Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, wat ben ik een tevreden mens vandaag! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_


Eindelijk, na een redelijk aantal Omega's bekeken te hebben, ben ik een SUPER,SUPER magnifiek exemplaar tegengekomen. Dit is de vele pogingen en de 420 km vandaan wel waard geweest! d:)b
Meestal als de verkoper het heeft over een "paar krasjes" , dan probeert hij netjes te verwoorden dat de auto toch wel is voorzien van een paar redelijke krassen. Maar bij deze auto ZIJN het ook maar een paar krasjes!!! De auto heeft een klein schaafplekje op de voorbumper, een kleine kras op de achterbumper en wat steenslag op de motorkap die in de perfecte kleur is bijgetipt(lees: originele lakstiften of dealer). Voor en achterbumper hebben krassen die niet voelbaar zijn met de nagel(dus oppervlakkig/heel ondiep), en daar is nog wel resultaat te behalen met wat proffesioneel poetswerk. Zo niet, is heel snel wat geregeld bij ons op de carrosserieafdeling, want ieder krasje is deze auto onwaardig!! Ongeloofelijk in wat voor staat deze auto verkeerd.

Mijn vader vond het leuk om mee te gaan, en die vroeg zich dus doodserieus af of die auto iets van 40/50K gelopen had. Zó strak is die auto. Zowel aan de binnenkant, als aan de buitenkant, als motorisch. Geen tikkende kleppenstoters, geen roest bij de bekende Omega punten, GEEN LEKKEND DIFFERENTIEEL, en geen lekke kleppendeksels, dus droge bougies. Voornamelijk die laatste 3 waren voor mij toch wel zeer grote pluspunten, wat dus ook betekende dat de auto serieus en GOED onderhoud gehad heeft. De auto heeft 212.000 gelopen, en in zo'n gevallen met een v6 heb je dan 2 opties. Of de auto is nèt ingelopen, of de auto is bijna op zijn einde en is flink afgetrapt. Gelukkig heb ik een magnifiek exemplaar weten te vinden waar het het eerste geval is/was. Motor start, paar seconden tikkende kleppenstoters, en daarna gewoon helemaal stil. Geen rare geluiden, NIKS! *O*
Auto heeft in November 2009, dus amper een half jaar geleden een nieuwe distributieriem gekregen, bij 207.000. Auto heeft dus een dikke 5000 gelopen, sinds November vorig jaar. Het beste punt is weer dat het een originele Opel dealer sticker is (van de distr. riem), dus het verhaal van "dealeronderhouden"klopt ook. Verder heeft de auto tot 175K IEDERE beurt ingevuld gehad, daarna sporadisch, maar het lijkt me meer een geval van "vergeten in te vullen". De auto heeft ook een oliekaartje erin hangen van een Opel dealer van een onderhoudsbeurt in 2009, en die staat ook niet ingevuld. Net als de distr. riem. Dus gewoon ietjes slordig. Ook zitten er enorm veel rekeningen bij, sommige zelfs van 2002! Alle onderhoudsboekjes, zelfs de boekjes van de radio. In de kofferbak zit zelfs nog het originele bagagenet!

De sound in de auto is overigens SUPER, wat weer te wijten is aan het "BOSE" soundsystem waarvan de auto is voorzien. Was me daar helemaal niet van bewust, totdat ik het op de speakerkapjes zag staan in de hoedenplank, en de proefrit ging maken/radio aanzette. SUPER sound! Voor zover ik weet is de radio die erin zit ook 1 van de topmodellen(CCRT 2008), 1 stap hoger was de versie met navigatie.

Vroeg me overigens wel af wat "On-star" is, waarvoor zo'n mooi knopje op de radio unit zit... :?



Bijlange na niet de goedkoopste Omega B2, maar GEGARANDEERD wel 1 van de beste exemplaren die er nog rondrijdt!!!! d:)b
Het énige aangepaste wat ik aan de hele auto kon ontdekken was dat iemand voorin het gele kapje (achter de grille) van de vloeistof zwart had gespoten. Kwam waarschijnlijk niet goed uit, zo'n geel kapje achter de grille. Kan ik me wel in vinden :)
e69mjm.jpg

103imna.jpg
35k8olt.jpg
w7egaq.jpg
16i7cbc.jpg
25k3azk.jpg
xll841.jpg
2u9r4nq.jpg
2mra3c8.jpg



