Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

vraagjes over de antenne

Berry

OOP Huisleverancier
Toen ik de super sloper kocht hadden vandalen de antenne al vernield [de spriet afgebroken]Dus ik had al slecht ontvangst.
Via Ebay een antenne gescoord. En bij de dealer zo'n nieuw verloop stukje besteld zodat ie niet tegen de klepspoiler aan komt.
Dat was dus het verkeerde verloop stukje namelijk M5 en moest M6 hebben,dus snel een goeie besteld.
Het verloop stukje gemonteerd en wat blijkt nog slechter ontvangst en de spriet komt nog steeds tegen de klep.Toen ik de m5 en m6 verloop stukjes vergeleek zag is dat bij de 1 een blind gat zat net of ie niet goed geboord is en bij de M5 was het gat door en door.Moeilijk uitteleggen vandaar de foto.



Ook de hoek en de lengte van de verloop stukjes zijn allemaal verschillend,had meerdere gebruikte liggen maar met los draaien breekt de boel zo af.
Wie weet het goeie onderdeel nr.Nu heb ik het volgende Gm nr 93183413 en dat is dus niet de goeie.
Wie weet waarom ik zo'n slecht ontvangst heb,heb alles na gelopen maar kan niets vinden.Zenders als radio 1 en 3 Fm zijn prima,maar 538 of slam fm is waardeloos.Zou het mijn antenne versterker kunnen zijn,en waar zit dat ding verstopt?
Gr b
 

yoyo

The UK brothers
Heb je voor die commerciële radio stations nog geen abonnement dan? _O- _O-

Berry, als het goed is is de versterker verstopt in de voet van de antenne incl de gps ontvanger.
Ik geloof dat Peter ( Vega) daar ooit eens een antenne van een Vectra voor gebruikt heeft (om dat probleem met de klep op te lossen)

Dus daar moet je bij TiTa tovenaar wezen denk ik.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Klopt Aart ik had de tip al van Peter gekregen maar kon zo snel geen vectra spriet vinden vandaar een omega spriet,maar met het verloop stukje wat gesneuveld is kwam hij niet tegen de klep ....dus al ik het goeie nr heb kan ik een goeie bestellen en dat de versterker in de voet zat wist ik niet ...weer wat geleerd dus ;)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Berry zei:
Wie weet het goeie onderdeel nr.Nu heb ik het volgende Gm nr 93183413 en dat is dus niet de goeie.

Nee dat klopt, is niet de goede. Is van een Astra H _O-
En die heb je in 3 maten.

93183413 67 84 724 VERLOOPSTUK, ANTENNE, M5 THREAD, 15MM LANG (GEBRUIKT ALS EEN ACHTERKLEP-SPOILER IS GEPLAATT) 5 DEUR HATCH -BACK L48
93183414 67 84 725 VERLOOPSTUK, ANTENNE, M6 THREAD, 15MM LANG (GEBRUIKT ALS EEN ACHTERKLEP-SPOILER IS GEPLAATT) 5 DEUR HATCH -BACK L48
93183415 67 84 726 VERLOOPSTUK, ANTENNE, M7 THREAD, 15MM LANG (GEBRUIKT ALS EEN ACHTERKLEP-SPOILER IS GEPLAATT) 5 DEUR HATCH -BACK L48

Wie weet waarom ik zo'n slecht ontvangst heb,heb alles na gelopen maar kan niets vinden.Zenders als radio 1 en 3 Fm zijn prima,maar 538 of slam fm is waardeloos.Zou het mijn antenne versterker kunnen zijn,en waar zit dat ding verstopt?
Gr b

Zit in de voet zelf zoals Aart al aangaf, daar is dat extra rood/witte draadje voor.
 
Bij mij zat die versterker daar niet? Moet sowieso ook nog een andere voet en antenne (liefst origineel met zo'n Irmscher verloopje)
 

Berry

OOP Huisleverancier
Effe een update,mijn buurman heeft een vectra station met navi dus met een antenne die de klep niet raakt,dus nu heeft ie geen antenne meer _O-

Grapje natuurlijk, mijn ''vriend'' van de sloop had er nog 1 staan.Dus als ik tijd heb zal ik hem effe wisselen.
Had van Vega al begrepen dat er geen versterker in de vectra annete zit,nu ben ik nieuwschierig zit er dan helemaal geen versterker in een vectra?Zoja waar zit ie dan verstopt.
Gr B
 

Berry

OOP Huisleverancier
Dat is het hem juist Aart er zit een draadje minder aan de antennevoet van de vectra ;)
 
Bovenaan