Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij deze stel ik me dan ook maar even voor.

Ik ben Dennis en ik ben woonachtig in het Zuiden van het land. Na begonnen te zijn met een aantal japanners(een tweetal Mitsubishi Galant GTi's met 150 pk + veel luxe, en een Galant van 1997), ben ik nu toch eens aan het rondkijken voor iets TOTAAL anders. Ik ben zelf automonteur en nu ik toch enige tijd rondloop bij een Opel dealer, wil ik ook mijn Galant van 1997 wegdoen voor een Opel. Na lang gezocht te hebben(moest zowieso een grote auto zijn + zo rijk mogelijk uitgerust) was het voor mij vrij duidelijk wat het moest worden; een OMEGA. En dan geen A, en ook geen pre-facelift B, maar een Faceliftversie Omega B.
Dát het een Omega gaat worden is zo klaar als een klontje, ik ben enkel nog even de juiste auto aan het zoeken. De hoeveelheid motoren en uitvoeringen waarin de Omega geleverd is helpt daar natuurlijk ook niet echt bij. De "normale" 2 liter motor heeft +/- 140 pk, maar met een eigen gewicht van dik 1500 kg is dat natuurlijk niet iets wereldschokkends. Eigenlijk vallen voor mij de 2.0 en 2.2 al af. Het moet minimaal de 2.5/2.6 of 3.0/3.2 liter worden. Waar ik bij mijn Galant GTi diverse mods heb gedaan(enkel motorisch en technisch, geen autostyle toestanden, buitenkant was gewoon standaard, wat meteen de kracht van de auto was. Zeer snel, maar zag uit als een lompe 5 deurs familie-hatchback), ben ik bij de Omega niet veel extra's van plan. Misschien een Irmscher voorbumper omdat die me toch wel enorm bevalt, maar voor de rest staat niet veel op de planning. Bovenal moet het een gewoon een goede dagelijkste woon/werk verkeer auto zijn, met genoeg potentie.

Er is i.i.g. genoeg informatie op dit forum te lezen waarvan bepaalde dingen ook van pas zullen komen bij de aankoop ervan. Ik heb wel eens vaker Omega's met roest bij de achterwielophanging gezien, is dit een structureel probleem, of enkel "toeval"? Zijn er nog meer "echte structurele" problemen/aandachtspunten waarop ik moet letten? Mijn ervaringen zijn dat dit bij de liefhebbers van een bepaald type/model toch beter bekend is.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Welkom op het OOP Dennis.

Stel je vragen in de juiste topics en je wordt rijkelijk beloont met antwoorden.
 
Hallo Dennis,

leuk om een auto monteur in ons midden te verwelkomen.
Die zijn erg handig bij het diagnosticeren :Y
Zoals Peter al zegt: vraag en gij zult een antwoord ontvangen. Voor de goede orde vragen wij wel om dit in de juiste topics te doen zodat het overzichtelijk blijft en anderen er ook wat aan hebben, tijdens hun zoektocht naar informatie :)

Veel (lees-)plezier hier op het forum :)

:w Ruud
 

yoyo

The UK brothers
Hallo Dennis,
Hartelijk welkom op het OpelOmegaPortal.

Brand maar los met je vragen en daar waar mogelijk zal je ongetwijfeld antwoord krijgen.
Maar aan de andere Kant is dat ook andersom :Y altijd handig een Opel monteur in ons midden.
(alhoewel wij nu wel op onze woorden moeten letten O-) O-) O-) )

(Wat betreft de roest: de draagarmen achter en de wielkasten zijn idd gevoelig voor de roest duivel
Maar er zijn nog meer puntjes waar je op moet letten die staan ook hier in het forum beschreven)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Welkom Dennis!

Hou ons op de hoogte van je speurtocht, altijd leuk om dat te volgen. :)
 
Bedankt voor het warme welkom!

jack-omegax3.0xe zei:
welkom op het omega portal. Waar in het zuiden woon je precies?

Gr jack

In de buurt van Maastricht, niet zo ver van jou af dus ;)

yoyo zei:
Hallo Dennis,
Hartelijk welkom op het OpelOmegaPortal.

