Bij deze stel ik me dan ook maar even voor.
Ik ben Dennis en ik ben woonachtig in het Zuiden van het land. Na begonnen te zijn met een aantal japanners(een tweetal Mitsubishi Galant GTi's met 150 pk + veel luxe, en een Galant van 1997), ben ik nu toch eens aan het rondkijken voor iets TOTAAL anders. Ik ben zelf automonteur en nu ik toch enige tijd rondloop bij een Opel dealer, wil ik ook mijn Galant van 1997 wegdoen voor een Opel. Na lang gezocht te hebben(moest zowieso een grote auto zijn + zo rijk mogelijk uitgerust) was het voor mij vrij duidelijk wat het moest worden; een OMEGA. En dan geen A, en ook geen pre-facelift B, maar een Faceliftversie Omega B.
Dát het een Omega gaat worden is zo klaar als een klontje, ik ben enkel nog even de juiste auto aan het zoeken. De hoeveelheid motoren en uitvoeringen waarin de Omega geleverd is helpt daar natuurlijk ook niet echt bij. De "normale" 2 liter motor heeft +/- 140 pk, maar met een eigen gewicht van dik 1500 kg is dat natuurlijk niet iets wereldschokkends. Eigenlijk vallen voor mij de 2.0 en 2.2 al af. Het moet minimaal de 2.5/2.6 of 3.0/3.2 liter worden. Waar ik bij mijn Galant GTi diverse mods heb gedaan(enkel motorisch en technisch, geen autostyle toestanden, buitenkant was gewoon standaard, wat meteen de kracht van de auto was. Zeer snel, maar zag uit als een lompe 5 deurs familie-hatchback), ben ik bij de Omega niet veel extra's van plan. Misschien een Irmscher voorbumper omdat die me toch wel enorm bevalt, maar voor de rest staat niet veel op de planning. Bovenal moet het een gewoon een goede dagelijkste woon/werk verkeer auto zijn, met genoeg potentie.
Er is i.i.g. genoeg informatie op dit forum te lezen waarvan bepaalde dingen ook van pas zullen komen bij de aankoop ervan. Ik heb wel eens vaker Omega's met roest bij de achterwielophanging gezien, is dit een structureel probleem, of enkel "toeval"? Zijn er nog meer "echte structurele" problemen/aandachtspunten waarop ik moet letten? Mijn ervaringen zijn dat dit bij de liefhebbers van een bepaald type/model toch beter bekend is.
Ik ben Dennis en ik ben woonachtig in het Zuiden van het land. Na begonnen te zijn met een aantal japanners(een tweetal Mitsubishi Galant GTi's met 150 pk + veel luxe, en een Galant van 1997), ben ik nu toch eens aan het rondkijken voor iets TOTAAL anders. Ik ben zelf automonteur en nu ik toch enige tijd rondloop bij een Opel dealer, wil ik ook mijn Galant van 1997 wegdoen voor een Opel. Na lang gezocht te hebben(moest zowieso een grote auto zijn + zo rijk mogelijk uitgerust) was het voor mij vrij duidelijk wat het moest worden; een OMEGA. En dan geen A, en ook geen pre-facelift B, maar een Faceliftversie Omega B.
Dát het een Omega gaat worden is zo klaar als een klontje, ik ben enkel nog even de juiste auto aan het zoeken. De hoeveelheid motoren en uitvoeringen waarin de Omega geleverd is helpt daar natuurlijk ook niet echt bij. De "normale" 2 liter motor heeft +/- 140 pk, maar met een eigen gewicht van dik 1500 kg is dat natuurlijk niet iets wereldschokkends. Eigenlijk vallen voor mij de 2.0 en 2.2 al af. Het moet minimaal de 2.5/2.6 of 3.0/3.2 liter worden. Waar ik bij mijn Galant GTi diverse mods heb gedaan(enkel motorisch en technisch, geen autostyle toestanden, buitenkant was gewoon standaard, wat meteen de kracht van de auto was. Zeer snel, maar zag uit als een lompe 5 deurs familie-hatchback), ben ik bij de Omega niet veel extra's van plan. Misschien een Irmscher voorbumper omdat die me toch wel enorm bevalt, maar voor de rest staat niet veel op de planning. Bovenal moet het een gewoon een goede dagelijkste woon/werk verkeer auto zijn, met genoeg potentie.
Er is i.i.g. genoeg informatie op dit forum te lezen waarvan bepaalde dingen ook van pas zullen komen bij de aankoop ervan. Ik heb wel eens vaker Omega's met roest bij de achterwielophanging gezien, is dit een structureel probleem, of enkel "toeval"? Zijn er nog meer "echte structurele" problemen/aandachtspunten waarop ik moet letten? Mijn ervaringen zijn dat dit bij de liefhebbers van een bepaald type/model toch beter bekend is.