En toen was ik ook aan de beurt: motor liep vorige week op 5 cilinders. Schudden bij stationair draaien en stinkende kat (rotte eieren).
Even contact met Ralph gehad en hij zei wat ik ook al dacht: 't zal de bobine wel zijn.
En inderdaad, zaterdag bij Ralph geweest en zo zag de oude bobine eruit:
Het bekende probleem: water in de bobine.
In een ander topic liet ik een gat in de rembekrachtiger zien, als gevolg van de met water volgezogen isolatie die erop lag. Diezelfde isolatie heeft zijn water ook steeds op die bobine laten druppen totdat ie openbarstte...
Nu zit er een nieuwe (Bremi) in en... hij loopt weer als een zonnetje.
Ook de koude start gaat weer veel beter.
Achteraf gezien merk je goed het verschil. Zoiets gaat natuurlijk geleidelijk, steeds een beetje beroerder starten, maar nu doet ie het weer als en nieuwe! Ralph
Even contact met Ralph gehad en hij zei wat ik ook al dacht: 't zal de bobine wel zijn.
En inderdaad, zaterdag bij Ralph geweest en zo zag de oude bobine eruit:
Het bekende probleem: water in de bobine.
In een ander topic liet ik een gat in de rembekrachtiger zien, als gevolg van de met water volgezogen isolatie die erop lag. Diezelfde isolatie heeft zijn water ook steeds op die bobine laten druppen totdat ie openbarstte...
Nu zit er een nieuwe (Bremi) in en... hij loopt weer als een zonnetje.
Ook de koude start gaat weer veel beter.
Achteraf gezien merk je goed het verschil. Zoiets gaat natuurlijk geleidelijk, steeds een beetje beroerder starten, maar nu doet ie het weer als en nieuwe! Ralph