Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

voorwiel lager vervangen

Hallo

Ik heb een vraagje , mijn rechter voorwiel lager is aan het overlijden en moet dus vervangen worden.
Nu zat ik te zoeken en vind prijzen van alleen het lager tussen de 50 en 160 euro , dit zal ongetwijfeld met kwaliteit te maken heeben.

Maar wat ik wil weten is dit een klusje dat je eemvoudg zelf kunt doen of is er speciaal gereedschap nodig ?

Voor wat ik heb kunnen vinden is dit de weg

- wiel eraf
- stof kap eraf
- wiel erop en bout los draaien
- wiel eraf
- remklauw en schijf eraf
- lager unit los tikken
- nieuw lager er op en met een bus / dop er op tikken ( met beleid )
- bout er weer op enz ,,..

Is dit inderdaad zo eenvoudig of toch maar naar de garage gaan , voor de prijs die zij willen hebben ervoor kan ik het ook zelf doen en ook de remschijven/blokken vervangen vandaar

mvg

Ron
 
Lager is kompleet met flens en ABS krans. Het lager alleen is niet te vervangen.
Ziet er ongeveer zo uit.

GetImageasp.jpg


Maar de werkwijze is vrij simpel en thuis wel te doen.
Wiel eraf
Remklauw eraf
Remschijf eraf
Moer los
Wiellager eraf

...en andersom terug monteren.

De prijs van de wiellager bij de vod is iets van een 300 euro dacht ik.
Hier op de belgische hbase staat er één van SKF voor een 150 euro. Ik heb bij mij de originele gebruikt maar als je dat te duur lijkt
is SKF zeker een verantwoorde keuze.
 
Ok bedankt voor de informatie , heb je ook een idee wat de sleutelmaat is van de moer die los moet ?
Een moment sleutel kan ik regelen dacht dat het geheel weer vast moest met 350nm

Die ik voor 160 heb gezien is inderdaad de skf uitvoering de goedkopere zijn van duits fabrikaat en las op een ander forum dat ze ook gewoon goed zijn maar daar denk ik nog wel even over na.

ron
 
Bovenaan