Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Uitvoeringen/uitrusting Omega B

Deze vraag staat gegarandeerd in de verkeerde rubriek, maar ik kon zo gauw geen andere(meer geschikte) rubriek vinden. Eigenlijk missen we nog een "algemeen" in de werkplaats rubriek.


Anyway, ik ben me nu toch wel behoorlijk in de "omega-materie" aan het verdiepen, maar ik heb nog niet echt op al mijn vragen antwoorden gevonden.
Voor zover ik weet zijn er een aantal uitvoeringen beschikbaar. Sport,Elegance,Executive,Business e.d maar wat is het exacte verschil nu tussen al die uitvoeringen? Welke was de meest luxueuze uitvoering?
We hebben dan ook nog een enorme verscheidenheid aan motoren, 2.0/2.2/2.5/2.6/3.0/3.2 , maar waren bepaalde uitvoeringen weer gelinkt aan een bepaalde motor?

De Omega is standaard natuurlijk al enorm rijk uitgerust, maar wat waren de extra opties? Waren dat dingen die op de goedkopere uitvoeringen niet zaten, maar op de dure wel, of waren dat dingen die standaard op geen enkele uitvoering zat?

Kortom, ik mis eigenlijk een soort van overzicht met de uitvoeringen en de bijbehorende standaard uitrusting + opties.
 

Xedrah

Donateur 2024
Dat overzicht is er wel hoor, alleen (nog?) niet op het OOP...

<a class="postlink" href="http://www.autoweek.nl/carbase.php" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.autoweek.nl/carbase.php</a>
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Een compleet overzicht heb ik helaas niet voor je. Mogelijk heeft iemand een folder digitaal, dan is het makkelijk(er) de pagina met de uitrusting hier neer te planten. Wel iets om eens in mekaar te knutselen en op het Portal te plaatsen. Die komt op de to-do lijst. :)

Met de Business Edition heb je de instapper, die is vrij kaal met zwarte kunststof delen in het interieur i.p.v. houtlook. Electrische ramen voor, wieldoppen, geen mistlampen voor, en wat simpelere grijze bekleding.

De Elegance heeft een mooier stofje, houtdecoratie, Xenon, electrische ramen voor+achter, lichtmetalen velgen, mistlampen voor.

De Sport heeft sportstoelen, geen hout maar zilverkleurige decoratie, Xenon, lichtmetalen velgen en een wat stuggere afstemming. Staat ook iets lager.

De Executive is de meest uitgebreide versie.

Er zijn geen specifieke motoren gelinkt aan uitrustingsniveau's. Wel heb ik in Nederland nog niet een 3.0/3.2 in Business uitvoering gezien. In Duitsland dan weer wel (al heten ze daar anders en hebben ze andere uitrusting).
 
Xedrah zei:
Dat overzicht is er wel hoor, alleen (nog?) niet op het OOP...

<a class="postlink" href="http://www.autoweek.nl/carbase.php" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.autoweek.nl/carbase.php</a>

Hmmm. Ik heb het niet zo op die database van autoweek. Ik weet niet hoe het daar staat met de informatievoorziening van de Omega's, maar ik weet wel dat de informatie die er stond van Mitsubishi's diep triest was. Heel veel niet kloppende informatie en alles wat onder het kopje "uitrusting" stond kon je al hélemaal niet vertrouwen....

B-Buster zei:
Een compleet overzicht heb ik helaas niet voor je. Mogelijk heeft iemand een folder digitaal, dan is het makkelijk(er) de pagina met de uitrusting hier neer te planten. Wel iets om eens in mekaar te knutselen en op het Portal te plaatsen. Die komt op de to-do lijst. :)

Met de Business Edition heb je de instapper, die is vrij kaal met zwarte kunststof delen in het interieur i.p.v. houtlook. En wat simpelere grijze bekleding.

De Elegance heeft een mooier stofje, houtdecoratie, Xenon

De Sport heeft sportstoelen, geen hout maar zilverkleurige decoratie, Xenon en een wat stuggere afstemming. Staat ook iets lager.

De Executive is de meest uitgebreide versie.

Er zijn geen specifieke motoren gelinkt aan uitrustingsniveau's. Wel heb ik in Nederland nog niet een 3.0/3.2 in Business uitvoering gezien. In Duitsland dan weer wel (al heten ze daar anders en hebben ze andere uitrusting).

Lijkt me inderdaad wel leuk om eens echt zo'n overzicht te hebben ergens op het wereldwijde web.
Als ik het goed begrijp is de Executive dan ook de uitvoering waar je dingen als regensensoren,automatisch dimmende binnenspiegel, e.d. zou kunnen tegenkomen?
 
Voor dat laatste moet je kijken naar een Omega van > bj 2002
Uiteraard zijn een hoop dingen ook zelf te realiseren.... kijk naar die van mij bijvoorbeeld :P
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Leek me duidelijk genoeg, aangezien Dennis op zoek is naar een B2 :)

Daarbij zijn alle genoemde uitvoeringen B2's. :P
 
Bovenaan