Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Van een Omega naar een..

Dag mede OOP'ers,

Door mijn nieuwe job in het buitenland de afgelopen 2 maanden weinig tot niet in staat geweest om nieuwe dingen te posten dus ik hoop dat dit wat goed maakt. :P

In het kort komt het er op neer dat ik voor 5 maanden op en neer moet gaan rijden van Rotterdam naar Amsterdam voor het werk en dat dus zeker NIET met het OV ga doen.. En aangezien ik voorlopig nog geen auto van de zaak krijg (minstens een half jaar in dienst) is de keuze voor een Omi snel gemaakt. :*) Immers, de mooie blauwe dame zat al 14 jaar bij ons dus ik wist wat ik kon krijgen :). Naast de blauwe nog 1, des te meer des te beter!

Berry bood mij uitkomst door zn advertentie van zn eigen B2 2.2. Terwijl ik nog in het buitenland zat wist ik gewoon: dit wordt em! Alles wat ik nodig had voor de comfortabele ritten zat erin! Ik kon niet wachten totdat ik terug zou komen om de grijze schone te bewonderen.

8 mei was het zo ver! Ik had alles gepland: de blauwe dame (van mij en mn ouders) ging voor de APK naar Ralph en van daaruit zou Ralph mee gaan naar Berry om met 2 auto's terug te rijden naar Rotjeknor! Lange dag, lekker veel km's! :+

HELAAS!!HELAAS!! |:( |:( |:( De dame heeft schijnbaar dr best tijd gehad want de auto kwam niet eens door de keuring.. De roest bij het spatbord linksachter had de strijd met het metaal gewonnen en was al afkeurpunt 1, een knetterende cylinder (iets met teveel lucht, Ralph kan dat uiteraard beter toelichten) was de 2e reden om de blauwe Omi niet verder te laten rijden.. Nog even Ralph aangekeken en uiteindelijk besloten niet dat het de kosten niet waard zijn om de Omega te reparen.. Shit.. Geen nieuwe Omega voor mij dus... -O-

Uiteindelijk alleen vertrokken naar het Hoge Noorden richting Berry.. Onderweg de auto voor de laatste keer de sporen gegeven(voor zover dat met een 2.2 kan, he Ber? :9 ) Eenmaal op locatie wist ik niet wat ik aantrof.. Een wonderschone krasvrije en deukvrije grijze schone..
vo03yt.jpg

slechts 2 maanden jonger en toch bijna 2 ton minder gelopen. Dit was smullen! :9~ Met berry waren we het al vrij snel eens dus hop, in de auto en van de RDW (dicht 8)7) naar het postkantoor. Overgeschreven,verzekerd en daarna nog ruim gebabbeld met een bakkie erbij.

Hier nog gebroederlijk naast elkaar voor het permanente afscheid..
2ce5hed.jpg

30v2n15.jpg


Na de koppen koffie toch maar weer richting huis gereden wat begon met een stop 100 meter van Berry's huis.. Tanken..110 euri..auw.. :X Het is voor een goed doel, zullen we maar zeggen :+ Onderweg op de snelweg merkte gewoon aan alles dat de nieuwe auto in alle opzichten beter was! Geen trillingen in het stuur, een stuk stiller, comfortabeler, je kan het zo gek niet verzinnen! Al met al dus heel erg blij met de nieuwe aankoop! Met name dat BOSE- systeem heerlijk!

Enige nadeel(voor mij) is alleen dat door het wegvallen van de blauwe Omega, deze in het bezit komt van mijn ouders.. ;w Dus ik blijf mijn speurtocht naar een Omega voortzetten!

Berry en Ralph, heel erg bedankt voor jullie hulp,kunde en support! d:)b

Binnenkort meer foto's! :w
 

yoyo

The UK brothers
Hadie Thom,
Heel mooi en toch jammer van die blauwe. (in vind het altijd een beetje sneu als er een auto het veld moet ruimen.)
Dat komt waarschijnlijk omdat ik een auto eigenlijk altijd helemaal "op rij".

Maar toch gefeliciteerd met de nieuwe aankoop, helaas voor je ouders, maar hij toch ook nog een vectra diesel staan?
Zeker gezien het feit dat je elke dag naar 020 moet rijden.
Met die omega op benzine gaat dat toch wel in de kontanten lopen.
Maar fijn dat je het als nieuw ervaren heb, zo'n auto is dan toch weer een goede aankoop.

