Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

uitlaat demper dubbele pijpjes

Mannen ik moet ook aan een nieuwe uitlaat onder m`n omega 2.2 2001 station.Nu wil ik graag een einddemper met dubbele pijpje`s welke zijn te koop voor mijn type omega?En ik heb het stukje gelezen van Joep over zijn uitlaat,wat is nu het beste imitatie of oem?Maar bij opel hebben ze ook weer een andere leverancier van uitlaten had ik gelezen (was ook mindere kwaliteit?)Dus wat nu tedoen?Graag jullie reactie.
gr Henk.
 

Colinh

Donateur 2023
Als je geen Irmscher kan vinden zou ik persoonlijk voor een imitatie gaan.


Ralph heeft ook eventjes deze demper gehad, mooie einddemper en ik geloof niet zo duur,

IMG-20120614-00314.jpg





Gr Colin
 
Colinh zei:
Als je geen Irmscher kan vinden zou ik persoonlijk voor een imitatie gaan.


Ralph heeft ook eventjes deze demper gehad, mooie einddemper en ik geloof niet zo duur,

IMG-20120614-00314.jpg


Vind ik wel een leuke demper ,maar weet je ook een merk?


Gr Colin
<br /><br />-- 14 nov 2012 21:26 --<br /><br />
Ralph zei:
hé draak niet mijn ideeën misbruiken >:)
Ralph wat voor een merk demper was dat?
 

yoyo

The UK brothers
marktplaats , ergens in almelo.
Deze zal je nog wel even pas moeten maken.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Genoeg opties.

Kijk hier eens: klik

Voor station bij hun wel wat beperkt assortiment zie ik, anders even Ebay op.
 
Vandaag even naar m,n uitlaat gekeken ik dacht dat 1 van de midden dempers kapot was maar dat is niet het geval.Bij mijn uitlaat is het flexibele/gaas stuk die is gescheurd.Nu is mijn vraag is dit stuk los tevervangen?Of moet ik een nieuwe voorste pijp halen?Dat is wel de duurste denk ik zit de kat aanvast.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Henk ik heb nog wel een paar voorpijpen liggen compleet met kat,kost 75 euro,en evt kun je je oude inruilen
Gr berry
 
jack-omegax3.0xe zei:
Die zijn los te koop.
Dat is mooi dat ti los tekrijgen zijn.Het zal nog niet meevallen om die los tekrijgen ,zit volgens mij er gewoon ingeschoven.Dat zal wel warmstoken worden _O- .Ik zal volgend weekend eens proberen.<br /><br />-- 18 nov 2012 08:36 --<br /><br />
berry zei:
Henk ik heb nog wel een paar voorpijpen liggen compleet met kat,kost 75 euro,en evt kun je je oude inruilen
Gr berry
Berry ik ga het eerst even bekijken volgend weekend.Maar heb jij geen einddemper met dubbele pijpjes liggen?
 
Met de flex de sleuven langer maken en dan met een schroevendraaier ertussen los wrikken. Daarna met schuurlinnen de buis schoonschuren en de nieuwe met firegum monteren.
 

Andrew

600.000
jack-omegax3.0xe zei:
Met de flex de sleuven langer maken en dan met een schroevendraaier ertussen los wrikken. Daarna met schuurlinnen de buis schoonschuren en de nieuwe met firegum monteren.

Dat zou ik maar niet doen. Dat flexibele pijpdeel zit tweezijdig gelast tussen de twee katalysatoren. Ik heb dat in september 2010 vervangen:

viewtopic.php?f=46&t=759&p=12695#p12695

En na ruim twee jaar en heel veel km's zit het er nog steeds onder, zonder gaslekken.

Andrew
 
Andrew zei:
jack-omegax3.0xe zei:
Met de flex de sleuven langer maken en dan met een schroevendraaier ertussen los wrikken. Daarna met schuurlinnen de buis schoonschuren en de nieuwe met firegum monteren.

Dat zou ik maar niet doen. Dat flexibele pijpdeel zit tweezijdig gelast tussen de twee katalysatoren. Ik heb dat in september 2010 vervangen:

viewtopic.php?f=46&t=759&p=12695#p12695

En na ruim twee jaar en heel veel km's zit het er nog steeds onder, zonder gaslekken.

Andrew
Zo iets had ik ook al verzonnen Andrew.Ga het zaterdag maar eens proberen,moet ook m`n cardankeering nog vervangen.Als het goed is word dat zaterdag ook gedaan.
 

Andrew

600.000
Boes zei:
Zo iets had ik ook al verzonnen Andrew.Ga het zaterdag maar eens proberen,moet ook m`n cardankeering nog vervangen.Als het goed is word dat zaterdag ook gedaan.

Met dat topic uit 2010 hoef je in elk geval niet meer onder de auto te duiken om de maten van dat flexibele stuk op te meten :)

Andrew
 
Bovenaan