Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

uitlaat vraagje

Ik heb vandaag tijdens apk een kijkje genomen onder de auto. Nu zag ik 2 tussen demper zitten. Nu dacht ik (het jongetje in mij >:) ) . Wat als ik nou die dempers er tussen uit haal en deze vervang voor 2 pijpen direct naar de einddemper. Kan dit kwaad voor de moter-verbruik-enig sins iets? Of wordt het 1 bak dikke herrie? Ik heb in het verleden ook wel eens een tussendemper er tussen uit gehaald met een pijpensnijtang en daar een pijp tussen gemonteerd. Maar dat was bij een 1.2 ohv van opel.
 
mmmmmm dus dat wordt bak met herrie.... Dacht dat het mischien een donkere brom zou worden. ga het maar niet proberen denk. Is zonde om goeie tussen-dempers te verkloten. Dan maar ff wachten tot ze kapot gaan. Kan ik met vervangen dit een keer proberen. 8)7
 
Ik heb bij mijn vorige omega een mv6 de einddemper leeg gehaald en deze doorverbonden met 2 buizen. Dit gaf al een flink geluid. Als ik rustig reed was het een leuke brom maar op het moment dat ik plank gas gaf was het een flinke grom.

Als ik dit nogmaals moest doen zou ik de buizen vervangen door geperforeerde buis en de demper goed vol duwen met glas wol.

Voordeel was dat beide cilinderbanken appart naar buiten kwamen waardoor je de v6 echt kon onderscheiden.
 

Colinh

Donateur 2023
jack-omegax3.0xe zei:
Ik heb bij mijn vorige omega een mv6 de einddemper leeg gehaald en deze doorverbonden met 2 buizen. Dit gaf al een flink geluid. Als ik rustig reed was het een leuke brom maar op het moment dat ik plank gas gaf was het een flinke grom.

Als ik dit nogmaals moest doen zou ik de buizen vervangen door geperforeerde buis en de demper goed vol duwen met glas wol.

Voordeel was dat beide cilinderbanken appart naar buiten kwamen waardoor je de v6 echt kon onderscheiden.


Interessant, heb je daar een filmpje van ?



Gr Colin
 
Nee heb ik niet. Dit was in eerste instantie een nood ingreep omdat ik erachter kwamdat het gehele binnenwerk van de demper verrot was.
En wanneer kom je daar achter? Natuurlijk op een zaterdag om 16.05 als net alle winkels dicht zijn en ik had zondag de auto nodig. Vandaar ook ondoordacht 2 vaste buizen gebruikt.
 
Ja is is ook nog een project voor mijn!! :) We hebben het er al even over gehad in Heerle Jack ik wil geen sport demper ofzo maar wel een mooier v6 geluid dus dit is het proberen wel waard maar ja dan is het weer de vraag met geperforeerde pijp of zonder hahaha
 
Bovenaan