Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

trillingen

Hallo samen

Nu wil ik het toch vragen

Mijn omega heeft soms trillingen onder het rijden en soms niet .
Soms zijn die heel zachtjes en soms trillt de heele wagen .
Kan geen bijgeluid horen als het er is.

Ik weet het kan van alles zijn .................maar als iets aan de ophanging kapot zou zijn ,moet het toch alltijd trillen ...of?

edit:
en als het er is ,is het van het moment aan als ik de wagen start en rij ......en komt niet tijdens het rijden
 
De mijne trilde destijds ook, maar eveneens niet altijd en niet altijd even hard.
Na de draagarmrubbers te hebben vervangen was het opgelost.
Maar pin me daar niet op vast want het kan evengoed iets anders zijn.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ah ok,
Ja daar trilt het bij mij ook. rond 90km/h.
Moet dringend die bouten eens vervangen, want denk dat die alweer wat los staan.
 
dat is het niet bij mij .......sinds 2 dagen is het trillen wech .....dus even wachten tot het er weer is(ik hoop nooit meer)<br /><br />-- 28 jan 2011 19:37 --<br /><br />Vanaochtend de wagen gestart en weggeredenen ....en ja hoor ......da zijn ze weer de trillingen.
Maar deze keer even gestopt ....motor uitgezet en op nieuw gestart....... weer weggereden en de trillingen zijn er niet meer.
Dus denk ik ,is dat probleem niet aan het onderstel te zoeken ,wel bij de motor. :S
 

Joep

Verbannen
Het kan ook zijn dat je stuurkogels zijn versleten, zodat het wiel speling heeft. Dat heb ik een aantal maanden geleden gehad bij mijn eigenste Omega. Erg irritant en vervelend kan dat zijn.

Is er een bepaalde werkwijze om draagarmrubbers te vervangen? Of is het gewoon losdraaien, oude rubbers eruit, nieuwe erin, en vastdraaien?

Ook moeten er nieuwe fuseekogels onder, maar de orginele zitten geklonken, moet ik die dan uitboren en de nieuwe vastzetten met de bijgeleverde bouten?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

groetjes,
Joep Klazen
 
Bovenaan