Hallo,
Op het gastenforum was ik al bezig geweest, nu ga ik hier verder. Ik heb een Opel Omega B Caravan Z2.2XE, 16V. Sinds ongeveer twee maanden verlies ik koelvloeistof. Na het forum bezocht te hebben heb ik de driewegklap (aka verwarmingsklep) laten vervangen. Twee dagen ging het goed, toen was het reservoir weer leeg.
Gisterenavond heb ik mijn auto stationair laten draaien, dop van het reservoir kvs af, en dat voor 20 minuten, om de zaak te ontluchten. Ik ben vanmorgen vroeg naar huis gereden (20 km) en bij thuiskomst reservoir gecheckt. Deze was (op het oog) onveranderd.
Nu eind van de dag weer gecheckt, motor is inmiddels natuurlijk koud, is het niveau een centimeter gezakt.
Ik heb de EGR denk ik inmiddels gevonden (achter motorblok - rechts), ik zie wel dat die helemaal verroest is, mogelijk is dat een aanwijzing waar jullie iets aan hebben. De slangen voorzover ik erbij kan lekken niet. Wat ik zie is dat de achterzijde van het motorblok (onderkant) vochtig lijkt en ook de transmissie opnder het motorblok is vochtig. Helaas zie ik nergens een zichtbare lekkage.
In de garage heeft het systeem al onder druk gestaan, terwijl hij stationair liep (koud en na warmrijden) en dan wordt nergens een lekkage geconstateerd.
Is het mogelijk dat er alleen koelvloeistofverlies ontstaat tijdens het rijden?
Kan het komen door bijvoorbeeld de radiator aan te zetten?
Wie heeft er ideeën?
Emile
Op het gastenforum was ik al bezig geweest, nu ga ik hier verder. Ik heb een Opel Omega B Caravan Z2.2XE, 16V. Sinds ongeveer twee maanden verlies ik koelvloeistof. Na het forum bezocht te hebben heb ik de driewegklap (aka verwarmingsklep) laten vervangen. Twee dagen ging het goed, toen was het reservoir weer leeg.
Gisterenavond heb ik mijn auto stationair laten draaien, dop van het reservoir kvs af, en dat voor 20 minuten, om de zaak te ontluchten. Ik ben vanmorgen vroeg naar huis gereden (20 km) en bij thuiskomst reservoir gecheckt. Deze was (op het oog) onveranderd.
Nu eind van de dag weer gecheckt, motor is inmiddels natuurlijk koud, is het niveau een centimeter gezakt.
Ik heb de EGR denk ik inmiddels gevonden (achter motorblok - rechts), ik zie wel dat die helemaal verroest is, mogelijk is dat een aanwijzing waar jullie iets aan hebben. De slangen voorzover ik erbij kan lekken niet. Wat ik zie is dat de achterzijde van het motorblok (onderkant) vochtig lijkt en ook de transmissie opnder het motorblok is vochtig. Helaas zie ik nergens een zichtbare lekkage.
In de garage heeft het systeem al onder druk gestaan, terwijl hij stationair liep (koud en na warmrijden) en dan wordt nergens een lekkage geconstateerd.
Is het mogelijk dat er alleen koelvloeistofverlies ontstaat tijdens het rijden?
Kan het komen door bijvoorbeeld de radiator aan te zetten?
Wie heeft er ideeën?
Emile