Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

verbruik opel omega 2.0 i automaat

A

Anonymous

Gast
Ik heb net een opel omega 2.0 i automaat gekocht uit 1994 nu reken ik uit dat ik ongeveer 1 op 6 a 7 kilomter kan rijden?
is dit normaal nu moet ik zeggen dat ik wel afgelopen maandag met de sneeuwval alleen maar stapvoets heb kunnen rijden en stapvoets in de stad omdat het glad was is wat is een normaal verbruik heb nu 50 euro erin gegooit zo een 30 liter en heb dar een 180 kilometer op gereden? kan iemand mij vertellen hoe en wat of dit normaal is het betreft een auto maat
Verder zit er naast de versnellingsbak van de automaat een knopje met een soort van sneeuwsterretje kan iemand mij vertellen wat dat inhoud en ook op de pook zit een knopje als ik die indruk dan gaat er een oranje lampje branden met een s erin wie weet wat dat betekend???

ik hoor het graag van jullie

mvg

Antonio
 

Vega

Medewerker
Administrator
[mod]Verplaatst naar de juiste afdeling.
Zoals in de AV staat, wordt van ieder nieuw lid verwacht dat hij/zij zich netjes voorstelt in de Wie ben ik.. @Peter[/mod]

Het zijn qua verbruik niet de meest zuinige auto's maar het verbruik zou wel iets minder moeten zijn.

Het knopje met een sneeuwsterretje erop is de winterstand, deze zorgt ervoor dat de automaat in de 2e gang staat hiermee voorkomt je het doorslippen van de achterwielen bij gladde wegen.

Het knopje met de S is de sportstand, hiermee heeft de Omega een meer sportief karakter.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
1 op 6 in de stad is voor een 2.0 bij continue optrekken / afremmen wel wat hoog. Dat zijn waardes die ik met m'n 3.0 wel scoor, maar met mijn 2.0 moet ik dan écht een zware rechtervoet hebben wil ik dat voor elkaar krijgen. Nou is die van jou een automaat, dat scheelt nog wel wat maar niet zoveel als dit.

Wat is de staat van onderhoud?

Oude bougies, oude olie, het kan allemaal behoorlijke impact hebben op je verbruik. Ook een brede band of een met een erg hoge rolweerstand (goedkope B merken hebben dat vaak) kan voor een hoger verbruik zorgen.

Dingen als defecte sensoren idem, maar dan zou hij in de noodloop moeten zitten. Dat merk je.
 
Is de winterstand van de B1 en B2 verschillend??
Bij mij staat in het boekje dat 'ie in z'n 3 wegrijdt.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wellicht vanwege de andere bakverhoudingen tussen een 4 cilinder en een V6?

Bij mij lijkt hij ook in trap 2 weg te rijden, 3 lijkt me niet echt haalbaar.
 
B-Buster zei:
Wellicht vanwege de andere bakverhoudingen tussen een 4 cilinder en een V6?

Bij mij lijkt hij ook in trap 2 weg te rijden, 3 lijkt me niet echt haalbaar.

Kan ik mij iets bij voorstellen maar is dat verschil er ook bij een 2.0 en een 2.2?
 
Bij mijn bak schakel hij wel naar de 3de gang. Is duidelijk te horen.

S is voor de sport stand dan schakeld de bak sportiever.

Voor wat betreft de sensoren. De koelvloeistof temp sensor van de ecu geeft geen storing maar zorgt ervoor dat de motor op choke(verhoogd stationair) blijft draaien.

Gr Jack
 
A

Anonymous

Gast
ik weet niets over de staat van onderhoud en ben zelf ook niet zo technisch dus kan er zelf niet zo veel mee hij draait wel iets sneller stationair maar bij koude start merk ik dat de choke aangaat maar ook weer uitschakeld dus die blijft niet hangen hij heeft 218000 kilometer gereden
 
Als hij koud is draait hij altijd enige tijd iets hoger in de toeren, en welke choke waar heb je het over en is het een 8 of een 16 klepper, het verbruik wat jij opgeeft is riant aan de hoge kant ook met een aut. dit haal ik nog niet met mijn 3.2i aut. mijn trekt in ieder geval op in de 3 de versnelling na aan zetten winterstand misschien dat dat bij een 2.0 de 2 is
 
A

Anonymous

Gast
uhm ik weet van geen choke dacht dat hij een choke had ben geen monteur en het is een 16 V en heb hem ook pas net gekocht afgelopen vrijdag dus kon er alleen maar stapvoets mee rijden door het weer dus optrekken stoppen weer beetje vaart maken stoppen heb nu op 50 euro 30 liter getankt en ik heb er net een krappe 200 kilometer op gereden zucht
 

Andrew

600.000
zoals je zelf al aangeeft zijn die 200 km dus niet echt representatief voor een verbruiksmeting. Ik zou maar even wat betere weer/wegomstandigheden afwachten en dan nog eens het verbruik meten.

Andrew
 
Je kunt even kijken op <a class="postlink" href="http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.spritmonitor.de</a> wat men daar gemiddeld rijdt met een 2.0 16V
Daar geef ik ook mijn verbruik op (en anderen van het OOP, met mij :))
En wat Andrew al zegt: even wachten tot betere weersomstandigheden zodat een goede meeting gedaan kan worden.
Met dit weer gebruikt die van mij ook beduidend meer.

Hier een gemiddeld verbruik: 9,9 liter op de 100 km moet mogelijk zijn.
Let wel: dat zijn gemiddelden en verschillende gebruikers.
Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst :')
 
Bovenaan