Goedenavond,
Na een lange tijd, zonder problemen , ben ik weer actief op het forum.
De reden hiervoor is dat mijn V6 niet zo soepel meer loopt zoals ie zou moeten.
- Stationair onregelmatig draaien en af en toe slaat ie af, heel vervelend als je aan het inparkeren bent.
- Bij accelereren inhouden en schudden.
Bij bepaalde toeren, rond de 2500 loopt ie redelijk.
Nu heb ik al het een en ander nagekeken en schoon gemaakt.
- Stappenmotor, het rubber waarmee deze in de motor zit is ook niet meer je van het en hij lijkt er af en toe uit te trillen.
- Gasklephuis, waar die twee rubberen buizen aan de voorzijde aan vast zitten. (Was best wel smutzig, net als de stappenmotor)
- LMM die zag er nog wel "schoon" uit
- Uitgelezen met op-com, via laptop een geen terugkerende foutmeldingen.
Nu verdenk ik de bougies, maar jezus wat zijn die dingen goed opgeborgen in het vooronder.
Vandaar mijn vraag:
Wie kan mij een duidelijk stappenplan geven om mijn bougies te benaderen, controleren en evt te vervangen.
Of te wel wat moet er allemaal "verwijderd" worden om de bougies te bereiken en in welke volgorde?
Nou heb ik ook al het een en ander voorbij zien komen v.w.b. de Dismodule, hoe is die makkelijk te benaderen?
Alvast bedankt
Na een lange tijd, zonder problemen , ben ik weer actief op het forum.
De reden hiervoor is dat mijn V6 niet zo soepel meer loopt zoals ie zou moeten.
- Stationair onregelmatig draaien en af en toe slaat ie af, heel vervelend als je aan het inparkeren bent.
- Bij accelereren inhouden en schudden.
Bij bepaalde toeren, rond de 2500 loopt ie redelijk.
Nu heb ik al het een en ander nagekeken en schoon gemaakt.
- Stappenmotor, het rubber waarmee deze in de motor zit is ook niet meer je van het en hij lijkt er af en toe uit te trillen.
- Gasklephuis, waar die twee rubberen buizen aan de voorzijde aan vast zitten. (Was best wel smutzig, net als de stappenmotor)
- LMM die zag er nog wel "schoon" uit
- Uitgelezen met op-com, via laptop een geen terugkerende foutmeldingen.
Nu verdenk ik de bougies, maar jezus wat zijn die dingen goed opgeborgen in het vooronder.
Vandaar mijn vraag:
Wie kan mij een duidelijk stappenplan geven om mijn bougies te benaderen, controleren en evt te vervangen.
Of te wel wat moet er allemaal "verwijderd" worden om de bougies te bereiken en in welke volgorde?
Nou heb ik ook al het een en ander voorbij zien komen v.w.b. de Dismodule, hoe is die makkelijk te benaderen?
Alvast bedankt