Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Trillen van de km en toerenteller wijzers bij het starten

A

Anonymous

Gast
Wie weet wat het volgende zou kunnen zijn?

Tijdens het starten van m'n 2.6 benzine Omega bouwjaar 2003 trilt, heel even, de km en toerenteller wijzers. De uitslag hierbij is heel klein echter net genoeg om te zien dat ze even trillen. Dit gebeurt alleen tijdens het starten net voor het aanslaan van de motor.
Ik denk dat de wijzers nog geen seconde staan te trillen.

Ik heb dit nu een paar keer (5x) gesignaleerd, zowel 's morgens als 's avonds, voorheen geen last van gehad.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Trillen heb ik nog niet gemerkt, maar al wel dat ze eventjes onder 0 durven zakken bij contact inschakelen ofzo...
 
Eerste wat in mijn gedachte opkomt: massa-probleem.

Er is ook een modificatie waarbij de massa van het blok verbetert wordt.
Die mod kan sowieso geen kwaad (start ie ook beter door :P).
De tellers worden geheel elektronisch aangestuurd.
Moet dus iets in het elektrische systeem zijn, lijkt mij.
Vandaar mijn massa-probleem vermoeden.

Of je accu staat op punt van overlijden.
Als je zaterdag even bij de [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro] langs gaat, voor de wintercheck, kun je vragen of ze die even aan de tester hangen :Y

Andere ideeën, beste OOP'ers ? Gooi ze op een hoop... kan René ook zijn vrije uurtjes goed besteden :+
 
A

Anonymous

Gast
Met een Omega weet je de tijd altijd wel goed te besteden, zeker aan deze kant de laatste tijd.
Al was het maar om er lekker mee onderweg te zijn. d:)b

Wintercheck Opel dealer gaan we zeker even doen! :Y
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het is wel normaal dat de wijzers zich even soort van kalibreren bij het starten / contact maken. Dat is maar heel even, dus meer dan een paar bewegingen zouden ze niet moeten maken.

Doen ze dat wel, dan ga ik met Ruud mee richting de massa.
 
A

Anonymous

Gast
Zojuist bij de VOD geweest voor het trillen van de wijzers.
Daar hebben ze de accu aan de tester gehad, resultaat accu oké. Accu is nog zo goed als nieuw (520A van de 540A over). Het trillen zou inderdaad met het Kalibreren te maken kunnen hebben.

Ik hoef mij geen zorgen te maken, vriendelijk toch, die VOD. :X _/-\o_
 

yoyo

The UK brothers
Dus geen mssa probleem?
Ik zit er aan te denken om dit toch te gaan doen (al is het alleen maar om een hoop rare klachtjes te voorkomen)

Iemand enig idee waar tussen die kabels/stroken moeten komen om het best hun werk te laten doen?
 

Andrew

600.000
Ik heb de extra massakabels als volgt gedaan:

1. links op de cilinderkop (dus boven het uitlaatspruitstuk) zitten enkele ongebruikte aansluitingen (gaten met inwendige schroefdraad). Vanaf deze heb ik een massastrip naar een hoofdmassa-aansluiting achter/onder de accubak (zitten een heleboel bruine draadjes op een tapeind van de carrosserie) en vandaar naar de accu minpool gelegd (de minpoolkabel heeft nog een extra aansluiting, een gat + schroefdraad);
2. vanaf de behuizing van de dynamo (onder 1 van de montagebouten) naar de carrosserie (1 of andere ongebruikte en aangelaste moer onder het luchtfilterhuis.

Andrew
 

Andrew

600.000
MetalRush zei:
Doet eens een foto, als je in de gelegenheid bent, Andrew.

Een plaatje doet meer dan 1.000 woorden :>

Ik zal morgen een poging wagen om wat foto's te maken, ik heb een vrije dag :) alleen het weer lijkt niet echt mee te gaan werken.
 
Ik vermoed je Accu.. nu het kouder word, het bewegen van de wijzers gebeurd bij veel stroom afname en als de accu zwakker is.
 
Had dit vorig jaar ook, auto starte goed maar klokken deden raar en vaak stond de tank meter ook op leeg terwijl die dat heel niet leeg was.
 
Sorry, was gewoon een slecht functioneerde accu, hij deed dat toen al een maand of 6. Nieuwe erin en nooit meer raar gedaan.
 
Mickel_MV6 zei:
Sorry, was gewoon een slecht functioneerde accu, hij deed dat toen al een maand of 6. Nieuwe erin en nooit meer raar gedaan.


Wat ik al zei ! :w



Sjors-V6 zei:
Ik vermoed je Accu.. nu het kouder word, het bewegen van de wijzers gebeurd bij veel stroom afname en als de accu zwakker is.



Ik vermoed dat het ook bij René het geval is.



Groetsss,
Sjors
 
Sjors, is gewoon calibratie... had René al gezegd :P
Accu is z.g.a.n. en getest.

tarzanen zei:
Zojuist bij de VOD geweest voor het trillen van de wijzers.
Daar hebben ze de accu aan de tester gehad, resultaat accu oké. Accu is nog zo goed als nieuw (520A van de 540A over). Het trillen zou inderdaad met het Kalibreren te maken kunnen hebben.

Ik hoef mij geen zorgen te maken, vriendelijk toch, die VOD. :X _/-\o_
 
MetalRush zei:
Sjors, is gewoon calibratie... had René al gezegd :P
Accu is z.g.a.n. en getest.


Dat doet hij idd altijd bij iedere start, echter omschreef hij het dat ik direct aan een vette stroom dip dacht, dat gebeurt namelijk ook regelmatig.

:w
 
Bovenaan