Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wat zijn ze eignelijk nog waard?

Ik begin met het idee te spelen om de Omega volgend jaar te gaan vervangen door iets anders. En dan komt altijd de vraag weer wat de huidige nog waard is. Kan iemand mij een indicatie geven wat zo een wagen nog waard is? Als ik rond kijk op de bekende internet verkoop sites zie ik belachelijk lage, maar ook belachelijk hoge bedragen. Maar wat is realistisch?
Het gaat om een Omega 3.0 Executive B2 uit 2000 met bijna alle opties die er toen der tijd waren. km-stand 220k 2e eigenaar (in bezit sinds 2004) en dealer onderhouden. Voor de leeftijd in uitstekende staat. Geen krassen of deuken, maar wel de de bekende parkeerplaats deukjes van mensen die naast je parkeren en de deur open smijten zonder op te leten.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Daar zal je niet blij van worden.

Denk dat je op 2 - 2500 uitkomt. Blijft lastig een zware veel verbruikende auto kwijt te raken. Een liefhebber zal er wellicht iets meer voor over hebben.
 
Mja, wat Jacco al zegt: de (dag-)waarde van een auto, daar schrik je van.
Vaak is het maar "wat de gek er voor geeft".
Ga maar eens informeren wat een gloednieuwe auto waard is, als ie nét uit de showroom komt, je rijdt een rondje rond de garage en je gaat weer terug om hem in te ruilen (je wilt tóch graag een groene :P)...

Er zijn een aantal websites die een indicatie geven, zoals de ANWB en Zomoto.

Dit soort sites gaat echter uit van 'de doorsnee'.
Heb je bijvoorbeeld een speciale uitvoering of aparte accessoires, dan moet je die erbij tellen (en dan sta je wéér voor dezelfde vraag; wát brengt dat nu nog op?).

Wil je geen gezeur: gewoon inruilen op de nieuw aan te schaffen auto.
Wil je het maximale eruit proberen te halen: zelf verkopen en voorbereidt zijn op de meest uiteenlopende karakters aan je deur (en ik spreek uit ervaring).
 
Dat klopt wel met wat wat ik verwacht had. Het is inderdaad wat de gek ervoor geeft. Staat zelfs een gek op marktplaats die 6.5k voor een 2000 B2 wil. Voor de helft mag ie demijne ook hebben....gouden handel 8)7

Aangezien ik waarschijnlijk ga shoppen in duitsland zal inruilen 'em niet worden. Het onderste uit de kan hoef ik niet te hebben. Ik heb weinig zin in al dat zeur volk die de auto wil hebben voor minder dan de vorige onderhoudsrekening.
 
Johan zei:
Ik begin met het idee te spelen om de Omega volgend jaar te gaan vervangen door iets anders. En dan komt altijd de vraag weer wat de huidige nog waard is. Kan iemand mij een indicatie geven wat zo een wagen nog waard is? Als ik rond kijk op de bekende internet verkoop sites zie ik belachelijk lage, maar ook belachelijk hoge bedragen. Maar wat is realistisch?
Het gaat om een Omega 3.0 Executive B2 uit 2000 met bijna alle opties die er toen der tijd waren. km-stand 220k 2e eigenaar (in bezit sinds 2004) en dealer onderhouden. Voor de leeftijd in uitstekende staat. Geen krassen of deuken, maar wel de de bekende parkeerplaats deukjes van mensen die naast je parkeren en de deur open smijten zonder op te leten.

Johan laat eens wat fotojes zien van die omi, zoveel mogelijk svp. :D

Is dat te doen bvd.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Hey Franklin das een goeie :) voor dagelijks gebruik rij ik in een vectra gts maar die kan het gewoon niet tippen aan de omega _/-\o_
 
René-MV6 zei:
Johan laat eens wat fotojes zien van die omi, zoveel mogelijk svp. :D

Is dat te doen bvd.
Als ik de knoop echt heb doorgehakt zal ik 'em eens even goed schoonmaken, een bult foto's maken (bij mooi weer) en plaatsen op het forum. :D

Valt trouwens niet mee om een waardige opvolger te vinden. De nieuwere Opels hebben allemaal "Wrong wheel drive" zoals de meeste auto's die tegenwoordig gemaakt worden :(
 
Johan zei:
Als ik de knoop echt heb doorgehakt zal ik 'em eens even goed schoonmaken, een bult foto's maken (bij mooi weer) en plaatsen op het forum. :D

Valt trouwens niet mee om een waardige opvolger te vinden. De nieuwere Opels hebben allemaal "Wrong wheel drive" zoals de meeste auto's die tegenwoordig gemaakt worden :(

We zijn geduldig :D
 
Johan zei:
René-MV6 zei:
Johan laat eens wat fotojes zien van die omi, zoveel mogelijk svp. :D

Is dat te doen bvd.
Als ik de knoop echt heb doorgehakt zal ik 'em eens even goed schoonmaken, een bult foto's maken (bij mooi weer) en plaatsen op het forum. :D

Valt trouwens niet mee om een waardige opvolger te vinden. De nieuwere Opels hebben allemaal "Wrong wheel drive" zoals de meeste auto's die tegenwoordig gemaakt worden :(


Yup. Kom je toch uit bij Beamer of Taxi.

Maar waarom zou je em weg doen?
 
Het heeft even geduurd, maar de kogel is door de kerk. De Omega gaat er na bijna 9 jaar trouwe dienst nu definitief uit. Hij staat al op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/698091843 Mocht er een forum lid zijn die interesse heeft laat het even weten. Want voor een liefhebber is de prijs zeker bespreekbaar!

En als opvolger zijn we inderdaad aan het kijken maar een Beamer of een Taxi. Waarbij de voorkeur uitgaat naar de eerste.
 
Bovenaan