Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Vuurduivel heeft toegeslagen

Met diep leedwezen maak ik bekend dat in de nacht van zondag 24 oktober mijn dierbare Omega B2 is uitgebrand. Om circa 01.00 uur belde de politie me uit bed om te vragen of ik de eigenaar was van de 08-JJ-DN die in de straat verderop in brand stond. De stank waaide me al tegemoet, dus van een grap was beslist geen sprake. Ik trok mijn kleren aan en zag de brandweer bezig met nablussen.
De Omega was inmiddels al door zijn voorhoeven gezakt, van de voorbanden was geen sprake meer. Door intikken van de zijruit heeft de brandweer de motorkap kunnen ontgrendelen om beter te kunnen blussen. Toen dat blussen was afgelopen, was duidelijk te zien waar de vlammen hadden huisgehouden: op de plaats waar de radiator en de diverse ventilatoren hadden moeten zitten, gaapte een gat. Alsof een monteur ze had verwijderd.
De auto was daar 24 uur eerder door mij neergezet. Tijdens die laatste rit is me niets bijzonders opgevallen. En na het parkeren rook ik geen rare geuren noch hoorde ik rare geluiden die duiden op overspringende vonken vanwege sluiting. Ik vroeg de politie of ze aanwijzingen hadden voor opzet, maar dat was niet het geval. En als er al sprake was van brandstichting, zouden ze daar geen spoor van hebben kunnen terugvinden. Wel vroegen ze of ik vijanden had, die mogelijkerwijs aan de tand konden worden gevoeld. Maar dat is gelukkig niet het geval.
Ik was heel tevreden over deze Omega, die ik in april dit jaar heb aangeschaft. Zoals ik in mijn profiel schreef, was ik van plan oud te worden met deze auto. Voor eind november had ik een afspraak gemaakt om de onderkant te laten tectyleren. En rondom waren deze zomer de draagarmen vervangen. Kortom, ik had er al wat euro's in geïnvesteerd, omdat-ie het waard bleek te zijn. Des te sneuer dat de auto zo roemloos aan zijn eind is gekomen.
Nog treuriger werd ik toen bleek dat de Omega hier niet voor verzekerd was. De Corsa die we hebben, is er wel voor verzekerd. Toen ik de Omega in de verzekering deed, kreeg die een aparte polis omdat ze overgingen op een ander systeem. Bij de telefonische afhandeling heb ik niet goed opgelet, en toen de polis arriveerde heb ik evenmin gecontroleerd waarvoor hij nou precies verzekerd is. Stom stom stom.
Moraal van dit verhaal: Controleer je verzekering of je tegen dit onheil bent gedekt. Kennelijk is er sluiting opgetreden en heeft een stroom met veel weerstand hitte kunnen opbouwen zonder dat een zekering heeft kunnen ingrijpen.
Ik dacht dat dit soort spontane autobranden niet of nauwelijks nog voorkomen. Maar de berger zei dat-ie dit ongeveer 2x in de maand meemaakte.
De Omega vindt zijn laatste rustplaats bij sloperij Rutte. De automaat is onlangs van nieuwe olie en filters voorzien en zag er volgens de garage prima uit. De brandstofpomp is een maand geleden vervangen. Het zou een troost zijn te weten dat iemand
uit dit genootschap nog iets gaat gebruiken van deze B2. Het is een donkerrode stationcar. Snik! :')

Helaas lukt het me niet een foto te plaatsen, zowel mijn jpeg als png versie van de foto worden niet geaccepteerd. Lijkt me stug, vermoedelijk doe ik iets fout.
Mijn vertrouwen in de Omega is ongeschonden. Ik ga speuren. Eric in Assendelft heb ik al gemaild of zijn B2 alsnog te koop is, maar mijn vrouw wijst me erop dat we bij een handelaar de Corsa kunnen inruilen. Twee auto's is op dit moment onnodig, dus sorry, Eric. Je krijgt nog een apart PM.

Nico
 

Vega

Medewerker
Administrator
Zo dat is niet mis zeg, dat is niet de manier dat ik gewekt zo willen worden. :N
Je zou toch zeggen dat de meeste verbruikers gezekerd zijn, helaas blijkt in de praktijk dus niet altijd goed te werken.

Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt dat 's morgens vroeg om 07:00u mijn auto (ander merk) compleet afbrande op de A13 (andere oorzaak) terwijl ik er naar stond te kijken.
En dat is zeker geen prettig gezicht. :'(

Sterkte met het verwerken van het verlies en succes met het zoeken naar een vervanger.
 
Zo, wat een verhaal zeg. Dit wil je niet meemaken. Echt zonde, zeker omdat de Omega in goede staat was en je met deze auto oud wilde worden. En dan ook nog niet verzekerd :| . Heel veel succes met de zoektocht naar een andere.

Groet,

Walter
 
donders wat een nachtmerrie zeg ! Heel veel sterkte en leuk te lezen dat je weer voor een Omega gaat !

Groetjes,

Sjors
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vreselijk om zoiets mee te maken. Heel erg zonde van zo'n mooie Omega.

Ik hoop dat je een mooie vervanger kunt vinden. Sterkte!
 

Colinh

Donateur 2023
Hoi Nico, heel veel sterkte met dit gruwelijke verlies.
Je was er zo mooi over te spreken in meerdere topics !


Zelf heb ik twee branden meegemaakt in mn leven, een was m'n eerste huisje met m'n ex, helemaal platgebrand en twee keer woonde ik weer bij mijn moeder thuis is mijn slaapkamer uitgefikt.
Beide oorzaken onbekend :?
Ik hoop dus geeneen brand meer me te maken.


Eric heeft zijn Omega trouwens verkocht aan een mede forumlid.

Succes met de afhandeling en je zoektocht naar een vervanger.



Gr Colin
 

yoyo

The UK brothers
ZO!!!!!!!Dat is best heftig Nico!

Ik kan mij heel diep voorstellen dat het huilen je nader staat dan het lachen, zeker nadat je
hem zo goed aan het onderhouden was!
En toch vind ik het mooi dat je wederom op zoek gaat naar een Omega.

succes.
 
jeetje, ik had het verhaal eerder op de dag al gelezen, maar wist eerlijk gezegd niet wat erop te zeggen, was met stomheid geslagen.
ondanks dat ik nog maar zeer kort in de omni rijdt, heeft het virus van hier mij ook geveld ;)

sterkte met het zoeken naar een waardige vervanger.
 
Nou Nico, condoleances van mijn zijde.
De meeste woorden zijn wel gezegd/geschreven. Het is gewoon erg jammer om zo'n mooie auto op die manier te zien eindigen.
Succes met het zoeken naar een mooi en nieuw exemplaar.
Ze zijn er nog echt wel... kwestie van geduld en een klein beetje geluk (die moet nu wel weer komen... want het pech-deel heb je al gehad)
 
Bovenaan