Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Van Omega naar Vectra

Hallo jongens en meisjes,sinds vorige maand heb ik geen Omega 3.2 meer en zit nu meestal op het(Opel) Vectra forum.Ik heb hier toen weleens aangegeven dat ik wel een "vette"vectra zou willen hebben en welnu,HET IS GESCHIED....ik heb een Vectra.Dat wil niet zeggen dat ik niet meet hier kom want ik houd graag alles bij..dus ook op het gebied van de Omega.M'n buurman heeft ook nog een hele nette 2.2 dus daar wissel ook altijd graag een woordje mee.Aangezien ik nog een aandrijfas en een klepdeksel pakkingset van een 3.2 over heb zal ik die in het verkoop topic zetten.De Vectra is echt (bijna)bomvol,helaas geen schuifkanteldak..voor de rest wel zo'n beetje alles.
Lederen multicontourstoelen met geheugen,verwarming EN verkoeling,Xenon,AFL,CD70 navi,inklapbare spiegels op AB,IDS+,Twin-audio,PDC enz.En natuurlijk niet te vergeten de motor,een 2.8 V6 turbo die zo lekker zoeft..met daaraan een zeer soepel schakelende 6 traps automaat.Nou,tijd voor wat piccies voor diegene die em niet hebben gezien op het Opel forum.
veccie.JPG

veccie1.JPG

veccie2.JPG

veccie3.JPG

veccie4.JPG

veccie5.JPG

veccie6.JPG

veccie7.JPG

veccie8.JPG

veccie9.JPG

veccie10.JPG

veccie11.JPG

veccie12.JPG

veccie13.JPG

veccie14.JPG

veccie15.JPG


Greetz Erik.
 
A

Anonymous

Gast
Dat is een hele mooie. Lekker vermogen ook _/-\o_

Veel plezier en heel veel veilig kilometers.
 
Das idd een bomvolle vectra.
Ik zal hem best wel een keer in het echt gaan zien
Want aan de foto's te zien staat dit juweeltje
Bijna bij mij om de hoek.
Dus niet raar op kijken als er een keer
een Omegarijder kwijlend om je Vectra heen loopt :9~
 
Superdikke Vectra ! Is dat n OPC in n onopvallende kleur ? Hebben die ook 4wd ?
Heel veel plezier ermee !!
 
De meeste auto's die ik gereden heb met redelijk wat vermogen waren allemaal achterwiel aandrijvers en dit vermogen op de voorwielen is wel erg voelbaar hoor.Vanuit stilstand issie al aardig rap weg hoor en voor m'n gevoel issie sneller dan 7.7 seconden.Maar de tussensprintjes met het gebruik van de sportknop is ook een leuke bezigheid.Als ik wat kwijl vind naast m'n auto weet ik dat je geweest bent.. :s .

Greetz Erik.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is een hele leuke. Lekker onopvallend zo.

Geersch zei:
Superdikke Vectra ! Is dat n OPC in n onopvallende kleur ? Hebben die ook 4wd ?

Dit is geen OPC, de Vectra GTS en SW zijn ook in de meer normale trim als 2.8 turbo geleverd. Misschien wel leuker zo, je moet het weten wil je zien dat het zo snel naar de 100 blaast.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ik had hem op het vectra forum al voorbij zien komen,maar Erik je heb geen woord teveel gezegd echt een dikke bak _/-\o_ .Mijn volgende vectra moet ook zo'n motor hebben maar dan in de station variant :)
Gr Berry
 
Bedankt jongens,vond in het begin de kleur helemaal niks temeer omdat ik met een zwarte 2004 GTS 3.2 bezig was maar dat is na heel veel onderhandelen op niks uitgelopen.Toen voor een 2e keer bij deze wezen kijken en gewoon meegenomen.En nu ik em zelf heb vind ik de kleur wel oke.Het enige wat er echt aan moet gebeuren is dat de 2 uitlaten zichtbaar zijn..ze zitten er dus wel maar zijn verborgen achter de bumper.Dus daar gaan we ff zelf een soort diffuser maken met wat leuke eindstukken.En er is genoeg te "modden" aan deze vectra.

