Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

velgen/banden op de B2

Nou, daar gaan we dan. Ik ben voorzichtig aan het rondkijken voor een leuke set wielen voor de Omega Caravan. Qua smaak zal dat voor iedereen verschillend zijn, maar gezien de trend van tegenwoordig naar grote diameters, zoek ik wel iets in de 19 inch categorie. En dan zonder verdere aanpassingen aan wielranden en dergelijke.

Met wat rondstruinen op het forum hier en een aantal internetshops die wielen en banden leveren, kom ik tot de conclusie dat er voor de Omega een vrij beperkt aanbod is. Vaak is de max een 18 inch, en in de categorie 5x110 is het aanbod gering. De meeste leveranciers komen met een 5x112 (VAG, Mercedes) met 'schuifbouten' maar dat lijkt me geen goed plan.

Mijn vraag is eigenlijk welke maten er passen onder de Omega. Zelf denk ik aan een 8 of 8,5 x 19, met een et30. Bandenmaat zou ik het liefst voor- en achter gelijk houden (zodat ik nog kan wisselen), denk aan 245/35 x 19. Daar is nog aanbod in. Of dat gaat werken? Ik weet het niet. Misschien dat iemand daar ervaringen mee heeft? ik hoor het graag... 8)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Valt nog mee, vraag maar aan Stijn en Thom. Die laatste had er ook vraagtekens bij dus kreeg een proefritje van onze knuffelbelg. *;
 
R

Ralph

Gast
viewtopic.php?f=98&t=2316

here you go

SAM_0952.jpg
 
OK, qua comfort zal ik wat inboeten, die begrijp ik. Maar eerlijk gezegd lijkt het nu af en toe alsof ik op een boot zit met de huidige setup. En daarnaast mag het wel een tikkie straf zijn, dat bevalt me wel.

En wat betreft de bandenmaat: 235 of 245 gaat waarschijnlijk niet heel erg veel uitmaken; belangrijker is uiteraard welke et-waarde je eraan koppelt.

Dus ben nog wel op zoek naar ervaringen... 8)
 
Bovenaan