Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Verzinkte carrosseriedelen?

Mij staat bij dat van de Omega (alleen B2?) enkele plaatdelen af fabriek verzinkt zijn: de beide voorspatborden en de achterklep (en misschien de motorkap). Heb hierover in de Haynes niets kunnen terugvinden. En zoektermen in dit forumdeel levert geen berichten op. Weet iemand hierover duidelijkheid te geven?
En als de achterklep idd verzinkt is, hoe pak ik dan een voor het oog rare bobbel net onder de achterruit van de stationcar aan? De lak is ongeschonden, dus ik heb de neiging er vanaf te blijven. Maar tegelijkertijd lijkt het alsof de bolling langzaam groter wordt (niet boller, maar groter in oppervlak) en dat ik moet ingrijpen voordat er plots een gat is.

groeten, Nico
 

Joep

Verbannen
Is niks verzinkt/verzonken aan de Omega. Zeker de klep en de motorkap niet. Die bolling waar je het over hebt is roest onder de lak. Een bekend probleem bij de station op die plek.

Als ze wat verzonken zouden hebben dan lijken mij de dorpels en onderkant deuren mij meer voor de hand liggen. Daar roesten ze namelijk vroeg of laat (bijna) altijd.
 
Bovenaan