Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Vervangen 'inlet manifold' bij x20xev

Hallo OOP'ers,

Mijn idee is om de 'dual-stage' inlaat van een X20XEV te vervangen met een inlaat van een VXR Turbo Z20LEH. ( met aangepaste voetplaat gasklep)

x20xevinlet_zps96b412bf.jpg

X20XEV inlaat

vxr20inlet_zps2e03fb31.jpg

VXR20 inlaat

Als ik dit combineer met een verbeterde (koude) lucht toevoer moet dit volgens mij een betere cilinder vulling geven door lucht toename.
Met een completere en betere verbranding als gevolg.
Volgens Opel geeft de 'dual' ook wel 'multie' stage genoemde inlaat van de XEV een beter koppel bij lage toeren en moet tevens zorgen voor een snellere acceleratie.
Mijn OMI had onderin de trekkracht van een bejaarde met rollator 8)7 .
Daarom heb ik haar laten chip-tunen (paprika smaak :9 ), dit gaf al direct een beter verloop van het koppel over het hele toeren bereik.
Oké hij loopt nu uit het bereik van de snelheids-meter maar dit is alleen goed voor Duitsland.
Toch mis ik nog steeds de 'pick-up' vanuit zo'n 2500 a 3000 rpm.
Dit vind ik erg irritant met inhalen op de snelweg. :X
Daarom mijn idee met de VXR inlaat, gerommel in de marge of het proberen waard ? :S :Y :N

Met vriendelijke groet,

Marcel Goedemans.
 
Bovenaan