Cobraman61 zei:
tonboy zei:
Heb je al eens gedacht aan electronische ontsteking? Dat hielp mij toen heel veel. Soms zit er teveel speling tussen de as van de oliepomp en de as van de ontsteking, en zorgt dit ook voor extra verbruik.
De motor is al voorzien van elektronische ontsteking
-- 21 mei 2014 02:46 --
richard66 zei:
Cobraman61 zei:
tonboy zei:
Hoi Jan, welkom.
Die motor in de Cobra, is dat een Rover motor ? Zoals in de Rover SD1 gebruikt ?
Ja inderdaad,alleen heb ik de carburateurs verwijderd en ben nu bezig om te bouwen naar injectie.
Hoi jan . Ben benieuwd naar de om bouw van een 3500 blok van carburator naar injectie ,
er zit na mijn weten verschil in een 3500 carburateur motor en een injectie blok
de verbrandingskamer is anders en de slag en cilinderinhoud ( zo gezegd kwamen alleen voor in de Vitesse de injectie motoren ) en later ook in de Rance rover
maar dat waren 3,9 blokken .
Gr Richard.
Ik heb de technische boeken er even op na gezien,maar de SD1 ( 1976 tot 1987 ) / Vitesse had gewoon een 3,5 carburateur en injectiemotor en geen 3,9 ( welke wel geleverd is door Rover ). Ook is de verbrandingskamer van de "oude" Rover V8 met carburateurs hetzelfde als die met injectie.De 3,9 motor is weer van een latere periode en is wel aangepast , maar die is dan ook weer van begin af aan bedoeld voor injectie.
-- 21 mei 2014 02:58 --
De zuigerbodems hebben allemaal dezelfde vorm in de benzine modellen met carburateurs of injectie , en foto 2 is van een 3,5 kop en foto 3 van een 4,0 / 4,4 kop
En hier laat ik het bij anders halen we de boel een beetje door elkaar ( ging om het voorstellen ) maar vind het wel leuk dat er mee gedacht wordt.
Toch gaat het verhaal niet helemaal op .
Ik weet niet van welk bouwjaar je blok is of zo gezegd uit welk jaar Rover hij komt maar de blokken van bouwjaar 1976 tot 1980 waren niet de beste blokken
die durven schuren te vertonen boven in de V vorm tussen middelste 4 cilinders dwars over ( deze blokken hebben dunnere op staande randen ook de onder zijde blok
waar de lager schalen in liggen van de krukas zijn dunner .
In 1981 toen de Fase 2 SD1 uit kwam zijn de blokken verzwaard de wanden zij ook dikker en deze blokken werden ook naderhand ook opgeboord naar 3,9
Maar dat er een verschil is in een 3500 motor met Carburator en injet dat weet ik wel zeker de slag en compressie verhouding is anders .
ik weet dit om dat ik zelf Rovers heb staan en de nodige boeken heb liggen , en zelf al 10 jaar heb gesleuteld aan deze Rovers , en de nodig heb gesloopt .
En dat ik zelf een 3500 van der plas heb staan en een Vitesse uit 1984 en 85 . Dit zijn mijn eerste auto,s en heb ik nog steens .
De 3500 Van der plas daar heb ik 250 pk in zitten op het moment door andere nokkenas een Dikke holly er op 4 kleps valstroom en een Spaghetti pijp er onder en een grotere radiator voor de koeling en voor de automaatbak , enz wat ik zo al nog heb aan gepast in de jaren .
De Vitesse is net 200 pk standaard .
Maar niet om het een of ander vind het leuk iemand te ontmoeten die er met een Rover blok bezig is .
Eigelijk Buick V8 Motoren .
Ik hoop voor u dat een blok heb van na 80 dan heb je een goed blok ,
Gr Richard.