Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

waarom ik??

Het zou ook weer niet. Sta ik weer stil met de omega. Ze niet gewoon een jaar zonder problemen lopen.

Wil ik net de auto starten om naar huis te gaan draai ik de sleutel net iets te kort om. Motor slaat weer af en ik hoor een duidelijke plof. Oke kan zijn dat er een na verbranding is geweest in de uitlaat.
Maar goed weer starten blijft ze niet meer stationair lopen. Ze valt uit of als ik gas geef schiet meteen het toerental omhoog. Loopt niet lekker en geen rembekrachtiging meer.

Ik weet het ondertussen niet meer.

Blij dat ik lid ben van de wegenwacht.
Gr jack
 
Antwoord was te simpel voor woorden. De stappen motor was door een backfire uit de inlaat plenum geperst.
Was zo kwaad dat ik alweer stil stond met de omega dat ik dit totaal over het hoofd zag. Pas toen de monteur van de wegenwacht er was zag ik het.

Gr Jack

-- 23 jun 2011 20:07 --

We hebben ondertussen besloten dat de omega weg gaat. We zijn druk opzoek naar een vervanger.
Nu we ongeveer 1 keer per maand naar luxemburg gaan is het een pre dat ik kan vertrouwen op mijn auto. Vooral met 2 kids in de auto.

Kan verklappen dat het ook weer een omega wordt maar het liefst een B2.

Gr Jack
 

Colinh

Donateur 2023
Zo dat is wat Jack, dat hij de deur uit gaat..

Ben in ieder geval benieuwd naar je vervanger, hoop uiteraard dat je daar meer mazzel mee heb d:)b ;)


Gr Colin
 
Hé dat is idd. wel pech hebben!!

Maar veel suc6 met de zoektocht naar een mooie vervanger!


Groet,

Niels
 

yoyo

The UK brothers
shit Jack,
Het noodlot achtervolgt je wel he?

Veel succes met je zoektocht naar een andere Omega , maar kijk met je ogen en
niet met je hart he.
 
Ha Jack,

Misschien wel een heel verstandig besluit. Je hebt al veel met je Omega meegemaakt en op een keer is het gewoon over en tijd voor een verser exemplaar. Heel veel succes met de zoektocht en misschien kom ik je daarbij nog wel tegen ;) .

Wordt het nu een diesel gelet op die ritten naar Luxemburg?

Groet,

Walter
 
Jack man, bekijk het ook eens van de andere kant...
Je gaat nu lekker op jacht en zoekt een mooie dikke 'nieuwe' Omega uit, die helemaal aan jouw/jullie wensen voldoet.
Ik weet niet hoe dat bij jou zit... maar ik krijg daar toch altijd wel een lekker gevoel bij; het uitzoeken van een 'nieuwe' auto :P
Veel succes en plezier toegewenst bij de zoektocht.
 
Hey Jack dat is kl..te dat je omega jou is de steek laat,maar er kom zeker een mooie andere.
ik heb er ook een hekel aan dat je je auto niet kan vertrouwen als je veel lange ritten maakt,vorig jaar had ik het zelfde met een omega (2 liter olie op 350 KM).Nu met deze omega heb ik geen last ben al een keer of 5 naar Lux gereden en nergens last van(ff afkloppen).Waar zit jij in Lux?Misschien kom ik je deze zomer nog een keer tegen daar.Veel succes met je zoektocht.
Gr Henk
 
Diesel gaat het niet worden is te duur in wegenbelasting en niet rendabel op de stukken woonwerk verkeer die ik dagelijks maak.

De zoektocht is naar een dikke v6 op gas.
Zijn hier nog tips voor waar je bij gas moet opletten.

Gr jack
 
Hey Jack,

Jammer om te moeten lezen dat je zoveel pech hebt met Omega. Leuk weer wel dat je op zoek gaat naar een andere omega *O*
Dan zullen we nog even moeten wachten op foto's van je mooie remmen onder een omega...

Over de V6 op gas zijn al meerdere topics. Ik heb de mijn 3.0 station een maand of wat terug op gas laten ombouwen met een tank op de plaats van het reservewiel. Het nadeel is dat wanneer de vloer niet omhoog mag komen, er slechts een 45 liter tank geplaatst kan worden. Je aktieradius wordt hiermee wel wat klein maar het is te doen. Ik moet nu om de 300km tanken.
Een grotere tank was natuurlijk mogelijk maar ik wilde er niets van kunnen zien. De vulnippel hebben ze keurig weggewerkt achter het afdekkapje van het sleepoog. Ook de verdere installatie is keurig weggewerkt. Ik heb Ruud al gevraagd voor een eigen showroom gedeelte hier, dan plaats ik foto's.

Ruud heeft zelf ook gas in zijn 3.0. Zijn ervaringen zijn wat minder rooskleurig. En ook ik moet zeggen dat ik nog een keer terug moet omdat nu het verbruik wat hoog ligt, de motor heel licht stottert bij 6000rpm en omdat ik soms gas denk te ruiken. Dinsdag gaat de auto daarvoor terug. Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen. Ik kon helaas geen 3.0 of 3.2 B2 station vinden die enigzins betaalbaar was en op gas liep.Dus ik heb het zelf laten inbouwen. 2100 euro heeft het me gekost. Ik denk het in anderhalf jaar terugverdiend te hebben.

Succes met zoeken!

Mark
 
Bovenaan