Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Vervangen / controleren Bougies 2.5 V6

Goedenavond,

Na een lange tijd, zonder problemen :*) , ben ik weer actief op het forum.
De reden hiervoor is dat mijn V6 niet zo soepel meer loopt zoals ie zou moeten.
- Stationair onregelmatig draaien en af en toe slaat ie af, heel vervelend als je aan het inparkeren bent.
- Bij accelereren inhouden en schudden.
Bij bepaalde toeren, rond de 2500 loopt ie redelijk.

Nu heb ik al het een en ander nagekeken en schoon gemaakt.
- Stappenmotor, het rubber waarmee deze in de motor zit is ook niet meer je van het en hij lijkt er af en toe uit te trillen.
- Gasklephuis, waar die twee rubberen buizen aan de voorzijde aan vast zitten. (Was best wel smutzig, net als de stappenmotor)
- LMM die zag er nog wel "schoon" uit
- Uitgelezen met op-com, via laptop een geen terugkerende foutmeldingen.

Nu verdenk ik de bougies, maar jezus wat zijn die dingen goed opgeborgen in het vooronder.
Vandaar mijn vraag:
Wie kan mij een duidelijk stappenplan geven om mijn bougies te benaderen, controleren en evt te vervangen.
Of te wel wat moet er allemaal "verwijderd" worden om de bougies te bereiken en in welke volgorde?
Nou heb ik ook al het een en ander voorbij zien komen v.w.b. de Dismodule, hoe is die makkelijk te benaderen?

Alvast bedankt
 
R

Ralph

Gast
bank 135,

EGR verwijderen.
Koelvloeistof leiding boven cilinder 5 opzij leggen.

bank 246,

2X torx kabelgoot verwijderen.
Stekker uit de stationair regelaar trekken.
Regelaar verwijderen.

DIS,

Parafaan eraf halen.
Ruitenwissermotor verwijderen.
Ruitenwisserarmen eraf halen.
 
Ralph,

Bedankt voor je reactie, inmiddels heb ik de bougies die ik zonder problemen kan bereiken gecontroleerd (1 en 3).
En wat bleek nummer 3 was de boosdoener, die was heen gegaan.
Deze heb ik vervangen en hij rijd weer als een zonnetje. :)

Binnenkort zal ik jou tips gebruiken om de resterende bougies maar eens te vervangen.
 
Bovenaan