Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Vraagjes over de CCR 2006(check cd 4)

Ik heb in m'n B2 een CCR 2006 met BOSE systeem zitten waarvan de cd-wisselaar alle bevelen weigert.Tevens is het klepje aan de linkerkant een beetje gaar en je ziet de zwarte tandwieltjes zitten.Jutter je een beetje aan het klepje dan zie je ook dat de verlichting aan en uit gaat.Ik heb nu enkele vraagjes:

Is een CCR 2006 te vervangen voor iets anders,mag ook aftermarket zijn zoals bv TFT scherm met Navi?
Het originele stekkerblok bestaat uit 3 stekkers..zijn er voor alle 3 de stekkers verlengstukken?En dan bedoel ik met name de bovenste aansluiting!Foto is een voorbeeld.
6ixoxc.jpg


Ik wil dat stuurwielbediening/info display behouden blijft en dat het wel moet werken met het BOSE systeem.
Iemand een paar goede tips??

Greetz Erik.
 

yoyo

The UK brothers
Re: Vraagjes over de CCR 2006

ErikC5 zei:
Is een CCR 2006 te vervangen voor iets anders,mag ook aftermarket zijn zoals bv TFT scherm met Navi?
Het originele stekkerblok bestaat uit 3 stekkers..zijn er voor alle 3 de stekkers verlengstukken?En dan bedoel ik met name de bovenste aansluiting!Foto is een voorbeeld.
6ixoxc.jpg


Ik wil dat stuurwielbediening/info display behouden blijft en dat het wel moet werken met het BOSE systeem.
Iemand een paar goede tips??

Greetz Erik.

Het originele stekkerblok hoort uit 1 deel te bestaan (die van jou is verziekt!)
op de vraag over wat er nog meer in kan in cominatie met je stuurbediening en je Bose set is ook al antwoord gegeven in een
ander topic.
Dat kan je hier onder zien.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Meld dit berichtAntwoord met een citaat Re: De radio omlijsting
door ErikC5 » 09 jan 2012 17:41

Wat kost zo'n setje om er origineel navi in te zetten..is dat gewoon plug and play?

Greetz Erik.ErikC5

Berichten: 62
Geregistreerd op: 23 dec 2011 12:41
Voornaam: Erik
Model Omega: Omega B2 3.2i executive 2001
Privébericht Omhoog
--------------------------------------------------------------------------------

Meld dit berichtAntwoord met een citaat Re: De radio omlijsting
door Vega » 09 jan 2012 18:56

Nee niet plug en play, hoeveel werk het is ligt aan wat erin heeft gezeten.
2013/2015 ± €350,00
CID ± €250,00
GPS antenne

Kabels en veel geduld.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En bij de 2015 kan je ook nog een telefoon aansluiten zodat je via je "radio " kan bellen.
 
Re: Vraagjes over de CCR 2006

Ik kan m'n eigen voorstellen dat veel opel omega rijders zeggen dat ALS er iets anders in komt dan moet het een(originele) upgrade zijn.Ik zie op internet nog weleens plaatjes van aftermarket TFT schermpjes in een Omega en mijn vraag was dan ook of dat met het BOSE systeem kan.

Nogmaals die bovenste stekker..is daar een verlengstuk voor?Hij is bij mij erg kort!

Ik zag op MP een andere CCR 2006,zijn daar ook 2 types in?de BOSE versie en de niet BOSE versie?

Greetz Erik.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Vraagjes over de CCR 2006

Daar zijn inderdaad 2 versies van, goed opletten dat het er een met Bose ondersteuning is.
 
Re: Vraagjes over de CCR 2006

B-Buster zei:
Daar zijn inderdaad 2 versies van, goed opletten dat het er een met Bose ondersteuning is.

Heeft iemand de type nummers van deze 2 versies?
Nu lees ik op andere fora dat een NIET Bose CCR 2006 met een Tech2 te programmeren is naar Bose?

Greetz Erik.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Vraagjes over de CCR 2006

Het moet erop staan het word Bose.
Als het te programmeren was zouden ze geen twee modellen uitbrengen.
 
Re: Vraagjes over de CCR 2006

Ik zal eens kijken of ik het woord Bose tegenkom op de CCR 2006.(niet op het klepje van de CD i.i.g.)
Is het al alvast mogelijk om er een NCDC 2015 in te zetten..heb ik dan radio EN CD maar geen Navi(natuurlijk)of werkt dat zo niet?

Greetz Erik.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Vraagjes over de CCR 2006

Waarschijnlijk niet zonder aanpassingen aan de stekker, er zullen draden aangepast moeten worden.
En zonder display is het moeilijk bedienen de radio, omdat je geen idee heb waar je bent in het menu.
De goedkoopste oplossing is dan een GID (Grafisch Info Display) ipv een CID.
 
Vandaag ff bezig geweest om het cd-magazijn met daarin nog de 4 cd's van de vorige eigenaar los te krijgen van de CCR 2006.Alles gelukt dus na het opbouwen weer eens een poging gewaagd met 4 cd's van mezelf.Hij vreet het cd-magazijn op en spuugt het ook weer uit op commando maar laad geen cd's en geeft alleen maar de melding "check cd 4" ...en dan om de 5 seconden ritselt ie wat met een cd.Ik kan er ook weinig over vinden dus waar anders te vragen dan hier.Iemand een idee?Het schijnt wel vaker voor te komen en dat is alles wat je kunt vinden maar geen oplossing(en).

Greetz Erik.
 
Probeer eerst eens met originele cd's.
De radio's van de Omega zijn heel kieskeurig en pakken niet zomaar een cd (zeker niet als deze zelf gebrand zijn!).
Als jouw wisselaar ze er dan nog, zonder pardon, uit gooit, kun je proberen de kop van de laser zelf schoon te maken.
Daarvoor moet je wel de hele wisselaar uit elkaar halen (voor zover zodat je er bij kunt met een wattenstaafje oid).
Ik wil je echter geen valse hoop geven; als jouw wisselaar zo ver is, is ze bijna niet meer te redden :N
Vervangen is dan de enige optie.
Proberen kan echter geen kwaad en kost geen geld :P
 
Bovenaan