Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Vacuumellende

Graag iedeen hoe te zoeken in en om een V6 blok......

Het begon met een slecht werkende kachel. Ik naar Jack, die vond wat losliggend vacuumslang. Boel provisorisch aangesloten en zag er goed uit. Miste een pootje op de 4weg klep, maar alles deed het weer maar nog niet optimaal.

Noodreparatie vervangen met een nieuwe 4wegklep en nieuwe slang,, en wat denk je, remdruk weg. Au! 1 slang eraf (niet die van de remmen) schroef in de 4 weg klep, remde weer. Af en toe wat weinig druk, maar dat zal de schroef wel veroorzaken. Kachelprobleem is volledig opgelost, dus die slang is het niet die er nu afligt. Nou kan ik morgen (de slang gaat 2 kanten op) per kant gaan testen waar er evt een lek zit. Maar je raad m waarschijnlijk al, de slangen verdwijne voor en achter in en achter het blok. VOD monteur riep vrolijk, je zal wel ergens een kapotte klep hebben. Tuurlijk, zeg ff welke, maar zo werkt het ff niet. Iemand een tip hoe en waar ik kan zoeken op een lek, zonder hele motorruim en kachel te slopen?

Als dit niks opleverd rij ik wel naar Jack, maar kan die man niet elke zaterdag gaan lastivallen toch ;)
 
Je zult toch alle vacuumleidingen moeten nalopen.

vacuumpijpjes2.jpg


Je mag altijd langskomen. :k Koffie staat klaar.

Gr Jack
 
Hee dit is wel erg handig, kan zoeken en afstrepen. Mijn dank, hoop morgen tijd te vinden anders is ie zondag aan de beurt. Lukt het niet ga ik je bellen.

Grtz, AJ
 
Thx! Heb inmiddels voorkant van de auto uitgesloten, nu alleen morgen de slang die naar de achterkant gaat uitzoeken adhv het schema. Lijkt alsof deze naar de kachelkleppen gaat, maar het gekke is dat deze nu gewoon werken. Wordt vervolgt!
 
beste borderline
ik heb ook gezeik met m'n vacuum gehad,en misschien nog steeds want ik moet een paar keer trappen om druk te krijgen.
ik heb toen bij de opel dealer hier in zoetermeer een nieuwe terugslagklep gekocht met nieuwe leiding erbij,de leiding was anders dan het originele,ik kreeg leiding mee met staaldraad erin die ik vast moest zetten met slangklemmen.maar het vreemde bij de terugslagklep was dat een van de twee kleine leidingen dicht zat met een soort witte stopplug" die je er niet zomaar uit kon halen.ik heb de gok genomen en de "stopplug "eraf geknipt(ik heb nog een nieuwe klaar liggen)ik merk geen verschil met remmen,maar wel vreemde geluiden bij het starten s'ochtends en hij zuipt veel meer. as zaterdag als het een beetje redelijk weer is ga ik de andere terugslag klep aansluiten.
dus kijk ff goed naar je terugslagklep. 8)7
zodra ik wat weet hoor je weer van me.
groeten rob
 

Vega

Medewerker
Administrator
De terugslagklep had van oorsprong vier aansluitingen, er werden er maar drie gebruikt, de vierde was dichtgemaakt.
Één grote naar het plenum en één grote naar de rembekrachtiger de kleine aansluiting gaat naar de rest van de vacuümleidingen.
Als je nu een nieuwe terugslagklep zou kopen zitten er maar drie aansluitingen op.


Van die staalomwikkelde leiding dat klopt, die oude kunststof leidingen die hebben ze niet meer.
 
die klep die ik nu nog heb liggen is 2 maanden terug gekocht,en heeft 4 aansluitingen.dat klopt ook met m'n aantal vacuum slangen .
op het afgesloten pijpie (dat nu open is ) zit bij mij een T stuk en op het andere pijpie zit een enkele vacuum leiding. :?
zaterdag maar ff klepje wisselen :X

rob
 
Borderline zei:
Thx! Heb inmiddels voorkant van de auto uitgesloten, nu alleen morgen de slang die naar de achterkant gaat uitzoeken adhv het schema. Lijkt alsof deze naar de kachelkleppen gaat, maar het gekke is dat deze nu gewoon werken. Wordt vervolgt!

Die slang die naar achter gaat zit direct op een klep achter het bovenste deksel van je luchtinlaat. Ku n je als het goed is zo zien zitten.

Deze bedient een klep in je inlaat bij hogere toerentallen meen ik.
 
Spanrol zei:
die klep die ik nu nog heb liggen is 2 maanden terug gekocht,en heeft 4 aansluitingen.dat klopt ook met m'n aantal vacuum slangen .
op het afgesloten pijpie (dat nu open is ) zit bij mij een T stuk en op het andere pijpie zit een enkele vacuum leiding. :?
zaterdag maar ff klepje wisselen :X

rob

het is precies zo aangesloten zo als op de tekening boven.
bij een 3 poot aansluiting zou ik het T stuk met 2 leidingen eraan overhouden toch ???
 
De klep die voor mij besteld is en dus nieuw uit magazijn GM heeft 4 aansluitingen waarvan 1 afgedopt, die ik dus heb opengemaakt om alles rechtstreeks aan te sluiten. Mijn probleem zit ergens in het interieur, ben nog aan het stoeien met het schema wat Jack heeft gepost......
 
als ik het goed begrijp uit je eerste verhaal,remt de auto goed als 1 leiding NIET aangesloten is,dat zou dus betekenen dat het 4e pootje van je nieuwe klep afgedopt moet blijven. 7(8)7

rob<br /><br />-- 24 maart 2011 20:08 --<br /><br />en borderline heb je het probleem al gevonden :S

groeten rob
 
Bovenaan