Greetz Erik.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
2 zichtbare eindstukjes zou wel mooier zijn inderdaad. Heb eigenlijk nooit begrepen waarom ze deze bumper hebben gebruikt, eerdere modellen hebben al een soort van diffuser en andere C2 types ook.
 
Ik heb een keer in een signum mogen rijden met de zelfde motor .ik ben het dan ook wel met je eens.
Het is een kanon geweldig hoe zo'n wagen accellereerd. Zeker met wat je zeg die tussen sprints geweldig _/-\o_
 

Joep

Verbannen
Hele mooie wagen Erik! :Y Ben laatst voor een Vectra GTS wezen kijken, deal was in principe rond met inruil van m'n Omega, maar ik kon er gewoon geen afstand van doen en dus maar niet gedaan... :N

Veel plezier ermee! d:)b
 
Ik heb vorig jaar met het browsen op Mobile een hele nette rode GTS 2.8V6 gezien en was daar eigenlijk helemaal weg van..het was ook te mooi om waar te zijn,hij was ook zo weg.Hier zat ook echt alles op met 60K gelopen.Daarna gewoon hier in nederland wezen shoppen maar de automaat versie is iets wat schaarser dan de handgeschakelde versie.Na een tijdje niks meer tegengekomen te zijn zag ik deze staan.Bij deze wezen kijken maar was al jaaaaren niet meer gewassen bleek het wel en was gewoon erg schmutzig.Daarna nog een hele mooie bij Indumij in Breda gezien en die liep ik mis op een 500 euro..die was eigenlijk stiekum toch ook heel mooie hoor.Tot vorige week toen ik ook maar eens ging kijken voor een 2004 GTS 3.2 automaat.Daar zit een heel leuk koop/verkoop verhaal achter waar ik hier maar niet over uitwijd maar het was een heel gevecht om een die GTS te "mogen" kopen zodat ik besloot om dat maar gewoon af te kappen.Toen gelijk 's avonds weer voor deze gegaan en nogmaals uitvoerig bekeken.Natuurlijk ook m'n eigen aangemeld op het Vectra forum in de UK waar echt heel veel info vandaan te trekken is zodat ik deze toch maar gekocht heb.Na 2 nieuwe spiraalveren,2 stabilisatorstangrubbers en 2 nieuwe bandjes rijd deze vectra echt geweldig..nogmaal je merkt ECHT wel dat het voorwielaandrijving is dus met indrukken van de sportknop het stuurtje goed vasthouden. :P :P

Greetz Erik.
 

Colinh

Donateur 2023
Ik vind de Vectra C een onwijs mooie wagen, een 6 cilinder turbo is natuurlijk gewoon dubbel dik *O*


Zelf ben ik echt van de achterwielaandrijvers, gezien jouw (fantastische) auto historie hoop ik niet dat hij je tegen gaat vallen ;)


Als je de demper gaat vervangen, die Irmscher is echt onwijs dik, :9~

3758372155_e2cfe9f4c6_z.jpg
 
Volgens mij stonden we vandaag naast elkaar Erik. Waarschijnlijk heb je het kwijl wel uit mijn mond zien lopen
 
servil zei:
Volgens mij stonden we vandaag naast elkaar Erik. Waarschijnlijk heb je het kwijl wel uit mijn mond zien lopen

Ik kwam van de A59 af en stond bij de stoplichten om rechtsaf te gaan toen ik je voorbij zag schuiven.Toen ik dichterbij kwam zag ik inderdaad het kwijl beginnen te borrelen dus ik dacht:yep,dat zal em zijn... _/-\o_ _/-\o_

Vandaag ff naar Oud-gastel gereden om door een GTS bumper te scoren met een dubbele uitsparing.Helaas zat dat zwarte sierstuk/diffuser gedeelte er niet in.Daar ben ik nog naar op zoek zodat ik de bumper kan laten spuiten,2 leuke eindtips kan gaan zoeken en dan alles ff monteren.Dan zal ie er wel weer een stuk dikker uit gaan zien!Weet iemand misschien nog een Opel sloop waar ik zou kunnen scoren?

Greetz Erik.
 
Bovenaan