Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

vraagje cardan aandrijfas

he mensen heb een probleem me auto trilt als een gek bij snelheidmaken en op de nelweg bij 80 nog ergen bij snelheid maken .
nou heb ik gehoor dat dat het probleem kan zijn van een lagen/rubber waar de cardan in zit .
maar is dit moeilijk zelf te vervangen .mvg mark
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Een goede rolkrik met een driepoot voor je veiligheid is voldoende om de cardan te wisselen.
Maar een brug is handiger ;)
Cardan zit slechts met 3 bouten vast voor, en 3 achter, en dan heb je nog de middensteun, met 2 bouten.

Maar trillingen rond 80km/h komen dikwijls van ongebalanceerde voorwielen,
rond 120km/h zit je aan de achterwielen.

Grtz
Stijn
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het zou ook kunnen dat één van de rubberen koppelingen niet goed meer is.
Of dat er iets niet meer goed vast zit.
 

Vega

Medewerker
Administrator
mark-mv6 zei:
welke bedoel je aan het begin en eind van de as

Ja, die met nummer 11
11t3gwi.jpg
 

Vega

Medewerker
Administrator
mark-mv6 zei:
oke en dat is niet zo moeilijk om te vervangen en hoe kan ik zien of ze nog goed zijn .mvg mark

Onder de auto gaan liggen en bekijken en bevoelen 8)7
 
Lijkt mij raadzaam dat je eerst jouw Omi eens op de brug zet en er eens van onder een kijkje neemt.
Maak ook foto´s... kan handig zijn, als we jou een goed advies willen geven...
Nu is het maar een beetje gissen en is het mogelijk dat we je compleet de verkeerde kant op sturen.
Als jouw Omega op de brug staat, kijk dan goed naar de verschillende rubbers van je ophanging, zowel aan de voor- als aan de achterzijde.
Ook de aandrijflijn goed controleren. Maar vergeet ook de banden niet.
Nog een tip: vering (vraag OmegaUser maar eens ;))
 

yoyo

The UK brothers
Ook de middensteun niet vergeten die kan ook behoorlijk tekeer gaan.
Dus echt goed kijken en goed voelen of je ook maar iets van beweging kan voelen.
 
ik ben bij de garage geweest het is niet de cardan .maar maandag zet ik hem neer en gaat hij alles na kijken . hij loopt ook niet lekker stationair mvg mark
 
he mensen het probleem is gevonden .en het was dat 5 de cylinder niet mee kwam .de dismodule is kapot heb hembesteld en morgen avond ff er in zetten .mvg mark
 

yoyo

The UK brothers
Netjes, zo zie je maar dat je veel te snel in een andere hoek kan gaan zoeken. :Y
Fijn voor je dat ze het zo snel gevonden hebben en dan je niet op onkosten
gejaagt ben. *O*

succes
 
dat is gelukkig heel wat anders.maar de dismodule is ook best vrij prijzig.maar het had erger gekent groetjes mark
 
Bovenaan