Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

vraag mbt interieurfilterbak

Bovenop de bak waar de interieurfilter inzit, zitten twee vacuumleidingen en een stekker.
Heeft iemand enig idee waar deze voor dienen ?
 
de vacuum leidingen zijn voor de kachel daartussen zit een buffervat met terugslagklep (deze zit boven op de filterbak). De stekker is voor de verwarmde ruitensproeiers in de parvaan.
 
Thx Jack.
Ik hoopte eigenlijk dat ze op één of andere manier iets te maken hadden met de hercirculatieklep van de verwarming maar niet dus.

Is er een manier om die klep lam te leggen zodat ik zeker weet dat altijd open blijft of wordt ze volledig aangestuurd door de ECC ?
 
Wordt volledig aangestuurd door de ecc.

In zekere zin hebben deze leidingen alles met de ecc te maken. it is namelijk de zogenaamde voeding voor de ecc.
 
Dus als ik het goed begrijp.
Als ik de vaccuumleidingen afkoppel is kans dat de klep open blijft maar heb ik evenveel kans dat de rest van de ECC ook flipt ?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Slurpy zei:
Is er een manier om die klep lam te leggen zodat ik zeker weet dat altijd open blijft of wordt ze volledig aangestuurd door de ECC ?

Ja, met een Tech 2 kan je het een en ander testen met betrekking tot werking van de kleppen en dergelijken.
 
Bovenaan