Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

water aan voetjes bijrijderszijde

Maurice

OOP Chef de cuisine
heb ergens hier op 't forum gelezen over water bij voeten bijrijderszijde ( maar kan 't niet meer vinden ) gevolg kan zijn
van verstopping van . . . . . . . . . door bijvoorbeeld bladeren. kan iemand mij dat dmv een foto aanwijzen waar ik dat onder de motorkap vind !!
en is de verstopping makkelijk te verhelpen ????
bij voorbaat dank !!!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan zit de bak onder je parafaan vol water.

Onder de motorkap aan passagierszijde even het rubber een stuk los trekken, dan kan je een plaatje open klappen. Daarna heb je iets langs / puntigs nodig om het gat, waar een rubber dop met een gaatje in zit, door te prikken.

Als het écht nat is, haal dan even de vloerbedekking los en leg de isolatie een week op de verwarming. Die matten krijg je namelijk wel droog, maar in die isolatie blijft water zitten als je die in de auto laat zitten.
 

Maurice

OOP Chef de cuisine
dank je wel Jacco, zal morgen ff kijken !! als ie niet ingesneeuwd wordt vannacht !!! als ie vol met water is, zal 't nu wel ijs zijn of geeft de motor genoeg warmte af om 't niet te laten bevriezen ??
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als hij al even stil staat dan heb je niets meer aan die warmte. Na een stukje rijden is het daar warm genoeg om eventueel ijs te laten smelten.
 
effe een plaatje....

fotosautos007-2.jpg


Rubber lostrekken ter hoogte van de rode pijlen, het plastic klepje openen. en zoals reeds gezegd even kijken of de bak onder het klepje niet vol water staat.
Indien nodig de afvoer onderin de bak vrijmaken en als alles nat is geweest, de interieurfilter die zich in deze bak bevind vervangen.
 

Vega

Medewerker
Administrator
OmegaUser zei:
Waarom zit dat rubber er eigenlijk in als het ook zonder zou kunnen?

Waarschijnlijk om te voorkomen dat de motorwarmte via de opening via het ventilatiesysteem naar binnenstroomt.
Dan moet de airco nog harder werken om het koel te houden.
 
Vega zei:
OmegaUser zei:
Waarom zit dat rubber er eigenlijk in als het ook zonder zou kunnen?

Waarschijnlijk om te voorkomen dat de motorwarmte via de opening via het ventilatiesysteem naar binnenstroomt.
Dan moet de airco nog harder werken om het koel te houden.


En om het water netjes naar buiten te begeleiden, als je het rubber eruit haalt stroomt het rechtstreeks over je koker balk heen..
 
Aha, er toch maar lekker in laten zitten dus en af en toe controleren of de afvoer niet dicht is gaan zitten.

Groet,

Walter
 
Bovenaan