Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

verschil tussen 2.5dti en 2.5td?

wat is exact het verschil tussen een 2.5dti 150pk en een 2.5td 131pk?
en welke versie zou het interessantste zijn of beste voor mee te rijden?
ik veronderstel dat de 2.5td de wervelkleppen niet heeft en daarom alleen al misschien wat interessanter is?

groetjes
 

richard66

500.000+
lowflyer zei:
wat is exact het verschil tussen een 2.5dti 150pk en een 2.5td 131pk?
en welke versie zou het interessantste zijn of beste voor mee te rijden?
ik veronderstel dat de 2.5td de wervelkleppen niet heeft en daarom alleen al misschien wat interessanter is?

groetjes

Ik zelf zou voor de TD gaan , ik heb 2 van deze omega,s met de TD motor en moet zegen heb met de motoren nog geen problemen gehad ;)

Van de TDi zijn er toch al wat klachten over wervel kleppen en over karter ontluchting problemen . ( het hele precieze probleem weet ik ook niet maar daar zijn vast
hier op het forum mensen die het wel weten ).

Gr Richard, :b
 
haha, daar zit iets in, maar daar moet de omega ook voor gaan dienen! als trekker van grote aanhangers met bouwmaterialen enzo..
en voor mijn 'betere' omega's niet de bouw op te moeten sturen! + kan daar niet echt over een werf mee rijden dan lig ik vast op de bodem _O-<br /><br />-- 10 jan 2015 23:14 --<br /><br />@ richard: bedankt voor je mening!

ik hoop er nog te krijgen van andere voor een 'makkelijker' besluit
 
dat klopt, die heb ik, maar heb ook iemand die geïnteresseerd is in 1van de 2 auto's en die wil hem compleet overnemen.
dus dan zit ik enkel nog met de donor/sloper en heb een mooie td gevonden dus nu ben ik natuurlijk weer aan het denken gegaan :)
 

tonboy

Verbannen
lowflyer zei:
dat klopt, die heb ik, maar heb ook iemand die geïnteresseerd is in 1van de 2 auto's en die wil hem compleet overnemen.
dus dan zit ik enkel nog met de donor/sloper en heb een mooie td gevonden dus nu ben ik natuurlijk weer aan het denken gegaan :)
Wat was je goede voornemen voor 2015 ook al weer? Projecten leren af te maken toch?
 

richard66

500.000+
tonboy zei:
lowflyer zei:
dat klopt, die heb ik, maar heb ook iemand die geïnteresseerd is in 1van de 2 auto's en die wil hem compleet overnemen.
dus dan zit ik enkel nog met de donor/sloper en heb een mooie td gevonden dus nu ben ik natuurlijk weer aan het denken gegaan :)
Wat was je goede voornemen voor 2015 ook al weer? Projecten leren af te maken toch?

Daar heb je gelijk in Tonboy maar soms kan je er wel eens teveel hebben staan en dan kom je er niet aan toe _O- _O- _O-

En daar weet ik alles van ;) staat er bij mijn ook nog een al 16 jaar te wachten :)

Gr Richard. :b
 
Bovenaan