Brand maar los met je vragen en daar waar mogelijk zal je ongetwijfeld antwoord krijgen.
Maar aan de andere Kant is dat ook andersom :Y altijd handig een Opel monteur in ons midden.
(alhoewel wij nu wel op onze woorden moeten letten O-) O-) O-) )

(Wat betreft de roest: de draagarmen achter en de wielkasten zijn idd gevoelig voor de roest duivel
Maar er zijn nog meer puntjes waar je op moet letten die staan ook hier in het forum beschreven)

Grappig, betekend dat dat ik de eerste (Opel) monteur op dit forum ben? Op het (Mitsubishi) Galant forum waar ik actief was, en nog ben omdat ik nog steeds in het bezit ben van een zeldzame GTi uitvoering, stikte het van de monteurs, garage medewerkers, garage receptionisten en magazijnmensen. Leuke auto's en het is maar goed dat er normaal gesproken niet TE veel aankomt, want de onderdelen zijn onbetaalbaar. Lijkt erop dat er een of andere japanner ze speciaal moet komen afleveren en je zijn retourticket vanuit Japan ook erbij mag betalen.... 7(8)7


Blijkt overigens nog een moeilijke keuze te worden, voor welke Omega ik nu uiteindelijk zal gaan. De uitrusting verschilt niet zo enorm heb ik al gezien ,maar ik zit nog wel een beetje in tweestrijd wat de motoren betreft. Een 2 liter valt zowieso af, daarvoor hou ik gewoon te veel ervan om af en toe ook eens door te trekken. Maar voor dezelfde reden lijkt me de 2.2 ook af te vallen. Een 2.5 liter V6 met 170 pk lijkt me dan weer ideaal. De 3.0/3.2 liter v6 is eigenlijk puur bedoeld voor snelwegen en absoluut niet voor stadsgebruik. Die zuipt je letterlijk arm anders. En aangezien ik toch nog wel eens wat stukjes stad erbij rijdt, lijkt me de 2.5 v6 echt ideaal. Wel vermogen, maar niet TE hoog verbruik. Als ik hetzelfde gebruik haal als met mijn Galant(een 1:9 gemiddeld) ben ik wel diep tevreden.

Aangezien het blijkt dat het op prijs wordt gesteld dat vragen in een apart topic gesteld worden, zal ik straks een apart topic aanmaken met een paar vragen waar ik nog niet zo snel een antwoord op heb gevonden.
 
Bedankt allemaal voor het warme welkom! Ik heb onderhand ook een paar Omega's gevonden die aan mijn "eisen" voldoen, en ben naar enkele gaan kijken. Blijven er nog een drietal over waar ik op zeer korte termijn een keuze tussen zal maken. Die keuze is alleen zó moeilijk.... :9~
 
Om de teksten maar eens af te wisselen met wat oogstrelend materiaal zijn hier een paar plaatjes van een Omega die wel enorm hoog aan mijn lijstje staat en waar ik over een weekje naar ga kijken.
109020-0-0-0.jpg

109025-0-0-0.jpg

109024-0-0-0.jpg

109023-0-0-0.jpg

109022-0-0-0.jpg

109021-0-0-0.jpg


Lijkt me een vrij nette, goed onderhouden auto. Heb ook een paar foto's van de onderkant mogen ontvangen via mail en die bevestigen dit vermoeden. Geen roest op de bekende omega plekken en geen rare dingen. *O* :9~
Het betreft overigens een 2.5 v6 Executive uitvoering van 2000.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die staat al een tijdje te koop. Lijkt mij ook een nette auto o.b.v. de foto's.

Tevens kom je ze niet vaak tegen met Irmscher grille, demper en voor- en achterlip. d:)b
 
B-Buster zei:
Die staat al een tijdje te koop. Lijkt mij ook een nette auto o.b.v. de foto's.

Tevens kom je ze niet vaak tegen met Irmscher grille, demper en voor- en achterlip. d:)b


Klopt inderdaad, stond al een tijdje te koop. Maar het was/is ook allesbehalve de goedkoopste die erop staat, en de beste man is ook vrij overtuigd van zijn prijs. Maar goed; alle waar naar zijn geld en ik ben dus ook eigenlijk altijd zowieso niet op zoek naar degene met de laagste prijs. Zolang het niet buitenproportioneel is, ben ik best bereid een iets hogere prijs te betalen, en daardoor overtuigd te zijn dat ik een goede/nette auto koop.

Ik was dan ook vrij oplettend op aftermarket spul. Als het origineel Opel/Irmscher spul is, vindt ik het hooguit extra leuk, maar aftermarket booskijkers,sideskirts,bumpers,spoilers e.d. zijn voor mij al heel vaak de reden geweest om van een koop af te zien. Ik wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar in (te) veel gevallen betreft het mensen die (te) veel bezig zijn met hoe hun auto uitziet, en hun laatste euro's aan wat spoilers/skirts of wat dan ook uitgeven, ipv aan de reparaties of een beurt. Dergelijke mensen komen meestal ook alleen maar naar de garage als wat aan hun auto mankeert, en beurten doen ze nooit of hooguit 1x in de 3 jaar/50.000 km...(weet ik helaas uit eigen ervaring, krijg het dagelijks mee) Nu zit ik met een Omega al niet meer zo in de regionen waar de gemiddelde "autotuner/styler" mee bezig is, aangezien die veel liever voor de vele malen goedkopere Astra's/Corsa's e.d. gaan, maar zodra ik eentje spot die opgekalefaterd is, ben ik toch altijd extra alert.

