Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

U.S. lights zelf maken

Beste allemaal,

Ik ben ook weer bezig geweest met knutselen en ik heb het voor elkaar gekregen om zelf de U.S. lights modificatie te ontwerpen ( op internet staat nergens een circuitdiagram). Dat wil zeggen een schakeling waarbij de knipperlichten aan de voorzijde meebranden met het stadslicht. Echter als het knipperlicht bediend wordt, zal de normale aan-uit cyclus gewoon werken. Hoe sterk de knipperlichten meebranden met het stadlicht is instelbaar.
Ik ben nog een paar kleine tests aan het doen, maar tot nu toe heb ik in totaal iets van 8 euro voor de componentjes gebruikt. En dat terwijl ze op internet zo´n 40 euro vragen, per kant! Ik denk dat ik met behuizing en al zo´n 15 euro totaal kwijt zal zijn!

Ik zal dit up to date houden en zodra ik hem helemaal goedwerkend heb, zal ik het circuitdiagram met jullie delen... wie een beetje verstand heeft van elektro en een beetje kan solderen, kan dit printje makkelijk zelf maken!
 
Er zijn er al een aantal op het forum die dit werkend hebben, of dit zelf gemaakt is weet ik niet.
Maar het is een leuke mod ;-).

Gr. Paul
 

tonboy

Verbannen
Met interesse zie ik je mod spec tegemoet. Onze auto's hebben nog geen canbus dus levert dat geen probleem.
Had eer tijdje geleden led's gezet in de knipperlichten maar dat functioneerde niet goed door de missende interne weerstand in de lamp (de knipperlichtautomaat werkt daarop) gevolg : veel te snel knipperende knipperlichten. Leek alsof er een lampje kapot was.
Keep on the good work ! Is toch veel leuker iets zelf verzinnen en in elkaar knutselen dan iets zo kant en klaar kopen ?
Ok, dat heeft zijn grenzen natuurlijk, ik koop geen auto in delen _O- _O- _O-
 

Vega

Medewerker
Administrator
Versie 1

Versie 2

Is niet echt de moeite waard van het zelf maken, er zijn genoeg setjes te kopen.
Maar ben wel benieuwd waarmee je gaat komen.
 
versie 1 heb ik ook erin, werkt perfect en kan je zo inbouwen zonder de koplampen te demonteren.
heel officieel mag het niet maar de politie weet de regels hiervoor meestal zelf ook niet,
bij de apk moetten Mogen ze niet (bij de opel deeler) moest ik ze even pitten indraaien met 1 gloei draad.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Van de politie heb ik nooit last gehad, die weten het ook niet.
Bij een apk hebben ze ze een keer uitgezet, de keren daarna zelfs dat ook niet meer.
 
Ik weet het niet zeker maar er lopen nu toch 2 draden heen?
Dan kan je nooit us lights hebben met deze fitting, die hebben minimaal 3 draden nodig.

Je kan de ene draad dan verbinden met je stadslicht maar dan blijft je us light op volle sterkte branden als je gaat knipperen.
Ik weet niet of dat gewenst is.
 
Marcel3.2 zei:
Ik weet het niet zeker maar er lopen nu toch 2 draden heen?
Dan kan je nooit us lights hebben met deze fitting, die hebben minimaal 3 draden nodig.

Je kan de ene draad dan verbinden met je stadslicht maar dan blijft je us light op volle sterkte branden als je gaat knipperen.
Ik weet niet of dat gewenst is.
Er lopen 2 draden heen denk ik inderdaad. Die sluit je gewoon op het knipperlicht aan. De derde trek je vanaf het stadslicht er naartoe en sluit je op de 3e draad van de fitting aan en zo laat je het 5w spiraal branden. Ik neem aan dat het zo in elkaar zit.

Gr. Paul
 
IJsblok zei:
Marcel3.2 zei:
Ik weet het niet zeker maar er lopen nu toch 2 draden heen?
Dan kan je nooit us lights hebben met deze fitting, die hebben minimaal 3 draden nodig.

Je kan de ene draad dan verbinden met je stadslicht maar dan blijft je us light op volle sterkte branden als je gaat knipperen.
Ik weet niet of dat gewenst is.
Er lopen 2 draden heen denk ik inderdaad. Die sluit je gewoon op het knipperlicht aan. De derde trek je vanaf het stadslicht er naartoe en sluit je op de 3e draad van de fitting aan en zo laat je het 5w spiraal branden. Ik neem aan dat het zo in elkaar zit.

Gr. Paul

Ja maar dan moet je ook wel opletten of je massa of plus geschakelde knipperlichten hebt.
Ik vermoed plus in onze auto's.
 
Marcel3.2 zei:
IJsblok zei:
Marcel3.2 zei:
Ik weet het niet zeker maar er lopen nu toch 2 draden heen?
Dan kan je nooit us lights hebben met deze fitting, die hebben minimaal 3 draden nodig.

Je kan de ene draad dan verbinden met je stadslicht maar dan blijft je us light op volle sterkte branden als je gaat knipperen.
Ik weet niet of dat gewenst is.
Er lopen 2 draden heen denk ik inderdaad. Die sluit je gewoon op het knipperlicht aan. De derde trek je vanaf het stadslicht er naartoe en sluit je op de 3e draad van de fitting aan en zo laat je het 5w spiraal branden. Ik neem aan dat het zo in elkaar zit.

Gr. Paul

Ja maar dan moet je ook wel opletten of je massa of plus geschakelde knipperlichten hebt.
Eh ja, dat is een kwestie van uitproberen of meten. Dat was met de achterlichten van de Astra F het probleem, dat was massa geschakeld en daar kwam ik dus achter toen ik er led lichten in wilde draaien. Dat ging nooit werken, en alles omsolderen was geen optie.

Gr. Paul
 

yoyo

The UK brothers
Gewoon een duplo lamp 21/5 v.
21 volt voor knipperen en 5 volt stadslicht doorverbinding.
En @Joep,
ja dus je moet zowiezo een stadslicht aftakking hebben/solderen.(standaard hebben wij die niet)
 

yoyo

The UK brothers
Bij Peter de vraag gedaan om even onder zijn bed te duiken om zo'n setje op te zoeken.
Ik wil over van versie 1 naar versie 2 incl de led lampskes, (staat toch wel strak). :Y
 
Bovenaan