Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Waar op letten bij een 2.2

Heren,

Bij deze zou ik graag beroep doen op de hier aanwezige expertise.

Aanstaande vrijdag ga ik met een vriend van me in Duitsland kijken naar een omega 2.2 (benzine) station van 2002.
Nu is mijn vraag of de 2.2 onderhevig is aan bepaalde kwalen en waar ik specifiek op moet letten in het motorcompartiment.

De eventuele koetswerkkwalen zijn bekend dus dat is het probleem niet maar ik heb geen ervaring met de benzineversies, daarom mijn vraag.

En in hoeverre zijn de kilometerstanden te vertrouwen in Duitsland ?

grtz,
Michel.
 
Wat ik er van weet is dat lekkende uitlaatspruitstukken een kwaaltje is,is goed te horen bij koud starten.
Lekke kleppendeksel pakkingen,makkelijk te repareren maar toch...
Voor de rest je ogen goed de kost geven,weet niet wat de vraagprijs is maar als je het ervoor over hebt....

Vraag of de boekjes erbij zitten,distributieriem op tijd vervangen etc,etc,...

Succes,
 

yoyo

The UK brothers
Michel, net wat Danny zegt.
Lek uitlaat spruitstuk, voor de rest moet hij bij koude start direct netjes lopen.
Was bij mij ook een probleem en uiteindelijk de Nokkenas sensor en lmm vervangen.
En loopt nu goed, alhoewel ik een vermoeden heb dat ik toch het uitlaat spruitstuk weer een
beetje hoor. :?

Maar waarom een 2.2?
Ik heb er achteraf best wel spijt van dat ik geen V6 genomen heb. :'(
De keuze van mij was destijds een vier pitter omdat bij een eventuele reparatie aan het blok
(lees koppakking en aanverwante reparaties) de kosten wel erg op kunnen lopen.
Het was dus bij mij ook een koppakking + plus distributie na 6 maanden (en dus geen garantie meer) :X 8)7

Dus als je mij vraagt had ik eigenlijk een V6 moeten nemen (risico's loop je altijd) want nu heb ik het idee
dat ik best wel een beetje (speel)vermogen mist. :Y
En als ik Vega zijn zespitter wel eens hoorde aanslaan stond ik toch wel even te genieten van het geluid. :9~

Dus....moeilijke keuze (of niet)
 
Waarom geen V6 ?

Die vriend van me heeft het wel gehad met een V6. Hij heeft nu een vectra a V6 met slechts 130.000 km op de klok en heeft al de bekende kwalen reeds achter de rug.
Nu lekt het servostuur weer als een gek.
Aangezien het beestje reeds 17 jaar oud is, is het koetswerk ook niet meer van de beste.
Tijd om uit te kijken naar iets anders. Een diesel is geen optie omdat hij slechts 8500 kilometer per jaar met de wagen doet.
Daarom terug een benzine. Dus werd er geopteerd voor de 2.2.
 
Rijd zelf ook dagelijks een Omi met een 2.2 en kan er prima mee uit de voeten hoor. Mja, idd lek uitlaatspruitstuk (tikkend geluid bij koude motor) en hij verbruik een beetje olie. verder prima mee te leven en het voelt niet of je in een instapper rijd!
 

yoyo

The UK brothers
Ik zeg ook niet dat een 2.2 slecht is, maar kwalen heb je bij iedere auto.
Maar ik miste iets van vermogen afgelopen week.
Er stond zo'n figuur (petje achterste voren op) met een astra gsi naast mij, en ik heb mij laten verleiden tot
een ietsjes sneller wegrijden dan normaal bij de verkeerslichten. :)(
Nu hoef ik alleen maaar gas te geven en ik moet zeggen ondanks als het geroer van mijn opponent deed mijn 2.2
het helemaal niet slecht en bleef ter hoogte van zijn achterbumpert toen hij het gas eraf haalde. }:)

Maar ik had hem graag in mijn spiegel gezien. :X

Zo hééééél af en toe heb ik nog wel eens last van wilde haren. >:)
 
Bovenaan