Maar bovenstaande auto staat eigenlijk bovenaan mijn lijstje. Hoewel ik beige leer eigenlijk mooier/exclusiever vindt, is dat met mijn dagelijkse gang van zaken niet zo handig. Ik zit nl. niet altijd met 3 delig pak in de auto, en hoewel het leer zelf wel vrij makkelijk schoon te krijgen is, zijn de beige kunstofdelen dat toch niet. Auto is zo te zien ook voorzien van de originele carkit(moet nog eens uitzoeken hoe dat nu eigenlijk precies in zijn werk gaat/ging en of dat nog steeds werkt met de huidige generatie gsm's) en mist denk ik zo eigenlijk alleen de regensensoren,navigatie en waarschijnlijk ook de automatisch dimmende achteruitkijkspiegel. Allemaal dingen die er uiteindelijk gegarandeerd wél nog inkomen, en later nog wel eens in een projectje terug te zien zullen zijn.

Paar plaatjes die ik van de onderkant had gekregen:
o2zo.jpg

160r81y.jpg

21khsnk.jpg

21khsnk.jpg

hvxtfa.jpg

a8raw.jpg

2m7em4l.jpg

259h2z6.jpg


Verder ook weinig noemenswaardigs te zien. De auto zal wanneer hij in mijn bezit is waarschijnlijk zowieso een nieuwe tectylbehandeling krijgen, dus oppervlakte roest van welke soort dan ook boeit eigenlijk vrij weinig. Dat is zowieso niet tegen te houden en natuurlijk niet apart bij een auto van bijna 10 jaar. Het enige wat ik belangrijk vindt is dat er nergens gevorderde roest(of nóg erger; dóórgeroeste) onderdelen te vinden zijn. Da's 1 van de weinige dingen waar ik ècht niet tegen kan.

Ik heb voor vrijdagmorgen een afspraak staan, dus dan zullen we het weten *O*
 
Ziet er netjes uit, Dennis d:)b
Zit dus ook nog een Irmscher verlagingsset onder :Y
Ben benieuwd of ie er ook zo strak uitziet als je er met je neus boven op staat. Ik hoop voor je van wel. Heb daar ook wel vertrouwen in (voor zover ik het kan beoordelen). O-)
 
Heb dus na nog een aantal extra foto's gezien te hebben, min of meer een "goed-doordachte" gok gewaagd.... :X

Ik heb de auto laten reserveren en een behoorlijk stuk aanbetaald, met de schriftelijke afspraak dat als de auto vrijdag niet aan de beschrijving van de verkoper voldoet(mails en advertentie uitgeprint), ik mijn volledige aanbetaling zonder probleem terugkrijg. Er waren toch meerdere kapers op de kust, en aangezien ik pas vrijdag op zijn vroegst kan gaan kijken naar de auto(200 km rijden + 200 terug..... 7(8)7 ), heb ik toch maar deze gok gewaagd. Immers waren er foto's van de plaatsen waar de Omega's nog wel eens graag roesten, en daarop was compleet niks te zien.

Ach ja, Life's a Gamble, en af en toe moet je gewoon een gokje wagen. Mochten de verhalen allemaal kloppen heb ik een juweeltje gevonden, die dealeronderhouden is, compleet met alle boekjes, in enorm goede staat én nog eens een behoorlijke hoop Irmscher spul erop heeft. We zullen het zien vrijdag! :Y
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Spannend. Ik duim voor je dat hij bevalt en je eruit komt met de verkopende partij. Kijkend naar de foto's heb ik wel een goede indruk van deze Omega.
 
Dennis, van harte welkom !!

Hele mooie Omega man ! hoop dat alles van de verkopende partij klopt, dan heb je er wel een kei vette Omega aan !

Onderhoud is voor mij ook altijd het belangrijkst, de motorolie van mijn Omega MV6 laat ik bijvoorbeeld elke 7500 KM uiteraard door originele Opel/GM olie verversen (net als ieder ander onderdeel aan die auto, alles MOET origineel zijn) zie op de foto's ook een origineel brandstof filter waarvan het etiket nog te lezen is, denk dus recent dealer onderhoud.

Nou ben zeer nieuwschierig wat het word Zaterdag ! :Y)




Groetsss,
Sjors
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan