Sinds vorig jaar net voordat mijn dynamo kapot ging heb ik problemen met de accu. De dynamo vervangen op aanraden van de anwb monteur, dynamo gaf 14.1 volt. Deze heeft toe de accu getest en deze was in orde maar moest serieus geladen worden. Zo gezegd zo gedaan accu 12 uur geladen tijdje geen problemen gehad. De hele volgende zomer geen problemen gehad. Starte af en toe we iets slechter maar sloeg altijd aan. Nu begin van de winter toe de temp weer onder de 5 graden dook begonnen de problemen weer. Slecht starten tot helemaal niet starten en dan de starthulp gebruiken om haar weer tot leven te wekken.
Gisteren de accu vervangen en ze start weer zoals het hoort.
Nu de vragen.
Vorig jaar zei de anwb monteur dat de nieuwe generatie accu's minimaal 14.2 volt nodig hebben. Afgelopen week even in Tis gesnuffeld en volgens opel is een wijziging doorgevoerd en moeten de dynamo's vppr de y2.5Dti 15 volt laden. Afgelopen week de dynamo en de accu laten testen bij een firma waar ik regelmatig kom met dit soort zaken. Deze man vertelde mij dat normaal een Dynamo wordt afgekapt ergens tussen de 13.8 en 14.5 volt. Maar dat de dynamo laad door de amperage niet door de voltage. Mijn dynamo laad nu met 14.2 volt.
Nu weet ik dat dat een voltage nodig is om amperage te vervoeren. Maar hoe zit dit nu en wie heeft gelijk??? Ik heb geen zin om volgend jaar weer te gaan voor een nieuwe accu of dynamo.
volgende vraag. Kan het zijn dat de problemen die ik had met de radio, sloten, ecc. door de slechte accu gekomen zijn. Ik heb tot nu toe geen last meer gehad van eender welke problemen.
Gisteren de accu vervangen en ze start weer zoals het hoort.
Nu de vragen.
Vorig jaar zei de anwb monteur dat de nieuwe generatie accu's minimaal 14.2 volt nodig hebben. Afgelopen week even in Tis gesnuffeld en volgens opel is een wijziging doorgevoerd en moeten de dynamo's vppr de y2.5Dti 15 volt laden. Afgelopen week de dynamo en de accu laten testen bij een firma waar ik regelmatig kom met dit soort zaken. Deze man vertelde mij dat normaal een Dynamo wordt afgekapt ergens tussen de 13.8 en 14.5 volt. Maar dat de dynamo laad door de amperage niet door de voltage. Mijn dynamo laad nu met 14.2 volt.
Nu weet ik dat dat een voltage nodig is om amperage te vervoeren. Maar hoe zit dit nu en wie heeft gelijk??? Ik heb geen zin om volgend jaar weer te gaan voor een nieuwe accu of dynamo.
volgende vraag. Kan het zijn dat de problemen die ik had met de radio, sloten, ecc. door de slechte accu gekomen zijn. Ik heb tot nu toe geen last meer gehad van eender welke problemen.