Veel plezier ermee, want ik denk dat je er toch wel eens in mag rijden van je ouders.
enne.....kijk je uit met die lip, ik ben met de mijne al regelmatig over de straat geschoven bij het nemen van een verkeersberg...euh.... drempel!
 

richard66

500.000+
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *O* d:)b

We jammer van de blauwe , als je ze zo ziet staan zou je niet zegen dat zij slecht is ;w

Maar ook weer jammer dat je die nieuwe aan winst nu weer moet afstaan , maar je mag er toch nog wel in rijden , in ieder geval naar huis heb je er

van genoten d:)b d:)b

Gr Richard, :b
 
Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst ,ik ben blij dat deze in de familie blijft.
En ik heb zo het idee dat ik hem binnen kort gaat spotten _O-
 
Gefeliciteerd met de grijze, een nette auto inderdaad. Erg jammer van de blauwe. Die Omie die Berry heeft staan, zonder motor weliswaar, is dat niets voor jou? Is wel weer een v6 dus niet goedkoop qua kilometers. Kan wel een 2.0 of 2.2 in denk ik maar dat is weer gedoe met omkeuren...
In ieder geval veel veilige kilometers met de grijze en misschien spot ik je ook nog wel ;).

Gr. Paul
 
Bedankt voor de felicitaties jongens! :*)
yoyo zei:
Hadie Thom,
maar hij toch ook nog een vectra diesel staan?
Zeker gezien het feit dat je elke dag naar 020 moet rijden.
Met die omega op benzine gaat dat toch wel in de kontanten lopen.
Klopt :Y, echter maakt dat voor mij niet zoveel uit aangezien ik een ruime km-vergoeding ervoor krijg. En ja, tis geen Omega..
yoyo zei:
Veel plezier ermee, want ik denk dat je er toch wel eens in mag rijden van je ouders.
enne.....kijk je uit met die lip, ik ben met de mijne al regelmatig over de straat geschoven bij het nemen van een verkeersberg...euh.... drempel!
Ik betaal mee aan de kosten dus ze moeten wel.. Ik rij er vaker in 8)7 Wat betreft die lip heb je gelijk, altijd netjes en rustig aan!
richard66 zei:
We jammer van de blauwe , als je ze zo ziet staan zou je niet zegen dat zij slecht is ;w
Het was ook zeker geen kommer en kwel, maar uiteindelijk moet je de keuze maken, en dit was m.i. de betere :P

richard66 zei:
Maar ook weer jammer dat je die nieuwe aan winst nu weer moet afstaan , maar je mag er toch nog wel in rijden , in ieder geval naar huis heb je er van genoten d:)b d:)b
Ik ga er nog vaak genoeg mee rijden, das een ding wat zeker is! :9 Ondertussen kijk ik nog even verder.. Miss een V6 *O* Een mens mag blijven dromen _O-

carenbar zei:
Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst ,ik ben blij dat deze in de familie blijft.
En ik heb zo het idee dat ik hem binnen kort gaat spotten _O-
Soon.. Very soon 8) Heb je nog ruimte in je agenda vóór voor 1 juni? B-)

IJsblok zei:
Die Omie die Berry heeft staan, zonder motor weliswaar, is dat niets voor jou? Is wel weer een v6 dus niet goedkoop qua kilometers. Kan wel een 2.0 of 2.2 in denk ik maar dat is weer gedoe met omkeuren...
In ieder geval veel veilige kilometers met de grijze en misschien spot ik je ook nog wel ;).
Om eerlijk te zijn dacht ik er ook zo over qua kosten, maar als ik de verbruiksverhalen hoor van verschillende leden is dat te verwaarlozen bij normaal rijgedrag (in vergelijking met de 2.2 automaat). Als ik voor mijzelf ga kijken wil ik voor die paar maanden wel wat lol beleven dus het liefst iets met een V6 O+ Eerst maar eens aan de slag met deze, paar kleine dingetjes moeten aangepast worden.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Jah man veel plezier er mee ;) niets mis met een 2.2 maar voor mij is het niets vandaar die andere v6 ;)
 

Joep

Verbannen
Jammer dat je die Omega van Berry niet zelf gaat rijden, is een erg mooi exemplaar! :Y

Wel naar de meeting komen, zeker een aanwinst. :*)
 
Bovenaan