Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Waterlekkage

A

Anonymous

Gast
Bij het 3e remachterlicht vielen er vanochtend een paar druppels water op m'n zonnerollo toen ik wegging. Zou kunnen komen door de hevig regenval van gisteren. Kan aan de buitenkant niets zien wat de lekkage zou kunnen veroorzaken.

Om te kijken of er ergens nog meer water ligt, kan ik aan de binnenkant de strip waar het rimlicht aan vast zit gewoon lostrekken (hoe zit dat vast?) om daar achter te kunnen kijken, mocht ik daar dan al wat kunnen zien.

Iemand enig idee?
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Maakt niet uit hoe hard het regent, daar mag geen water binnenkomen.

Het enige wat ik je kan aanraden is de tuinslang nemen en er gericht op spuiten.
Ik denk aan de gsm/gps antenne.

heb jij onlangs deze niet gewisseld?
Mogelijk zit het niet 101%...

Ik heb zowel bij men GPS antenne als bij men radioamateurantenne er een 'prop' siliconen tussen gedaan en deze netjes rondom afgekuisd.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Antenne lijkt me inderdaad de meest logische plaats.

De strip zit vastgeklikt en aan weerskanten iets onder de kappen van de C stijl geschoven. Deze kan met enig beleid zo losgetrokken worden.
 
A

Anonymous

Gast
Aan de antenne is niets veranderd. Enige wat ik kan bedenken is de hevige wind i.c.m. met de regen van gisterenavond.

Zeg maar net zoveel pech als vorige week dat ineens m'n accu leeg was, zonder aanneembare reden.
 

yoyo

The UK brothers
René , je kan het beste aan één kant even de boel lossen achterste handgreep , de twee dopjes
op het zij paneel op de c stijl daar zitten twee torq schroefjes achter (de veiligheids riem hoeft (nog) niet los)
Dan kan je aan de kant waar je het los gemaakt heb de strip met het remlicht recht naar beneden halen (zit met klikklemmen vast) en vast in omgekeerde volgorde .

Succes
 
A

Anonymous

Gast
De binnenkant heb ik los gehaald en gelukkig geen spoortje water voor de rest te vinden. Vreemd :S
 

yoyo

The UK brothers
Was het echt water of misschien een smeermiddeltje dat misschien je rollo uitgedruppeld is?
 
A

Anonymous

Gast
Druppeltje was echt water en kwam onder het derderemlicht vandaan.
 
A

Anonymous

Gast
Ook langs de ruit binnen en buiten niets te zien, rubbers aan de buitenkant sluiten netjes aan en zien er goed uit.

Misschien een onverlaat die gisteren op de terugweg vanuit Tiel het op m'n achterruit heeft gemund :+ :+ of doordat de achter kant nu hoger staat en er nog wat "oud zeer" uit loopt. _O-
 
A

Anonymous

Gast
Kan het misschien condens zijn, gezien de hoge vochtigheid de laatste tijd.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Om nog even terug te komen op het demontage verhaal, mocht je het nog een keer merken:

B-Buster zei:
De strip zit vastgeklikt en aan weerskanten iets onder de kappen van de C stijl geschoven. Deze kan met enig beleid zo losgetrokken worden.

yoyo zei:
René , je kan het beste aan één kant even de boel lossen achterste handgreep , de twee dopjes
op het zij paneel op de c stijl daar zitten twee torq schroefjes achter (de veiligheids riem hoeft (nog) niet los)
Dan kan je aan de kant waar je het los gemaakt heb de strip met het remlicht recht naar beneden halen (zit met klikklemmen vast) en vast in omgekeerde volgorde .

Succes

Dat helemaal loshalen van een kap bij de C stijl is overbodig:

[ytubehd]http://www.youtube.com/watch?v=JPVKQKUoWNk[/ytubehd]

Terug monteren is net zo makkelijk:

[ytubehd]http://www.youtube.com/watch?v=pvftgK5rWdE[/ytubehd]
 
A

Anonymous

Gast
Inmiddels een paar dagen verder en gelukkig geen water meer te zien. Zoals eerder gezegd, het blijft vreemd.

-- 18 sep 2011 15:54 --

Vandaag, na een regenbui, weer een druppeltje water vanuit het gedeelte 3e remlicht op m'n zonnerollo. Zou het kunnen zijn dat misschien de rubbere afdichting van de antenne door de loop der tijd verteerd is?

Het rubber rond de achterruit ziet er goed uit.<br /><br />-- 01 okt 2011 18:36 --<br /><br />Vandaag tijdens het wassen van de Omega gelijk maar eens op zoek gegaan naar de kleine lekkage aan de binnenkant. Inmiddels de lekkage gevonden, het blijkt de afdichting van de antenne te zijn. Vervolgens heb ik de antenne los gehaald en rondom in de siliconekit gezet.
 
Bovenaan