Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Vraag 18 inch ET38 / ATS 19 inch gekocht

Berry zei:
Ik heb hem alweer een tijdje,maar het word tijd dat ik hem aan jullie voorstel.
Ik werd gebeld of ik interesse had in een zwarte 2.6 executive,dus een afspraak gemaakt en meegenomen :) .
Een leuke goed rijdende auto voorzien van de juiste opties oa
18 inch irmscher velgen [17 inch er ook bij gekregen die zitten nu onder mijn vectra]
Irmscher verlagingset


Oorspronkelijk topic

Hallo Berry,

De velgen die gemonteerd zijn onder deze omega, is dat toevallig 8x18 et 38??? Ik krijg zo'n setje aangeboden, maar geen idee of dat netjes past :?

Groet, Marc


[mod]Berichten uit Berry zijn topic weggehaald en een nieuwe aangemaakt. :)[/mod]
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

ET38 is voor de Vectra enz. ET30 voor de Omega.
 
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

ET38 is voor de Vectra enz. ET30 voor de Omega.

OK, dat zou betekenen een spacer van een mm of 10 erachter leggen. Dan zou het moeten werken toch?? :*)
 

Berry

OOP Huisleverancier
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

Dit is ook et 38 en dat staat prima toch?Je 17 inch velgjes zijn et 39 ...dus zie het probleem niet ;)
 
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

Ik weet nog iemand die zo'n zelfde setje te koop heeft, staat ook prima. Geloof dat de bandjes 225 breed zijn, ik zou er wat breder op zetten, vind ik mooier staan.

Gr Paul
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

Je hebt toch 9J achter Berry? Dan kun je geen 38 hebben.
 

tonboy

Verbannen
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

heb zelf 17" x 8,5 J , et38 , en banden 235, geen probleem
 

Berry

OOP Huisleverancier
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

Klopt jacco maar ik heb nu 4 setjes ....deze kreeg ik bij mijn vectra C2 erbij ;) en aangezien die toch niet rijd heb ik ze onder de omi gezet.
 
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

aha, dus kan ik concluderen dat de 8x18 et 38 gaat passen. Kan in elk geval nog met een spacer werken mocht ik het verder naar buiten willen hebben.
Ik ga maar een onderhandelen voor 4 sportstarvelgen zoals op de foto :)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

Past zolang je niet met 245/40 gaat rijden, anders loopt het aan zonder gebruik van een spacer. 235/40 geen probleem.

Voor het mooie zou ik sowieso een setje spacers achter gebruiken, zulke grote wielen en dan zover naar binnen ziet er minder mooi uit.
 
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

indien een mooi! aanbod! heb ik nog wel een setje liggen!(moet wel opgemaakt worden!)
indien geen mooi bod blijven ze lekker liggen en doe ik er misschien OOIT wel eens iets mee!
 

Joep

Verbannen
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

lowflyer zei:
indien een mooi! aanbod! heb ik nog wel een setje liggen!(moet wel opgemaakt worden!)
indien geen mooi bod blijven ze lekker liggen en doe ik er misschien OOIT wel eens iets mee!
Ik heb best interesse mits de juiste prijs. Verder via PB?
 
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

Nou, even een update: ga over een paar dagen een poging doen om de Irmscher sportstars te verkrijgen.
Maar: kan ook een leuke set 8,5 x 19 te pakken krijgen, met et 35. Qua breedte verwacht ik geen issues tov 8 inch, of zie ik het te optimistisch???

Anyone?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

Hoeft geen probleem te zijn, zolang je maar oplet een goede maat band eromheen te trekken.
 
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

B-Buster zei:
Hoeft geen probleem te zijn, zolang je maar oplet een goede maat band eromheen te trekken.

Nou, vanavond ging de spreekwoordelijke kogel door de kerk. Heb een set ATS velgen aangeschaft. 8,5 x 19 en et30. Met de banden die er omheen liggen gaat het prima, ben benieuwd wat er gebeurt als ik wat bredere banden wil hebben :|

b8kxs.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: ''nieuwe" aanwinst 2.6 executive

Je hebt ze nu dus kun je prima inschatten hoever je kunt gaan. :)

En anders gewoon laten adviseren door een bandenboer, past het niet dan regelen ze het maar.

Edit: maak er even zelf een topic voor aan, dan spammen we Berry zijn draadje niet verder vol.
Aangepast. :)
 
Bovenaan