Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Update database

Binnenkort ga ik een update aan de database uitvoeren.
Dit is noodzakelijk omdat het forum in een sub-domein is geplaatst (forum.opelomegaportal.nl i.p.v. <a class="postlink" href="http://forum.opelomegaportal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">forum.opelomegaportal.nl</a>)
ik werd er, terecht, door Walter op gewezen dat de linkjes (in de reeds bestaande posts) niet meer werken omdat die dus nog naar de oude URL verwijzen.
Uiteraard maak ik daarvoor een backup om, in geval van nood, een roll-back te kunnen doen ;) (laten we er van uit gaan dat dat niet nodig is). Uiteraard zal ik proberen dit op een tijdstip te doen waarbij zo min mogelijk leden hier last van hebben...
Bij deze zijn jullie dus op de hoogte van deze aankomende update :)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Was ik ook al achter gekomen, heb mijn linkjes "allemaal" goed gezet.
 
MetalRush zei:
Gelijk heb je, Peter.
De 'goeie' linkjes blijven ook onveranderd.
Ah. dat is mooi ;) . Ik had ze ondertussen in de "MV6 van Omegauser" ook allemaal aangepast.

MetalRush zei:
Uiteraard zal ik proberen dit op een tijdstip te doen waarbij zo min mogelijk leden hier last van hebben....
Ha ha, wanneer gaat dit gebeuren? Ik vrees dat het dan nachtwerk gaat worden :)

Groet,


Walter
 
Klopt :)
De enige die er dan nog 'last' van zou kunnen hebben, is Aart.
Die is volgens mij iedere keer de weg kwijt, met die bus van hem, en komt weer veel te laat thuis _O-
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Er zijn hier nog wel wat nachtbrakers volgens mij, maar ach het is voor het goede doel dus why worry.

Ik wacht nog even met wat geplande aanpassingen @ wasbox voor je dit hebt geregeld. Succes. ;)
 

yoyo

The UK brothers
euh.....je kan tegenwoordig de weg niet meer kwijtraken. :(
Gps laat weten wanneer je van je route afwijkt, en als dit gebeurt "omdat je eens een uitstapjemaakt of een
Rotterdamse schoonheid voor de deur afwerkt euh...bedoel uitlaat stappen" dan hangt je baas gelijk te emmeren
waarom je niet op route zit . :r

Dus laat thuis: :Y
Maar de weg kwijt : :N

Garoeten,
Aart
:w
 
ik zeg "s nachts nie,want dan ben ik op.en overdag nie,dan ben ik ook op, ik ken nie kieze nie wanneer nie. ik dan die pc uit moet zetten, ruud als je het nu eens doet als aart en ik slapen, dan hebben wij er geen lasst van hahaahahaha.
 
Het is voor mij heel makkelijk hoor: ík heb er geen last van.
Sterker nog: jullie ook niet, want ik gooi het forum, op het moment van implementatie, gewoon plat :P
 
Gewoon ff een bak koffie pakken of even 'de bruine hond uitlaten'.

Tegen die tijd ben ik wel klaar :)

De update is het werk niet (kwestie van 2 queries draaien en dan weten we het).
Het punt is; in geval van fouten, moet ik de backup terug zetten. Dát kost wat meer tijd.
Maar alles bij elkaar, in het ergste scenario, verwacht ik niet meer dan een half uur kwijt te zijn.
Dus: langzaam kleien *proest* _O-
 
nah een half uur overleef ik nog wel, maar niet langer he want dan krijg ik afkick verschijnsellen.
bruine hond heb ik niet die van ons is wit met zwart lol. kleien daar kan het vrouwtje ook leuk aan meedoen
hahahaha. kijk schat een punt hoofd gatverd...... hahahahahahahaha.
ruud ik zie het wel wat moet dat moet.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die bruine jongens zet ik normaliter eerder op de avond al op de boot, dus dat gaat geen goed tijdverdrijf zijn mister Metalrush. Maak je naam maar waar en rush die update erdoorheen. :P
 
Zo... ben je al klaar met kleien, Martijn? _O- :+
Ik ben namelijk al wel klaar met de update :Y

Alle 'oude' linkjes moeten nu automagisch omgezet zijn naar forum.opelomegaportal.nl i.p.v. <a class="postlink" href="http://www.opelomegaportal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">www.opelomegaportal.nl</a>

Mocht iemand, ergens, nog een verkeerd linkje tegenkomen, laat het mij dan ajb even weten. Dan zet ik dat ook weer recht :)

Dank voor jullie begrip en geduld d:)b
 
Ha Ruud,

Bedankt voor het uitvoeren van de conversie. Mooi tijdstip heb je gekozen. Je zal nu nog wel in je bed liggen te stinken :) maar als je dan dit leest nogmaals d:)b .

Groet,

Walter
 
ruud met dat kleien was ik al veel te vroeg klaar, maar ben net thuis werd gisteravond weg geroepen, heb nog geen tijd gehad om aan het fora te denken. maar ik had niet verwacht dat je het afgelopen nacht zou doen. maar top dat het goed gelukt is.
 
Nee Walter, ik zat rond die tijd al weer op kantoor.
Ik hoorde net van Jacco dat nog niet alle linkjes kloppen.
Dat komt omdat er linkjes bestaan, die gemaakt zijn zónder de 'www' ervoor.
Dus ik zal vanavond de query even aanpassen en opnieuw draaien.
Dan moet alles weer kloppen :)
 
Bovenaan