Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Verlagen ? wat doet het ?

Goedemorgen,

Ik heb het idee om mijn auto te verlagen, i.v.m iets wat strakkere wegligging .( verlagen is voor mij geen optische must ) wat is jullie ervaring ? hoe de auto zich gaat gedragen ? Zijn er nog andere opties ?

en wat is prijstechnisch een beetje te doen ? , welke merken moet je van weg blijven ? , alleen veren ? of evt in combi met schokdempers ? goede adressen in de buurt van Lansingerland ? of Ridderkerk. ( mijn kantoor )

Mvg
Richard
 
Ik heb er verlagingsveren van Eibach onder gezet.
Auto ligt een stuk strakker op de weg.
Heb normale schokdempers er nog onder (zijn wel nieuwe van Monroe gasgevuld)

gr Wybe
 

Joep

Verbannen
215 euro heb ik betaald, toen mijne nog verlaagd was, voor nieuwe Eibach veren. Echter was ik niet tevreden. De veerweg wordt korter en je verliest naar mijn mening het comfort waar de Omega bekend om staat. Strakker op de weg ligt ie inderdaad.
 
Ik heb de originele af fabriek schokdempers eronder, zou dat kunnen met evt eibach veren ? , de auto heeft 115d km gelopen.

Mvg
Richard
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hij wordt een flink stuk stugger. Eibach veren kun je gebruiken i.c.m. standaard schokdempers.

Suggestie: kijk eens naar PU bussen in je voorste draagarmen. Een simpelere modificatie dan een complete verlaging, met grotendeels behoud van je veercomfort maar wel een VEEL strakker sturende auto.

Project Executive: PU mod + verse middendempers

MV6: PU bussen

Ik heb ze ook in mijn verlaagde B1 zitten en tja, die kan nog harder de op- en afritten af maar ook dan merk je dat de Omega daar niet echt voor gemaakt is. Het blijft een zware auto.

Iets anders, je hebt nu een MV6 met 225/55 16 banden. Zou je op 17" gaan rijden dan valt dat voor het meerverbruik best mee, maar hij rijdt meteen een stuk minder wollig. Persoonlijk vind ik een Omega het fijnste rijden op 17 inch @ 235/45 17, nog steeds erg comfortabel maar het deinen en rollen door die hoge wangen is daarmee weg.
 
Oke hele nette oplossingen, zijn er ook bedrijven die dat in de regio lansingerland of Ridderkerk kunnen doen, daarmee doel ik in eerste instantie op de PU bussen.

Maar wat is de definitie van stug natuurlijk, zal ook wel een tikkeltje persoonlijk zijn.

Zou een veerpootbrug( mits nog verkrijgbaar) nog wat uithalen.

miss na de PU bussen de 17 inches.

en daarna mii eibach veren .

Mvg
Richard
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Een veerpootbrug (nog goed verkrijgbaar) scheelt nog wel wat in de sporing en bochtengedrag, alleen merk ik ook bij m'n verlaagde auto dat je de voorkant heel leuk kunt verstevigen, maar dan zul je ook de achterkant mee moeten nemen wilt die de voorkant nu kunnen blijven volgen. Daar zijn oplossingen voor, bijv. een veerpootbrug, maar die loopt dan dwars door je kofferbak. PU bussen in de achterste armen worden afgeraden door onze Engelse buren.

Je zou Ralph eens kunnen vragen voor die PU modificatie.
 
Oke , bomen & bossen enz. :F

maar goed ! :Y voorlopig denk ik dat ik het op de 16 inch hou, aangezien ik net ook een winterset heb aangeschaft in 16 inch ( van een B2)

dus veerpootbrug voor en achter , zijn die trouwens achter ook gewoon verkrijgbaar ? in mijn geval zou dat niet echt een probleem hoeven zijn , aangezien ik prive een zafira rijd.

Pu bussen voor , en dan dus 17 inch ( word toch ergens volgend jaar denk) en /of verlagen miss ?

Mvg
Richard
 
gewoon een degelijke schroefset kopen! hardheid en hoogte regelbaar! i.c.m. veerpootbruggen rijd heerlijk! vroeger had ik gewoon verlagingsveren maar als je daar dan weer teveel mee verlaagt gaan je schokdempers het vrij snel begeven!
 
Vraagje van mijn kant af. Heb al verscheidene keren iets over PU bussen gelezen, waar haal je die vandaan?
 

tonboy

Verbannen
rvweel zei:
Oke , bomen & bossen enz. :F

maar goed ! :Y voorlopig denk ik dat ik het op de 16 inch hou, aangezien ik net ook een winterset heb aangeschaft in 16 inch ( van een B2)

dus veerpootbrug voor en achter , zijn die trouwens achter ook gewoon verkrijgbaar ? in mijn geval zou dat niet echt een probleem hoeven zijn , aangezien ik prive een zafira rijd.

Pu bussen voor , en dan dus 17 inch ( word toch ergens volgend jaar denk) en /of verlagen miss ?

Mvg
Richard

http://www.performance-suspension.eu/Ve ... pel/Omega/
 
Bovenaan