Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Weer een A2.. (een kleintje dit keer)

Colinh

Donateur 2023
Nadat ik bij 2 Corsa A's zou kijken, maar de eigenaren plots af hadden gebeld, ging ik toch maar voor een Omega A2 C20NE Sportive sedan, die ik voor heel weinig kon overkopen.
Dus bij deze, hoor ik er weer een beetje bij.. Auto is heel vies, van binnen en buiten en er moet nog wat aan gebeuren, maar goed voor weinig geld, toch een A2.. _/-\o_

Goede fotos heb ik niet ivm met mn werk, misschien heeft iemand hem wel op Marktplaats gezien, een blauwe sedan met zilvergrijze bumper en gril (hoort dit bij Sportive??)

110120111058.jpg


110120111059.jpg


110120111060.jpg


Eind van het jaar of volgend jaar zal wel weer een combi komen, want ik ben gewoon een combi gek.. Deze gaat waarschijnlijk naar mn vriendin als deze het vol houd :P :)

Van het weekend zullen er zoiezo goede fotos komen.


Gr Colin
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hey wat leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Colin! :)

Is alleen je voorbumper in een afwijkende kleur? Zover ik weet hoort die niet afwijkend te zijn. Een grijze grille kan wel.
 

Colinh

Donateur 2023
B-Buster zei:
Hey wat leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Colin! :)

Is alleen je voorbumper in een afwijkende kleur? Zover ik weet hoort die niet afwijkend te zijn. Een grijze grille kan wel.

Dank je Jacco. :)

De voorbumper is zilvergrijs en de gril is zilvergrijs (+ chrome uiteraard).

Volgens mij heb ik dit weleens eerder gezien, maar ik ben nog geen kenner, dus ik weet het niet zeker :P


Gr Colin.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
We wachten dan maar even tot Sjors in zijn folders gaat bladeren en met een scan (slinger die dikke nieuwe Canon eens aan Sjors!) bewijst dat dit mogelijk is. :P
 
Hey Colin,

leuk te lezen dat je weer een Omi in bezit hebt... helemaal goed d:)b
Voor zover ik weet, is een gekleurde voorbumper (+ grill) niet een bepaalde uitvoering of zo. Wél de zilveren grill, dat klopt.
Dus ik denk dat de voorbumper een keer vervangen is.

Maareh... maak (zéér) binnenkort eens wat kiekjes... ben wel benieuwd :P
Veel plezier met je nieuwe aanwinst :Y

:w Ruud
 

yoyo

The UK brothers
Hey Colin , weer terug in het omega land!
Ik dacht (nu het weer beter weer wordt datt Sjors zijn A weer weg ging doen, tenslotte is tie weer helemaal goed en opgeknapt, en dan gaat hij zich vervelen (geintje Sjors))

Had misschien wat voor jouw geweest hahaha
 
Die A Omega's zijn inderdaad heerlijke bakken. Ik heb er hiervoor 2 gehad (toch wel lang geleden). Maar de B is een goeie opvolger!!
 

Colinh

Donateur 2023
Wat een warm onthaal, bedankt allen d:)b

yoyo zei:
Hey Colin , weer terug in het omega land!
Ik dacht (nu het weer beter weer wordt datt Sjors zijn A weer weg ging doen, tenslotte is tie weer helemaal goed en opgeknapt, en dan gaat hij zich vervelen (geintje Sjors))

Had misschien wat voor jouw geweest hahaha

De reden dat hij weg ging was niet vanwege de kachelradiateur, maar wegens het benzineverbruik en maandelijkse kosten, (verzekering torenhoog gezien vermogen, mijn leeftijd en mijn ongeluk van vorig jaar).
Dat is ook de reden dat ik nu een C20NE heb.

Wat ik van Sjors begreep is dat hij hem waarschijnlijk gaat stallen en alleen swinters gaat rijden.
Ik ben benieuwd wat hij doet, ik hoop het wel.

Maar goed, ik ga van het voorjaar samen wonen en mijn contract wordt verlengd plus verhoging, eind van het jaar ga ik al mn financiëen bekijken en dan komt er voor mij een Omega combi, misschien wel weer een 6 cilinder, denk het wel.

Hier wat fotos van vanmorgen, kon ik voor mn werk maken, begon vandaag laat,
120120111064.jpg


120120111069.jpg


Met de dikke H4-H1 koplampen :9~
120120111066.jpg


120120111067.jpg


Kent iemand 'Drive-Matic'? Bij deze witte knop staat dat,
120120111071.jpg


De voorbumper,
120120111068.jpg


De kilometerstand.. Heb de RDW een mail gestuurd of ik misschien achter de kilometerstanden kan komen van de vorige APK keuringen, onderhoudsboekje zit er niet bij..
120120111062.jpg


Het is geen retestrakke showkar, zoals de meeste hier hebben, maar ik heb voor heel weinig weer een Omega met 9 maanden APK.. :)


Gr Colin.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Nette A zo te zien.

Die bumper komt zo te zien van een andere Omega af, lijkt me niet origineel.
 

Andrew

600.000
Colin,

Welkom terug van een beetje weggeweest. Die bumper zal wel van een andere auto afkomstig zijn, kan me echt niet voorstellen dat dit origineel is alleen aan de voorkant. Alhoewel Opel soms wel eens rare kleurcombi's heeft uitgebracht (Agila-A Njoy bijvoorbeeld).

Wat betreft die drive-matic, even gegoogled en ik kom bijvoorbeeld op een naderhand ingebouwd systeem om de koppeling automatisch te maken

The Drivematic system can be installed in any domestic or foreign vehicle and can be easily transferred from one vehicle to another, incurring only labor and minor hardware costs. Persons who are unable to accomplish the clutching function, but need to drive a manual transmission for personal or professional reasons may now consider the Drivematic system as a practical option.

Andrew
 
MetalRush zei:
Voor zover ik weet, is een gekleurde voorbumper (+ grill) niet een bepaalde uitvoering of zo. Wél de zilveren grill, dat klopt.
Dus ik denk dat de voorbumper een keer vervangen is.


Klopt Ruud ! heeft gewoon schade gehad..



yoyo zei:
Ik dacht (nu het weer beter weer wordt datt Sjors zijn A weer weg ging doen, tenslotte is tie weer helemaal goed en opgeknapt, en dan gaat hij zich vervelen (geintje Sjors))



7(8)7


Ik schors mijn A Omega straks in het voorjaar inderdaad ;)





Hé Colin,


Wow super gaaf man !! in onze pm wisseling had je het er nog over, maar dat het zo snel zou gaan ! deze stond ergens in het oosten van het land te koop dacht ik ! heb zeker te koop zien staan (Advertentie) leuke wagen man ! en super dikke Opel/Borbet velgen !

Dat Drivematic zie ik niet staan, zie alleen een wit vakske _O- is overigens NIET origineel, op die plek zit echt héél mega gigantisch zelden een schakelaar bij de A Omega, dit zou dan voor het Elektronische veersysteem (Ride Control) zijn (iets wat ook op de Senator 24V standaard zat) en dus vaker voorkwam. dat is deze schakelaar:



1zgyiz7.jpg




Maar je hebt een dikke Limousine nu Colin !! mag ik je Caravan spoiler niet overnemen ? *; *O* die wil zo graag op mijn Omega ! Verkoop ze toch niet meer ;)




Groetss,

Sjors
 
Bovenaan