Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Weer op de brug

Afgelopen vrijdag dus een Omega gekocht, 2.5 l aut Centennail 1999 bij de plaatselijke dealer die overigens een goede reputatie heeft. Afgesproken dat de Omega vandaag een verse apk zou krijgen en bekende mankementen worden verholpen.

Zover bekende mankementen: trillende/ zwabberende voorwielen, vermoedelijk draagarmen - schuif kanteldak werkt niet - kachel wordt niet heet.

De auto is in 2010 geïmporteerd vanuit Duitsland en heeft gelukkig wel een verse distributieriem maar verdere onderhoud history is niet bekent.
Vanochtend wel even de kans gehad om onder de brug te lopen en daar zag ik zweetplekken bij de cardan koppeling aan de voorkant en zweten van olie bij de automaat.
Zijn dit zorgelijke problemen? of is dat te overzien? Kan de onderhoud history achterhaald worden?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Franck846 zei:
Vanochtend wel even de kans gehad om onder de brug te lopen en daar zag ik zweetplekken bij de cardan koppeling aan de voorkant en zweten van olie bij de automaat.
Zijn dit zorgelijke problemen? of is dat te overzien?

Het zijn waarschijnlijk de keerringen waar die op lekt, is wel wat werk maar goed te verhelpen.
 
De Omega is na een steekproef en twee nieuwe voorbanden glansrijk door de keuring gekomen en foutcodes van de verwarming gewist.
Volgens de garage is het slecht worden van de verwarmingsunit met de sensoren de oorzaak van het kachelprobleem.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Jack bijna alle omega die ik sloop is de kachel van kapot,de slangen naar de kachel radiateur kun je niet eens beet pakkenen toch geen kachel.
Heb de kachel radiateurs er wel uit gesloopt en er is dan niets aan tezien .....blijft vreemd
 

yoyo

The UK brothers
Franck846 zei:
De Omega is na een steekproef en twee nieuwe voorbanden glansrijk door de keuring gekomen en foutcodes van de verwarming gewist.
Volgens de garage is het slecht worden van de verwarmingsunit met de sensoren de oorzaak van het kachelprobleem.

Maar ze zouden de problemen toch oplossen , toen je hem kocht?
 
yoyo zei:
Franck846 zei:
De Omega is na een steekproef en twee nieuwe voorbanden glansrijk door de keuring gekomen en foutcodes van de verwarming gewist.
Volgens de garage is het slecht worden van de verwarmingsunit met de sensoren de oorzaak van het kachelprobleem.

Maar ze zouden de problemen toch oplossen , toen je hem kocht?

Door het resetten lijkt de kachel het wel weer goed te doen, als ik ga van het weekend nog eens goed testen.
 
berry zei:
Jack bijna alle omega die ik sloop is de kachel van kapot,de slangen naar de kachel radiateur kun je niet eens beet pakkenen toch geen kachel.
Heb de kachel radiateurs er wel uit gesloopt en er is dan niets aan tezien .....blijft vreemd

Ik heb zelf wel eens de kachelradiator kapot gevroren gehad door dat ik het systeem had afgevuld met water(heb ik dat deze week niet nog al eens gehoord). De bediening heb ik ook pas een keer bij een omega hoeven te vervangen. Het probleem wat het meeste voorkomt is toch wel de driewegklep of het vacuum gedeelte waar een deel niet van is aangesloten of een T is afgebroken. Heb ook al eens meegemaakt dat de afgaande leidingen van de driewegklep verkeerd waren aangesloten. Op LO warmte en op HI koude lucht.

De leidingen worden warm door overdracht van de rest van het systeem.
 
Nog even een update tussen alle drukte door; Afgelopen weekend op neer naar Groningen geweest circa 500 km voor een goede test.
Wat opvalt is dat het vrij lang duurt voordat er wat warmte binnenkomt, ( Thermostaat? )als ik vergelijk met mijn bus. Het word wel warm maar bij volle hi stand niet heet.
Afgesproken met de garage dat er volgende week verder gaan kijken.

Viel mij verder op dat je rustig 200 kan rijden :P >:)
 
Franck846 zei:
Nog even een update tussen alle drukte door; Afgelopen weekend op neer naar Groningen geweest circa 500 km voor een goede test.
Wat opvalt is dat het vrij lang duurt voordat er wat warmte binnenkomt, ( Thermostaat? )als ik vergelijk met mijn bus. Het word wel warm maar bij volle hi stand niet heet.
Afgesproken met de garage dat er volgende week verder gaan kijken.

Viel mij verder op dat je rustig 200 kan rijden :P >:)
is je buitenthermometer niet kapot, die is ook geschakeld met de verwarming, als die niet goed meer werkt word het binnen ook niet echt warm
 
Die zit in het midden net onder de grill. Als deze niet goed is zie je dat op je bc. Dan wordt daar een verkeerde waarde gegeven en als die defect is zie je een "F".
 
Bovenaan