Auto is (uiteraard) meteen flink aanbetaald, de boel is getekend, en ik ga de auto zo rond midden Juli afhalen. Kan ik in de tussentijd mooi eventjes mijn Galant verkopen, en kan de Omega voor het overgrote deel ook zo rechtstreeks de garage inrijden. :)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Leuk zeg. Hij ziet er keurig uit. Mooi dat hij verder ook aan je wensen en eisen voldoet. Klinkt allemaal erg goed! d:)b

Die Bose installatie is inderdaad geweldig. Ik mis hem elke dag nog, want je bent meteen verpest als je daarmee gaat rijden. _O-

Dat OnStar knopje is van het OnStar systeem. Hebben wij in Nederland niets aan, maarja het knopje zit er. Achja, knopjes zijn altijd goed.
Meer info @ OnStar: <a class="postlink" href="http://en.wikipedia.org/wiki/OnStar" onclick="window.open(this.href);return false;">http://en.wikipedia.org/wiki/OnStar</a>
 
WOW zeg gefeliciteerd met je schitterende Omega !! dat is nog lang wachten zeg !

On-Star is een service die hier nooit van de grond gekomen is.. er was destijds wel sprake van, maar nooit doorgevoerd..



<a class="postlink" href="http://www.onstar.com/us_english/jsp/index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.onstar.com/us_english/jsp/index.jsp</a>





Groetss,
Sjors
 
Hele mooie auto, Dennis.
Ik ben blij voor je dat je zo'n mooi exemplaar hebt weten te bemachtigen.
Jammer dat je hem niet kunt showen op de aankomende meeting... maar daar verzinnen we wel wat op :Y
Die voorlip, hè... geil hoor (excuse my French :P )

:w Ruud
 
Jup... en dit keer wél iets met een BBQ :Y

Moeten er alleen wél meer mensen zich aanmelden... dat lukt nog niet erg :N
 
Ik kan i.i.g. vrijwel garanderen dat ik aanwezig zal zijn, als er na half Juli een meeting komt. Ben wel eens erg benieuwd naar de Omega's van andere mensen op dit forum(en natuurlijk de gezichten achter de forumnamen :) )
 
Omega-B2 zei:
Ik kan i.i.g. vrijwel garanderen dat ik aanwezig zal zijn, als er na half Juli een meeting komt. Ben wel eens erg benieuwd naar de Omega's van andere mensen op dit forum(en natuurlijk de gezichten achter de forumnamen :) )

Misschien dan toch ook wel leuk om de 22e te komen :Y

Dan kom je maar met de trein ofzo ;)

gr

Danny
 
Danny zei:
Omega-B2 zei:
Ik kan i.i.g. vrijwel garanderen dat ik aanwezig zal zijn, als er na half Juli een meeting komt. Ben wel eens erg benieuwd naar de Omega's van andere mensen op dit forum(en natuurlijk de gezichten achter de forumnamen :) )

Misschien dan toch ook wel leuk om de 22e te komen :Y

Dan kom je maar met de trein ofzo ;)

gr

Danny


Aan auto's en vervoersmiddelen(van fiets/brommer tot motor) geen gebrek, net als aan bijbehorende rijbewijzen. Dus mocht ik de 22e kunnen, zou ik in principe zonder problemen kunnen komen. Maar goed, een 8G Galant tussen al dat Omega geweld??? :S


Trouwens, de kans is nog groter dat ik speciaal met een Taxi opkom, dan dat ik in de trein stap. Heb 4 jaar lang met de trein 3 dagen in de week naar school moeten gaan, en ik vindt dat wel ruim voldoende...... 7(8)7
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het zou leuk zijn als je langskomt, je bent immers lid van dit Portal en inmiddels officieel voorzien van een Omega, ook al staat die nog niet voor je deur. Dus als het lukt, is het gezellig als je erbij bent. :)

Voor die Galant vinden we wel een plekje uit het zicht >:)

Onzin natuurlijk, zo'n Galant vind ik een van de leukere auto's uit Japan, heb ik zelf in een onbewaakt ogenblik ook weleens naar zitten kijken voor ik m'n eerste Omega kocht.
 

yoyo

The UK brothers
Sow Dennis,
Ziet er gaaf uit man!
Je mag best met de Galnt (shit hoe heet zo'n ding ook alweer >:) ) komen hoor.

Ik vind het mooi dat er een meeting komt maar begin toch steeds harder te twijfelen of ik ook niet op de fiets kom!
(Die van mij heeft dus diverse beschadigingen waar ik mij voor doodschaam ) :(

Maar even over jouw liefde... net wat Ruud zegt die front lip he........WOW gaaf man!!!!!!!! _/-\o_
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan