Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

V5...

En toen was ik ook aan de beurt: motor liep vorige week op 5 cilinders. Schudden bij stationair draaien en stinkende kat (rotte eieren).
Even contact met Ralph gehad en hij zei wat ik ook al dacht: 't zal de bobine wel zijn.
En inderdaad, zaterdag bij Ralph geweest en zo zag de oude bobine eruit:
IMG_1136_zps07pxo6h6.jpg


IMG_1137_zps6qxn4fxn.jpg


Het bekende probleem: water in de bobine.
In een ander topic liet ik een gat in de rembekrachtiger zien, als gevolg van de met water volgezogen isolatie die erop lag. Diezelfde isolatie heeft zijn water ook steeds op die bobine laten druppen totdat ie openbarstte...

Nu zit er een nieuwe (Bremi) in en... hij loopt weer als een zonnetje.

Ook de koude start gaat weer veel beter.
Achteraf gezien merk je goed het verschil. Zoiets gaat natuurlijk geleidelijk, steeds een beetje beroerder starten, maar nu doet ie het weer als en nieuwe! Ralph d:)b
 

Joep

Verbannen
Weer mooi opgelost door de dokter. Hoe komt die scheur er eigenlijk in? Heb ik al een paar keer voorbij zien komen oa bij Paul een keer bij z'n 3.0.
 
Joep zei:
Hoe komt die scheur er eigenlijk in?

Combinatie van motorhitte en vocht dat er vanaf de isolatie op drupt. Dan geeft ie het een keer op en zegt ´knap´. Daarna loopt het water erin en gaat ie roesten.
Ik vermoed dat de V6en in de Vectra er geen last van hebben. Die liggen dwars en dus ligt de bobine niet onder die waterstraal.
 
Martijn zei:
Joep zei:
Hoe komt die scheur er eigenlijk in?

Combinatie van motorhitte en vocht dat er vanaf de isolatie op drupt. Dan geeft ie het een keer op en zegt ´knap´. Daarna loopt het water erin en gaat ie roesten.
Ik vermoed dat de V6en in de Vectra er geen last van hebben. Die liggen dwars en dus ligt de bobine niet onder die waterstraal.


Klopt ! ze worden zogenaamd zwanger 8)7

Maak je geen illusie, bij de Vectra en Calibra inderdaad het vochtprobleem niet, maar stuk gaan ze wel hoor, want daar worden ze veel te heet _O-




Groet,
Sjors
 

Andrew

600.000
Blijkbaar is een bobinebrug op de bougies dan toch beter, heb in al die jaren nog nooit last gehad met de bobine, noch van vocht, noch van warmte.

En nu weten we eindelijk allemaal wat Sjors in Duitsland heeft opgehaald:

6r61z6.jpg


Als ik het goed begrijp, dan hoef je die schuifdak actie niet nogmaals te doen:

Calibra Classic V6:
•Klimaanlage, FCKW-frei
•Elektrische Fensterheber
•Traction Control
•Elektrisches Schiebe-/Hebedach
•Bordcomputer
• Zentralverriegelung mit Diebstahlsicherung
• Leichtmetallräder im Pentaline-Design 6J x 15 mit 205/55 R 15-87 V
• Bose-Soundsystem I
- 6-Kanal-Soundprozessor mit 150 Watt Leistung
- 6 Bose Lautsprecher
- Bose Subwoofer
- Radio/CD-Player Blaupunkt "Kiel" RD 104
•Lederlenkrad

Wordt het niet eens tijd voor een fotoshoot ?

Andrew
 
Bovenaan