Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Verschil in buitenspiegels B2 ivm zoektocht

Kwam gisterenochtend bij de Omega aan en een of andere onverlaat heeft de spiegel van bestuurderskant eraf gereden.
Het glas is gebroken en het zwarte binnenframe is gescheurd.
Motorisch werkt alles nog prima en de buitenkap in kleur heeft het ook zonder schade overleefd.

Heb het tijdelijk weer ff in elkaar gezet:

v4bxVy0.jpg


Nu zoek ik dus dat zwarte binnenframe en een spiegelglas.
Ik heb verwarming, elektrische bediening en memory, ze zijn niet elektrisch inklapbaar.
Zijn al die glazen en het binnenframes van de B2 spiegels hetzelfde?

Want dan weet ik welke ik kan gaan zoeken.

Bvd.
 

Andrew

600.000
Ik denk dat verwarmde en verstelbare buitenspiegels standaard was op de B2, dus de rest van je opties zal een groter probleem zijn (de memory dus).

Andrew
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Als de memory en electrische verstelling nu nog werken kan je dat motortje hergebruiken. (is 1 onderdeel)

Opletten met de gekleurde kap, die haakjes gaan zeer makkelijk stuk.

Het metalen frame van de spiegel bepaald of je een electrisch inklappende hebt, maar die zijn zeer zeldzaam en moeilijk te vinden.

De zwarte frames zijn allen gelijk.

Voor de verschillen in glazen moet ik naar de EPC verwijzen die ik momenteel niet heb.
Ik dacht dat er verschil was in die zin, dat er op sommigen een verwarmingssymbool staat en sommige niet.
De afbuiging zit er aan de bestuurderskant volgens mij altijd in.

Aan nieuwprijzen ga je in totaal al gauw richting 200€ gaan met spiegel en zwarte kap.
 
Bedankt, alles werkt perfect en de haakjes van de gekleurde kap zijn ook nog goed.
Dus ik heb alleen het glas en de zwarte kap nodig.

Misschien heeft Berry wel wat liggen.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
ongetwijfeld :)

je gaat hem wel HELEMAAL uit elkaar moeten halen om alles er goed in te krijgen.
Vergeet bij montage ook niet het kleine kleurkapje weer terug te zetten ergens in het begin van het proces.
anders mag ie nOg eens helemaal uit elkaar 8)7
 
Nou helemaal uit elkaar was niet nodig want dat had de medeweggebruiker al geregeld ;w

Maar het is vrij simpel, kleurkap er achterop, dan het binnenframe erin klikken en dan de spiegel erop klikken.
Zelfs geen gereedschap nodig :)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Mooi waardeloos weer. |:(

Marcel3.2 zei:
Maar het is vrij simpel, kleurkap er achterop, dan het binnenframe erin klikken en dan de spiegel erop klikken.

De juiste manier van in elkaar zetten is, eerst het zwarte binnenframe (is niet los te koop, wordt met het frame geleverd) daarna de gekleurde buitenkap en als laatst het spiegelglas.
 
Bovenaan