Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Waar op letten bij een 2.2

Heren,

Bij deze zou ik graag beroep doen op de hier aanwezige expertise.

Aanstaande vrijdag ga ik met een vriend van me in Duitsland kijken naar een omega 2.2 (benzine) station van 2002.
Nu is mijn vraag of de 2.2 onderhevig is aan bepaalde kwalen en waar ik specifiek op moet letten in het motorcompartiment.

De eventuele koetswerkkwalen zijn bekend dus dat is het probleem niet maar ik heb geen ervaring met de benzineversies, daarom mijn vraag.

En in hoeverre zijn de kilometerstanden te vertrouwen in Duitsland ?

grtz,
Michel.
 
Wat ik er van weet is dat lekkende uitlaatspruitstukken een kwaaltje is,is goed te horen bij koud starten.
Lekke kleppendeksel pakkingen,makkelijk te repareren maar toch...
Voor de rest je ogen goed de kost geven,weet niet wat de vraagprijs is maar als je het ervoor over hebt....

Vraag of de boekjes erbij zitten,distributieriem op tijd vervangen etc,etc,...

Succes,
 

yoyo

The UK brothers
Michel, net wat Danny zegt.
Lek uitlaat spruitstuk, voor de rest moet hij bij koude start direct netjes lopen.
Was bij mij ook een probleem en uiteindelijk de Nokkenas sensor en lmm vervangen.
En loopt nu goed, alhoewel ik een vermoeden heb dat ik toch het uitlaat spruitstuk weer een
beetje hoor. :?

Maar waarom een 2.2?
Ik heb er achteraf best wel spijt van dat ik geen V6 genomen heb. :'(
De keuze van mij was destijds een vier pitter omdat bij een eventuele reparatie aan het blok
(lees koppakking en aanverwante reparaties) de kosten wel erg op kunnen lopen.
Het was dus bij mij ook een koppakking + plus distributie na 6 maanden (en dus geen garantie meer) :X 8)7

Dus als je mij vraagt had ik eigenlijk een V6 moeten nemen (risico's loop je altijd) want nu heb ik het idee
dat ik best wel een beetje (speel)vermogen mist. :Y