Walter
 
Bovenaan