Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

USB lader geplaatst

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
vanmiddag ff een USB lader met twee aansluitingen op de aansteker plaats ingebouwd 8)

het was gelukkig droog :Y

rede is dat er steeds meer USB apparaten ook voor in de auto beschikbaar komen / zijn, en ik rook toch niet _O-

hier wat foto's

verpakking
2w4gvgh.jpg


zo was het eerst
2rfcxvr.jpg


ingebouwd en LPG schakelaar verplaatst
nfmyqe.jpg


USB kabel aangesloten
5d8d21.jpg


het is precies de maat van een sigaretten aansteker, dus een beetje solderen en klaar is de klus d:)b

klepje dicht en je ziet niets meer van dit alles, lekker handig


Grt. Hans
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Vega zei:
Ziet er strak uit.

Waar heb je dat usb ding vandaan.

Bedankt peter

Hier en op deze site kan je bij jou in de buurt zoeken naar verkooppunten ( is pas uitgebracht )

http://www.autostyle.nl/usb-adapter-met-2-poorten-voor-inbouw-zwart.html

Hier een omschrijving

iPhone, iPad, laptop en navigatie. Alles wordt op USB aangesloten. Handig dat de meeste auto's welgeteld 1 apparaat kunnen aansluiten. Dat is, als er überhaupt een USB aansluiting aanwezig is..
Met deze handige adapter kan je eenvoudig de auto voorzien van een dubbele USB aansluiting. Wel zo slim als je overal mobiel wil blijven!
De adapter moet worden ingebouwd.
Kleur zwart.
Specificaties: 2xUSB 5V-2,1A/Input 12V";


Grt. Hans

-- 30 mei 2013 21:31 --

IJsblok zei:
Netjes hoor, zeker hoe de lpg schakelaar er naast zit, je zou bijna zeggen dat het zo hoort.

Gr. Paul

Bedankt d:)b


Grt. Hans

-- 30 mei 2013 21:33 --

Marcel3.2 zei:
Ah netjes en strak, het is dat ik rook (in de Omega :$ )

Dank u

Je kan ook een gasaansteker gebruiken hoor Marcel :+


Grt. Hans
 

Andrew

600.000
IJsblok zei:
Netjes hoor, zeker hoe de lpg schakelaar er naast zit, je zou bijna zeggen dat het zo hoort.

Gr. Paul

Ik heb dat plekje voor de LPG-schakelaar ooit op die plek als eerste gemaakt, daarna heeft Aart (Yoyo) het ook zo gemaakt en nu dus nr. 3. De LPG-schakelaar zat in mijn Omega rechts naast de handremhandle. Op deze foto zit de LPG-schakelaar rechts in de asbak, links heb ik ook nog een dubbelpolige schakelaar + LEDje gemaakt, waarmee ikzelf handmatig beide koelfans in het vooronder op hoge snelheid kan activeren (en dat heb ik afgelopen week met de caravan weer enkele keren gebruikt als voorzorg dat de motor niet onnodig warm wordt).

fbzymt.jpg


Groetjes,

Andrew
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
@Andrew

Zeker netjes ingbouwd en handige schakelaar d:)b

LPG schakelaar rechts naast de handrem had ik ook in mijn zwarte omega, geen goede plaats vind ik persoonlijk


Grt. Hans
 
Super netjes als ik het zo mag zeggen!! Je hebt mij ook zeker op een idee gebracht aangezien ik mijn aansteker ook niet gebruik in de auto, en er steeds meer apparaten komen met een usb oplader!!

Hoelang ben je ongeveer bezig met het inbouwen??
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Swinkley zei:
Super netjes als ik het zo mag zeggen!! Je hebt mij ook zeker op een idee gebracht aangezien ik mijn aansteker ook niet gebruik in de auto, en er steeds meer apparaten komen met een usb oplader!!

Hoelang ben je ongeveer bezig met het inbouwen??

bedankt d:)b

ongeveer half uurtje

je moet draden doorknippen van de sigaretten aansteker en solderen aan de USB unit

zwart, is plus, van de sigaretten aansteker moet aan rood van de USB unit
bruin, is massa, van de sigaretten aansteker moet aan zwart van de USB unit

mooiste is als de asbak dicht is,de Unit ook uit staat, er zit een switch in de asbak d:)b

goed te doen hoor


Grt. Hans
 
omega_cruiser zei:
Swinkley zei:
Super netjes als ik het zo mag zeggen!! Je hebt mij ook zeker op een idee gebracht aangezien ik mijn aansteker ook niet gebruik in de auto, en er steeds meer apparaten komen met een usb oplader!!

Hoelang ben je ongeveer bezig met het inbouwen??

bedankt d:)b

ongeveer half uurtje

je moet draden doorknippen van de sigaretten aansteker en solderen aan de USB unit

zwart, is plus, van de sigaretten aansteker moet aan rood van de USB unit
bruin, is massa, van de sigaretten aansteker moet aan zwart van de USB unit

mooiste is als de asbak dicht is,de Unit ook uit staat, er zit een switch in de asbak d:)b

goed te doen hoor


Grt. Hans


Bedankt voor je reactie! Ik heb hem op mijn wensen lijstje erbij gezet!! Mijn beste kameraad heeft een garage bedrijf dus ik wilde het zowiezo door hem laten doen maar dan weet ik hoelang hij er ongeveer meer bezig is en kan ik een mooi dagje hobbieën aan mijn Omi vol plannen voor hem!! hahaha 8) })
 
Bovenaan