Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Trillen van stuur/auto

Als ik bij de 80km/h kom tot de 90km/h zit er best een hevige trilling in het stuur en de auto. Daarna word het wel minder maar de trilling blijft wat aanwezig.

Het zijn iig geen kromme schijven, deze zijn nieuw en als ik rem is het gewoon normaal. Het uit balanceren van de voorbanden ook niet want die zijn vorige week nog een keer uitgebalanceerd.

Ik moet nog wel even kijken door de banden van voor naar achter te leggen of er dan verschil in zit dat er misschien toch nog iets met de voorbanden is.

Ik hoop het voor donderdag opgelost te hebben, dan namelijk 2000km rijden.

Iemand ideeen? Alvast bedankt
 
Kan vanalles zijn zoals draagarmrubbers,hulppitmanarm, enz...
De voortrein van de omega is nogal een gevoelig iets.
 

yoyo

The UK brothers
Het kan best zijn dat er een Loodje verdwenen is, is dat ineens gekomen of langzaamaan?
Ineens: kan idd duiden op een Balans probleem.
Langzaam : kan duiden op een voortrein probleem (rubbers , stabilisatorstangejes stuurstangen oid)
 
Toch maar even langs Dassen in Eindhoven geweest, hebben de banden aan de auto gebalanceerd, waren behoorlijk uit belans, Alles is nu 0 :)

Volgende keer laat ik het weer aan de auto balanceren, is beter dan band los balanceren.
 

Joep

Verbannen
Dit zijn vrijwel zeker de stuurkogels, als deze versleten zijn dan gaat je wiel zwabberen, en dat veroorzaakt het trillen.

Ik heb dit namelijk pas geleden verholpen, want ook bij mij begon het stuur rond de 80 km/h te trillen, ofja, heel de auto eigenlijk...
Een keer de krik eronder, en kijken of het wiel speling heeft als je het beweegt, en je stuur stil blijft staan.
 
gebeurd wel vaker. Maar er zijn er niet veel meer die dat doen. Eerder hadden ze zelfs bij de kwikfit een karretje ervoor.
Erg handig als er een kleine onballans in de as of de remschijf zit ofzo.
 
elrenegado zei:
huh... aan de auto balanceren ?? Dat heb ik nog nooit gezien/gehoort

Effe googled voor je.

images


finishbalancer20.jpg




Aan de auto balanceren
Een andere methode, waar wij om bekend staan is aan de auto balanceren.
Hierbij wordt er gebruik gemaakt van een finishbalanceermachine, waarbij er aan de auto kan worden gebalanceerd. Deze methode vergt zorg en vakkennis
maar zorgt ervoor dat onze klanten tevreden zijn.

---------------------

Word inderdaad niet veel meer gedaan. Dassen in Eindhoven is een van de weinige, is wel een Profile Tyrecenter maar Dassen zelf heeft al 40/45 jaar ervaring met banden. Is een heel goed bedrijf, ook voor het uitlijnen.
 
Haha. 5 jaar geleden werd het al nauwelijks nog ergens gedaan, maar toch moesten wij het nog kennen voor het diploma van autotechnicus. _O-

Als het goed gedaan wordt, heeft het wel wat voordelen. Maar de mensen die het goed kunnen zijn schaars, en de garages die nog die apparatuur hebben staan nóg schaarser.. Tegelijkertijd heeft het ook veel nadelen, en als je auto in goede staat is; zou de finishbalancer absoluut niet nodig moeten zijn. Zeker niet bij onze auto's. Grootste nadeel is dan ook dat je de wielen in veel gevallen niet kunt wisselen. De wielen worden afgebalanceerd op de auto, dus iedere onbalans wordt meegerekend, en op de velg geplakt/geslagen. Als je datzelfde daarna op een andere plaats op de auto monteert, klopt er geen hol meer van, en heb je behoorlijke kans dat je het gaat merken. Als een wiel goed gebalanceerd wordt(van de auto af), boeit het niet waar je het monteert, en kun je elke dag wisselen als je zou willen.
 
Omega-B2 zei:
Haha. 5 jaar geleden werd het al nauwelijks nog ergens gedaan, maar toch moesten wij het nog kennen voor het diploma van autotechnicus. _O-

Als het goed gedaan wordt, heeft het wel wat voordelen. Maar de mensen die het goed kunnen zijn schaars, en de garages die nog die apparatuur hebben staan nóg schaarser.. Tegelijkertijd heeft het ook veel nadelen, en als je auto in goede staat is; zou de finishbalancer absoluut niet nodig moeten zijn. Zeker niet bij onze auto's. Grootste nadeel is dan ook dat je de wielen in veel gevallen niet kunt wisselen. De wielen worden afgebalanceerd op de auto, dus iedere onbalans wordt meegerekend, en op de velg geplakt/geslagen. Als je datzelfde daarna op een andere plaats op de auto monteert, klopt er geen hol meer van, en heb je behoorlijke kans dat je het gaat merken. Als een wiel goed gebalanceerd wordt(van de auto af), boeit het niet waar je het monteert, en kun je elke dag wisselen als je zou willen.

Bij Dassen doen ze het normaal ook alleen maar als je na het gewoon balanceren nog last hebt van trillingen.

Bij mij nog even vlug voor de vakantie laten doen, denk laat het meteen goed doen, banden hoeven toch niet gewsseld te worden.
 
Bovenaan