Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Vragen over de 3.0 V6

Oke,ben dus nieuw hier en al een hoop gelezen tussen neus en lippen door maar heb toch wat vragen.

1: Ik lees veel over klepdekselpakkingen,is dit gewoon lekkage waardoor je een vette motor krijgt of is er meer aan de hand?
2: Distributie,vervangen om de ? km..
3: EGR afdoppen,waaraan merk je dat ie vervuild is(foutcode's?)
4: Verlagingsset,welke en waar te bestellen?
5: Iemand ooit gedacht aan 5x112 velgen met schuifbouten,zoja trillingsvrij of niet?
6: Eventuele onderdelen,hier ook weer-waar het beste te bestellen?

Greetz Erik.
 
Wat betreft de klepdekselpakkingen dit is een zwak punt en als er een lekt gelijk beide vervangen maar ook kijken of de klepdeksels niet krom zijn want dan die ook vervangen en ook pakkingen van de warmtewisselaar/oliekoeler, want daar kan je dan zo bij ben je gelijk van koelvloeistof lekkage af, is wel een klus want sommige kunnen het zonder de motor te demonteren maar ook andere zeggen dat de motor ervoor eruit moet. distributie vervangen om de 60000 km.
 
1.Kunstof trekt door warmte of verkeerd monteren krom waardoor dat ze idd gaan lekken. Mooiste oplossing is alu deksels van een vectra maar dan moet je de vulhals verplaatsen.
2.60.000
3. afdoppen voordat deze problemen geeft. storings codes weet ik niet.
4. Koni, H&R, apex via internet bestellen.
5. geen ervaring mee.
6. Beste naar de vod, kan ook evenonder het tekoop aangeboden hoekje hier kijken en anders even vragen in het tekoop gevraagd hoekje.
Tevens hebben we Brezan automaterialen als sponsor.<br /><br />-- 24 dec 2011 16:18 --<br /><br />Heb nog niet gehoord dat de motor eruit moet voor de klepdeksels te vervangen. Ook de ww kun je zonder demonteren.

Staat allemaal in het how too
 
R

Ralph

Gast
in antwoord op 5X112 kan ik je vertellen dat deze trillings vrij is en verder geen problemen opleverd.
 
Ralph zei:
in antwoord op 5X112 kan ik je vertellen dat deze trillings vrij is en verder geen problemen opleverd.

Kijk,dat maakt de keuze voor andere velgen alweer een stuk groter.

Voor de overige antwoorden ook alvast bedankt,weet ik i.i.g waar ik op moet letten bij een eventuele aankoop! d:)b

Greetz Erik.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Er is een periode geweest waarop ze die interval wat ruimer gezet hebben. Helaas bleek dat in de praktijk wat minder gunstige gevolgen te hebben, dus zijn ze daar later weer op teruggekomen.

60.000km of 4 jaar aanhouden dus.
 
Distriebutie inderdaad om de 60000 of 4 jaar.
alu kleppendeksels kunnen er ook zo op zonder de vulopening te verplaatsen, je hebt dan alleen een trechter nodig voor het olie bijvullen.
De motor word niet allen vettig maar laat echte vlekken achter op de oprit. plus dat de olie op het spruitstuk lekt wat erg stinkt maar in het ergste geval zelfs kan gaan branden, ook komt het bij de bougies en de doppen en kabels vinden dit niet leuk.
Wel goede vulringen gebruiken bij velgen met een groter naafgat.
 
B-Buster zei:
Er is een periode geweest waarop ze die interval wat ruimer gezet hebben. Helaas bleek dat in de praktijk wat minder gunstige gevolgen te hebben, dus zijn ze daar later weer op teruggekomen.

60.000km of 4 jaar aanhouden dus.


Dank voor info :)
 
arnp zei:
Distriebutie inderdaad om de 60000 of 4 jaar.
alu kleppendeksels kunnen er ook zo op zonder de vulopening te verplaatsen, je hebt dan alleen een trechter nodig voor het olie bijvullen.
De motor word niet allen vettig maar laat echte vlekken achter op de oprit. plus dat de olie op het spruitstuk lekt wat erg stinkt maar in het ergste geval zelfs kan gaan branden, ook komt het bij de bougies en de doppen en kabels vinden dit niet leuk.
Wel goede vulringen gebruiken bij velgen met een groter naafgat.

In het geval van de velgen zullen het (eventueel..en oei,wat zeg ik nu)mercedes velgen worden i.v.m. met het naafgat van 66,6 waarbij Omega 65,1 heeft.Vulringen heb ik al gezien op ebay.

Dat lekken van die klepdeksels,doen ze dat (op den duur)allemaal of zijn er die er geen last van hebben?Heeft dat te maken met een eventuele verkeerde montage(aanhaalmoment?)

Greetz Erik.
 

Colinh

Donateur 2023
ErikC5 zei:
arnp zei:
Distriebutie inderdaad om de 60000 of 4 jaar.
alu kleppendeksels kunnen er ook zo op zonder de vulopening te verplaatsen, je hebt dan alleen een trechter nodig voor het olie bijvullen.
De motor word niet allen vettig maar laat echte vlekken achter op de oprit. plus dat de olie op het spruitstuk lekt wat erg stinkt maar in het ergste geval zelfs kan gaan branden, ook komt het bij de bougies en de doppen en kabels vinden dit niet leuk.
Wel goede vulringen gebruiken bij velgen met een groter naafgat.

In het geval van de velgen zullen het (eventueel..en oei,wat zeg ik nu)mercedes velgen worden i.v.m. met het naafgat van 66,6 waarbij Omega 65,1 heeft.Vulringen heb ik al gezien op ebay.

Dat lekken van die klepdeksels,doen ze dat (op den duur)allemaal of zijn er die er geen last van hebben?Heeft dat te maken met een eventuele verkeerde montage(aanhaalmoment?)

Greetz Erik.



Die velgen die nu onder je E500 zitten ? Erg mooi zijn die :Y



Gr Colin
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De klepdeksel pakkingen gaan vanzelf een keer lekken. Dat is een van de puntjes die in een Omega leven met een bepaalde regelmaat de revue passeren. Zoals eerder gemeld kun je als oplossing alu deksels nemen.
 
Die velgen die nu onder m'n E500 zitten zijn Lorinser LM6 wielen en zullen volgens mij ook erg goed onder een zilvergrijze Omega staan!Ik ben zelf ook op zoek naar plaatjes maar kan weinig vinden...als iemand wel iets heeft(Omega's met leuke wielen)dan zie ik dat graag.

Greetz Erik.
 
Bovenaan