Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Voorbumper schroefpunt - plastic rivet

Illuminat0r

KnuffelBelg
Heeft er iemand al ooit de schroef van de voorbumper, die in de wielkast-rand-vlak-onder-het-spatbord zit, (torx 25)
vervangen door bvb een plastic uitdruk-rivet (zoals die van de modderkap)

We hebben van de week weeral de slijpschijf moeten bijhalen om die verroeste schroef eruit te halen 7(8)7
Maar nu is uiteraard ook die bumper-ophang-lijst weer stuk.

En ik wil niet nog een 3e keer met de slijfschijf rond de bumper zitten voor een dom schroefje...
 

Vega

Medewerker
Administrator
Nee geen ervaring mee, maar als die rivets goed pas zijn moet het geen probleem zijn.
Ik met mijn B1.99 jaren zonder die schroefjes gereden omdat ik daar geen B2 modderkuipen op had maar die nog van de B1
De achterbumper zit er ook gedeeltelijk mee vast, die waait er ook niet af.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Lijkt me inderdaad geen probleem. Zo had ik destijds het onderste punt bij m'n B1 vastgemaakt aan de modderkuip nadat de bevestiging daar was afgebroken.
 
Ik heb gewoon in het schroefgat een 2 mm gaatje geboord in de ophanglijst en daarna een RVS-schroefje er ingedraaid, zit perfect en gaat altijd weer los. Valt niet op.
 
Hai,

In mijn vorige Omi gedaan als Martijn, schroefje een beetje zwart maken, klaar!! Het heeft nix te houden en je krijgt deze wel weer los.

Gr Rob vK
 
Bovenaan